Skocz do zawartości

BMW e46 318i dziwne dźwięki po odpaleniu zimnego silnika


Czarli123

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem posiadaczem bmw e46 318i 143KM z 2003r. Po odpaleniu świeci się przez 3 sekundy (około nie liczyłem dokładnie) czerwona kontrolka oleju oraz silnik chodzi głośniej w tym czasie tak jak by coś tam klekotało. Ostatnio stukanie trwa dłużej i brzmi jak seria z AK-47. załączone nagranie nie wyszło najlepiej jutro wstawię lepiej nagrane. Jestem nowy na forum, myślę że takiego tematu jeszcze nie było przynajmniej ja takiego nie znalazłem. Proszę o pomoc :cry: Edytowane przez Czarli123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na dobry początek zmień temat na regulaminowy bo zostanie zamknięty przez administratora. Czyli dopisz do tematu jaki masz silnik i jaki masz problem. I wywal to pomocy . W drugiej kolejności odkręć podstawę filtra i zobacz na zaworek zwrotny oleju. On najczęściej odpowiada za klekot przy rozruchu. I dłuższe swiecenie kontrolki z tego powodu że cały olej spływa do miski i potrzebuje tych 2 sekund na dobicie ciśnienia. Napisz co tam zastales. Trzecia sprawa pod inpe. A czwarta miałeś robiony rozrząd? I piąta jaki olej stosujesz ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem samochód na oleju 10w40 nie wiem jakiej firmy , nie długo po kupnie wymieniłem na Liqui Moly 10w40. Wyciekał jak z kranu pod samochodem wszędzie zostawiałem mokrą plamę okazało sie że simering się zawiną , mechanik wyczytał że producent zaleca 5w40 i wlał 5w40 z mobila. Rozrządu nie robiłem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to dobrze zrobiłeś że zmieniłeś olej. Mógłby cichnąć ale wcale by nie musiał. Na początek zajrzyj do podstawy filtra i zobacz co tam masz. Bo za późniejsze gaśniecie kontrolki odpowiada on. Zobacz czy się domyka i jest szczelny. I czy nie ma kawałków plastiku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ci coś głośno cyka. Myślałem o trochę innym odgłos ie klekotu, ale podstawę i tak warto sprawdzić. Generalnie nie trzeba mieć specjalnej wiedzy do tego aby zdjąć podstawę filtra wystarczy wypiac węże wody są na szybkozlaczke. Sama podstawa się trzyma na 3 srubach na 10 kluczyk i to wszystko.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Trochę pózno przypomniałem sobie żeby napisać co to było, do podstawy filtra oleju dostały sie kawałki plastiku przez co zawór się nie domykał i olej spływał.Po odpaleniu nie miał od razu smarowania. Koszt z robota 200zł.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.