Skocz do zawartości

Problem z elektroniką - zacinające się kontrolki.


Kalumi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Jestem nowym użytkownikiem bmw i jak to bywa z używanymi samochodami zawsze jest coś do zrobienia otóż udało mi się kupić ładny egzemplarz bmw (e46 316i) i o ile mechanicznie potrafiłem ocenić jego stan na zadowalający mnie, to z elektroniką (prawdopodobnie) nie poszło mi tak dobrze i chyba wtopiłem zakup. Problem jaki się pojawił się niedługo po zakupie to to, że rozrusznik nie kręcił, w ogóle nie było go słychać, diagnoza w warsztacie-problem z immobilizerem, wymieniony został sterownik immo. lecz kluczyk (bo posiadam tylko jeden) został ten sam, auto odpalało normalnie ale po przejechaniu 150 km zauważyłem błędy w wyświetlaniu prawidłowej prędkości, zacinające się kierunkowskazy albo kierunki świeciły na zewnątrz a nie pokazywało tego na zegarach, pokazywało mi również, że mam zapalone długie światła, a takich nie miałem, wyświetlało mi że mam otwarte drzwi, a wszystkie były zamknięte, jednym słowem chaos, który uniemożliwia skupienie się na jeździe, a wręcz przeraża, dzisiaj jak wsiadłem do samochodu to znowu pojawił się problem z odpaleniem taki sam jak na początku - rozrusznik nie reagował. Wszystkie opisywane przeze mnie rzeczy wydarzyły się w ciągu trzech dni. Zwracam się do ludzi znających się choć trochę na samochodach (bo ja to jestem zielony jak ogórek) w czym może tkwić problem, czytałem wiele tematów podobnych ale nie występowały te objawy razem, gdzie może leżeć przyczyna? Czy udać sie z tym do specjalisty od BMW czy zwykły elektromechanik sobie z tym poradzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Elektromechanik odpada, bo nie będzie miał odpowiedniego programu, potrzebny jest ktoś z inpa, często zegary świrują przez lewy tylny czujnik abs, ale nie dokładnie w ten sposób, przeważnie nie działa prędkościomierz i jest problem z kierunkowskazami jak u Ciebie. Reasumując potrzebny jest komputer z inpa. Skąd jesteś? Może ktoś z okolicy odezwie się i sprawdzi.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem z Zielonej Góry, może ktoś zna kogoś kogo można polecić.

Czy może być konieczna wymiana kluczyka albo stacyjki i zamków, bo ten kluczyk co posiadam w instrukcji obsługi auta jest oznaczony numerem 3 czyli jako kluczyk do drzwi i zapłonu (niestety, nie posiadam innych kluczy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. Sprawdź czy klemy dobrze dokrecone. Jakie napięcie daje alternator, najlepiej sprawdź miernikiem. Jeśli nie to w teście 9.I zainwestuj w inpe żeby samemu diagnozowac. Koszt taki jak jednorazowa wizyta na diagnostykę a zostanie na dłużej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz na myśli klemy od aku? Bo ostatnio rzeczywiście był zmieniany akumulator i jeszcze gdzieś się spotkałem z pojęciem klemy pirotechnicznej, czy ona może być przyczyną problemu z EWS albo tych objawów, które opisałem w pierwszym wpisie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz wsiadłem do samochodu i odpalił za pierwszym razem, przejechałem z 10 km, zaparkowałem pod domem i odpalił za każdym razem, nie wiem od czego to może zależeć zauważyłem tez że czasem tak "tryka" z okolicy kierownicy/stacyjki/zegarów, sprawdzę też te klemy zaraz dla pewności, gdzie mogę szukać złącza INPA w BMW e46 2001 bo widziałem, że są końcówki okrągłe i prostokątne dla tego modelu dlatego chciałbym się upewnić czy dobry egzemplarz zmawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak samochód odpala to za pierwszym razem, a gdy występuje problem z odpaleniem to rozrusznika nawet nie słychać, głucha cisza po przekręceniu kluczyka, obok otwierania maski mam takie płaskie wejście podobne do wejścia euro w starych telewizorach. Musze kupić ten kabel i chyba zacząć się samemu wtajemniczać w diagnostykę i naprawę, bo z tego co widzę to więcej papudraków niż mechaników z prawdziwego zdarzenia....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety. Toś dobrze powiedział . Mało mechaników, a nawet jeśli ktoś z forum ma pomóc to i tak potrzebne screeny z inpy w 70% przypadków. Czasami w rozruszniku coś się zawiesza przez co jest problem z jego jarzeniem. Typu szczotki magnes lub przewody. Tak samo słaby styk, czyli np luźne klemy lub uszkodzony alternator. Dlatego tak jak wcześniej pisałem warto sprawdzić ładowanie. Tyle bez kompa sprawdzisz bez problemu a może akurat pomoże.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klemy od aku wyglądają solidnie, odkręciłem przetarłem papierkiem i nie widac poprawy, dodatkowo zauważyłem, że gdy silnik jest uruchomiony spod maski w okolicach bagnetu słychać "syk" i trochę "mokro" się zrobiło, wyczytałem gdzieś, że może to być nieszczelny przewód odpowietrzenia skrzyni korbowej, który może powodować delikatne falowanie obrotów na biegu jałowym i to by się zgadzało ale nie wiem czy moja diagnoza nie jest ta trafna jak wróżenie z fusów. Może wiesz czy EWS znajduje się gdzieś w pobliżu tego przewodu bo facet mi zmienił tą "kostkę" i powiedział, że to było uszkodzone czy może mieć jedno z drugim coś wspólnego np. zachlapał się EWS i jakieś zwarcie było? Tak czy siak sam tego nie zrobię i jutro odstawię do "specjalisty?" ale warto było by wiedzieć gdzie mniej-więcej szukać przyczyny żeby nie zostać nabitym w butelkę :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otóż napiszę co było przyczyną problemów:

- zawór odpowietrzenie skrzyni korbowej wymieniony,

- kostka stacyjki do naprawy,

- dodatkowo czujniki klocków hamulcowych wymienione bo paliła się kontrolka od klocków,

Temat do zamknięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam jestem posiadaczem bmw e46 rok 99r. Od Większego czasu mam problem z odpaleniem samochodu mianowicie ma swoje nastroje i jak chce to zakręci i odpali a jak nie to nie mogę odpalić na desce rozdzielczej dodam ze pala się dwie kontroli od akumulatora i od oleju na czerwono brak reakcji na rozruch samochodu głucho cicho nawet rozrusznika nie słychać bylem u elektryka elektryk stwierdził ze akumulator do wymiany bo już do wymiany wiec wymieniłem na nowy niestety nie pomogło samochód znowu nie chce palić jedynie z przodu jak podłączę pod kable rozruchowe przy kostce to po jakimś czasie odezwie sie i zapali jeśli macie tez podobny problem i często takie reakcje to podpowiedzcie mi co mam wymienić bo już nie wiem czy to rozrusznik nie kreci czy problem leży gdzieś głębiej w elektryce czekam na wasze opnie w tym temacie pozdrawiam i czekam na pomoc ...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.