Skocz do zawartości

E46 2,0 (2001) Odpala zimny, nie odpala ciepły


Marek_G

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z moim staruszkiem E46 2,0d 136km.. Problem z odpalaniem, rano przy temperaturze 0' i mniej (nawet -18) grzeje świece około 5-6 sekund i pali, ale problem jest wtedy gdy dojadę do pracy, gaszę i za około 30min chcę go odpalić to kręci długo i odpala, albo już nie.. bo bez sensu go męczyć... :/ (przy rozgrzanym silniku kontrolka grzania świec prawie natychmiast gaśnie) nie pomaga nawet kilkukrotna próba podgrzania świec.. Po jakichś 4-5h autko odpala bez problemu. Dziś "niestety" temperatura wzrosła w dzień do 4-5 stopni i już autko po pracy nie odpaliła (kontrolka grzania świec od razu gasła) Czy ktoś miał taki problem i co może być tego przyczyną??

Dodam, że świeczki zostały wymienione w grudniu i autko działało bez problemu.

(nie znalazłem na forum takiego przypadku)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Optymistyczna wersja to czujnik położenia wałka rozrządu lub wału a pesymistyczna to pompa wtryskowa, bez komputera to loteria. Jedno i drugie ma takie same objawy.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że jutro pojadę do sprawdzenia. Myślałem, że to ma związek ze sterownikiem podgrzewania świec, no ale to byłoby zbyt pięknie.. Dodam że jak autko zgaszę i po zakupach w sklepiku około 10min go odpalam to pali, ale już musi zakręcić o 2-3 sekundy dłużej niż normalnie rano gdy jest zimny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M47 nie ma czujnika położenia wałka rozrządu. Po objawach sądzę, że pompa jest źle ustawiona, pod komputerem można sprawdzić jak bardzo jest przestawiona. Wystarczy ustawić początek wtrysku i zacznie palić od strzała.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
trandolf ma na pewno większą wiedzę o m47 i proponuję go słuchać :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M47 zamiast czujnika wałka, ma coś gorszego ;) czujnik obrotów pompy wtryskowej, a to może dawać podobne objawy, aż do momentu kiedy auto przestanie całkowicie odpalać. Komp to podstawa jak pisze maniek21112, bez tego można wymienić połowę auta.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochodzik po diagnostyce i... nie stwierdzono żadnych błędów z silnikiem itp :? ., natomiast wystąpił błąd imobilajzera (nie wiem czy tak to się dokładnie pisze, ale wiadomo co chodzi :wink: ), ciśnienie w normie, pompa ok, turbo też. Mechanik powiedział, że mam zmienić kluczyk na inny i zobaczyć efekt, wymienić powoli aku bo też już nie daje tego prądu co powinien ( z tym można jeszcze poczekać), jeśli problem będzie się powtarzał to sprawdzić rozrusznik. (bo gdy jest rozgrzany to zużywa zbyt wiele prądu). Dodatkowo wykrył że łącznik EGR z rurą od turbo jest nie szczelny (ta wygięta rurka z elastyczną częścią tłumiącą drgania) to powód odczucia zmniejszenia mocy przy ok 1800-2000 obrotów silnika.

Jeżdżę 3 dni na innym kluczyku i podładowanym aku i niestety nadal ciężko odpala gdy postoi około 30-60min..ale za każdym razem odpala. Niestety nie jestem pewien czy to tylko przez kluczyk.. :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jakiej diagnostyce? Jaki program?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przestawiona pompa powodująca problemy z odpalaniem nie daje błędów. Potrzebny jest DIS i test ustawienia pompy, aby się o tym przekonać, więc żaden uniwersalny sprzęt sobie z tym nie poradzi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.