Skocz do zawartości

BMW E46 318CI 2002 AUTOMAT SPALANIE PROBLEM.


Axeltej

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem tutaj nowy. Zakładam temat ponieważ nie mogę nic znaleźć na mój temat. Pytam was bo mieszkam w Niemczech a usługi tutaj są drogi... może uda wam się mi pomóc. Kupiłem miesiąc temu bmw e46 318ci touring automat.

Wymieniłem olej,Filter oleju , Filter powoetrza, świece. Ponieważ byłem na komputerze i pokazało błędy od lambda i mechanik wykazywał je mówił, że nie są poważne i jak wymienię te rzeczy które wyżej wymieniłem to będzie lepiej. Wymieniłem i nic się nie zmieniło. A dokładnie chodzi o SPALANIE ... moja bawarka Pali strasznie dużo przy spokojnej jeździe.. czyli komputer pokazuje mi 15-17L /100km. Według obliczeń pali mi około 15l/100km. Chcialem wspomniec , ze czasem gdy stoje na swiatlach to auto jakby mialo zaraz gasnac ale nie gasnie i taka jakby wibracja byla po calym aucie, czasem ale rzsdko nie rowno chodzi.Jeżdżę powoli, dziennie z 20/30km robię. Może ktoś ma pomysł co by mogło być nie tak? Nie wierzę w to, że silnik nie dogrzany czy inne brednie i dlatego tak pali. Inne auta jakoś tak nie paliły. Rozumiem 12l/100km to spoko ale nie tyle co wyłączyłem. Dzięki za odpowiedzi i proszę bez Hejtow :) :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Podaj dokładne błędy, najlepiej zrzuty. Mogą byś sondy/sonda do wymiany, może też być jakaś nieszczelność i sonda to wyłapuje, stąd jej błąd..może być wiele takich "może", więc diagnostyka to podstawa.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obroty falują? Jeśli tak to na 70 % nieszczelność. Przez co lambda ma euro wylapywac tak jak napisał maniek.. Pewnie gdzieś od strony skrzyni korbowej /odmy to łatwo sprawdzić, jeśli nie to to diagnostyka i warto się przyjrzeć przepływce. Masz gaz? Jest różnica zimny ciepły?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faluja ale minimalnie czasem. Myślę że sprawdzę to jeszcze raz na komputerze, chciałem brać się za tą odme ale nie bardzo wiem gdzie ona jest a chciałem Filter wymienić, różnica hmm na zimnym chyba lepiej chodzi mi się wydaje, tzn tak jakby lżej. Takie mam wrażenie. Błędy dodam jak podjadę tam i wydrukuje mi to wszystko dziś to zrobię
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lewe pod komputerem nie wyjdzie, co najwyżej lambda. Lewe powietrze to takie którego nie widzi przepływomierz, wpadając do cylindra zaburza mieszankę przez co wyskakują błędy lambd, sprawdza się to inaczej. Oczywiście podpięcie będzie bardzo przydatne. Bo może być walnieta sonda i ona też może zabuzac mieszankę. Ale jeśli wpada lewe lambda widzi za dużo powietrza w spalinach przez co podaje sygnał o zwiększeniu dawki paliwa masz N42 /N46?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W 2002r. tylko n42 było montowane, więc nic nie trzeba sprawdzać :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodziło mi o oznaczenie silnika tak tylko dla upewnienia się N42 /N46 były takie same oprócz sterowania Vvt. Pytałem żeby wiedzieć gdzie może dostawać ci się lewe powietrze i napisać jak to sprawdzić . w kolektorze to np psikając plakiem po kolektorze . Zauważysz różnice w pracy silnika jak kolektor go zaciagnie. Lub jeśli palisz to możesz wdmuchiwac dym do kolektora przez przewód odmy. W miejscu nieszczelności poleci dym Pod spodem kolektora od przodu jest przewód odpowietrzenia baku. Wyciagasz go i zaślepiasz otwór w kolektorze. tak samo z odmą, przewód z separatora do kolektora trzeba zdjąć od strony kolektora. Zaślepiasz otwór w kolektorze wąż z separatora zostawiasz luzem skrzynia korbowa odpowietrza się do atmosfery. Jeśli falowanie ustanie znaczy że zaciaga gdzieś lewe powietrze przez skrzynię korbową. Przewód separatora idzie środkiem kolektora taki gumowy wąż między 2 a 3 kanałem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie masz filtra. Masz separator i 3 przewody. Resztę też sprawdź co opisywałem, nie tylko plakiem. Lewe może dostawać się wszędzie. A jeśli chodzi o separator to jest pod kolektorem ssacym idzie do niego właśnie ten przewód który odpinasz w celu sprawdzenia lewizny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzę to jak będę mieć wolne , a pytanie odkrecilem korek oleju na odpalonym i auto zaczęło dmuchac powietrzem i skakać jakby miało zaraz zgasnac co to może być? Jest biała maz też tam oleju nie bierze i płyn chłodzący też jest ok
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.