Skocz do zawartości

Diagnoza usterek/ wycena naprawy i jej opłacalność. 320d


eredin93

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam od jakiegoś czasu kilka problemów z samochodem. Są to:

- Telepanie samochodem na zimnym silniku i dziwny odgłos z silnika (jakby warczenie/stukanie- ciężko opisać), lekko podwyższone obroty po odpaleniu ok 900-1000 obr/min (po 15-30s stabilizują się).

Problem dziwnych dźwięków również występuje po rozgrzaniu lecz nie z taką intensywnością (czuć też lekkie drganie), ponadto czy na zimnym czy na ciepłym wszystkie te objawy występują do 1000 obr/min- powyżej tej granicy wszystko cichnie (tylko czasami jak mocniej nacisnę gaz warknie lekko, mam tez wrażenie ze te objawy ustępują bądź się nasilają w zależności od pochylenia samochodu).

- Drugi problem to niedogrzanie silnika. Wskazówka od temperatury zarówno na trasie jak i w mieście ledwo dochodzi do pierwszej kreski zaraz za niebieskim tłem. Doczytałem się na forum, że to wina termostatu... i tu pojawia się kolejny problem. Mianowicie nie posiadam termostatu EGR (chodniczka spalin- jeśli w ogolę mogę tak to nazwać jest po prostu prostą, wąską rurką)- czy to normalne, czy są jakieś inne skutki jazdy bez ów termostatu oprócz niedogrzania?

- Trzeci problem to dymienie. Zaczęło się z początkiem zimy, lekkie bączki- nie zwracałem za bardzo na to uwagi, jednak teraz wygląda to znacznie gorzej. Kopci dużo mocniej; biało - przezroczysty dym (czasami mam wrażenie że lekko niebieskawy), raczej nie są to bardzo intensywne gęste kłęby dymu ale jest go po prostu sporo. Występuje to tylko po odpaleniu zimnego silnika po dłuższym postoju tj, ok 8h i ma to związek z zwiększonymi obrotami ponieważ wraz ze stabilizacją obrotów ustaje dymienie. Podczas jazdy nie zauważyłem żebym zostawiał za sobą chmury dymu.

Po sprawdzeniu samochodu INPĄ komputer pokazuje 4 błędy. Link do błędów: https://drive.google.com/open?id=0B1oM6eVWow9RU3Y3M3RaTzRMR2c. Czy są związane z wyżej wymienionymi problemami czy to jeszcze coś innego?

 

Model samochodu: BMW E46 320d M47TU 150KM, rok 2002.

 

Proszę o pomoc w ustaleniu co jest nie tak z samochodem, jakie części mogły ulec awarii i jakie są skutki dalszego eksploatowania pojazdu bez ich naprawy. Chciałbym też wiedzieć jakie koszty naprawa może ze sobą nieść i czy w ogóle warto się za to brać. Właścicielem Buni jestem od niedawna (ok. 5 miesięcy), jest to mój pierwszy samochód także jestem kompletnie zielony jeśli chodzi o te sprawy (tym bardziej że nigdy z mechaniką samochodową nigdy nie miałem po drodze) dlatego proszę o w miarę jak najbardziej uproszczone i zrozumiałe, dla takiej "osoby" jak ja, odpowiedzi. :wink: Z góry dzięki za pomoc.

Edytowane przez eredin93
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzić poduszki pod silnikiem i skrzynią biegów.

Wymiana termostatu głównego.

Daj fotki tego od EGR

Na zimnym w zimie kopci na biało? po części to normalne ale niech to ktoś zobaczy.

Może ktoś napisze dalej bo jest jeszcze o czym pisać

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

1. Elektryczny podgrzewacz płynu, podwyższone obroty i pierwszy błąd - naprawa jeżeli się nadaje, powiedzmy 150,- a jak nie to używka, też za tyle, tylko większość uszkodzona. Dźwięk nagraj.

2. Termostat główny - 150,-

3. Dymienie na biało w obecnych temperaturach to norma.

Drugi błąd - egr, masz zaślepiony?

Trzeci i czwarty błąd - prawdopodobnie wtryskiwacz daje na przelew i masz spadek ciśnienia przy odpalaniu. Nie masz problemu z odpalaniem? Sprawna używka 200-300,- a nowy 1200,-

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie mam problem z odpalaniem, myślałem, że to świece. Zapomniałem też napisać o wolnym ubytku płynu chłodniczego. Nie widzę żadnych śladów wycieku pod maską, a pod samochodem przy obecnych warunkach pogodowych cięzko stwierdzić. Co do EGR nie mam zaślepionego. Czyściłem go z 2 miesiące temu. Był bardzo zabrudzony, wyskrobałem z niego ogromną ilość nagaru. Niestety z uwagi na moją wiedzę nie byłem w stanie stwierdzić czy jest do wymiany. Na pewno jest teraz czysty :D.

Przesyłam zdjęcie tej "chłodniczki" https://drive.google.com/open?id=0B1oM6eVWow9RLVJudnFEOGdxWjg. Czy nie powinno to wyglądać w ten sposób :https://www.google.pl/search?q=bmw+e46+320d+termostat+g%C5%82%C3%B3wny+m47n+schemat&biw=1920&bih=974&tbm=isch&imgil=BnHnLsUB5TfAaM%253A%253BavSZc20wKC-3mM%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fporadnikmotoryzacyjny.blogspot.com%25252F2011%25252F02%25252Fwymiana-termostatu-bmw-e46-320d-m47.html&source=iu&pf=m&fir=BnHnLsUB5TfAaM%253A%252CavSZc20wKC-3mM%252C_&usg=__yQqFsFuZ2KTl_EUqPPKaI4Zi0hM%3D#imgdii=zzPA0_EXMNLPJM:&imgrc=KcstMdw3CpfTWM: ?

Mam też nagranie dzwięku silnika i dymienia: https://drive.google.com/open?id=0B1oM6eVWow9RMDJseV9XclhaWjg. Nagrane o godzinie 6 rano po 15 godzinach stania.

 

Powiedzcie mi które z tych usterek potraktować priorytetowo gdyż nie jestem w stanie zrobić wszystkiego naraz? Zakładam, ze na start będą wtryskiwacze, a co dalej? termostat czy podgrzewacz płynu?, a może zając się tą chłodniczką spalin i wymienić na taką gdzie mogę podłączyć termostat. Chciałbym też wiedzieć jakie mogą być następstwa dalszego użytkowania pojazdu w takim stanie? Co może jeszcze się przez to popsuć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Podgrzewacz zostaw narazie, termostat główny wymień a brak chłodnicy spalin zostaw w spokoju :8) były takie wersje, sam mam taką. Od egr odepnij wężyk podciśnienia, wkręć w wężyk śrubę żeby zachować szczelność i tyle narazie. Koniecznie zrób test przelewowy, bo za niedługo możesz nie odpalić. Są filmy na youtube, prosta robota, zrób to sam i wrzuć tu zdjęcie z poziomu napełnienia strzykawek/butelek czy czego tam użyjesz do testu.

Koniecznie dopisz 320d do tytułu, bo admin może zamknąć temat mimo, że jest ciekawy.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Bunia zrobiona. Padł 1 wtrysk, oddałem do regeneracji. Termostat wymieniony, w końcu wskazówka uzyskuje pion. Dzięki wielkie za pomoc.

 

P.s . Czy to normalne ze nawiew szyby zawsze grzeje, nawet jak włączę klimatyzację i ustawie temp 17 stopni? Nigdy wcześniej nie zwracałem na to uwagi, dzisiaj dopiero to zauważłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Co masz ny mysli z tym nawiewem. Wciskasz przycisk na panelu klimy na nawiew szyby przy nagrzanym silniku i wieje mocno goracym, nie ważne jaką temp ustawisz? Jeśli o to chodzi to tak ma być.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wciskam tego przycisku od grzania szyby, tylko ten ze strzałką do góry i wieje ciepłym mimo nisko ustawionej temp. Jak ustawie nawiew na mnie albo na nogi to normalnie jest zimne. Przy wciśniętym przycisku AUTO tak samo wieje na szybę ciepłym mimo ustawionej na komputerze niskiej temperatury.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie. Mam tak samo i chciałbym się upewnić że tak ma być.

Jak ustawię temp. 16,5 st. lub wyższą to wali na szybę gorącym powietrzem. Na kierowcę i nogi może wiać już chłodniejszym (np. te 16,5 st). Czy tak ma być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem dzisiaj trasę niecałe 100km i przy przyspieszaniu od 80-120 wyskoczyła mi kontrolka dde i brakło mocy, przestał przyspieszać. Po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu silnika kontrolka zgasła, a samochód chodził normalnie. 2x się to powtórzyło. Później już nie było tego problemu. W kompie mam 2 błędy:

- 4560 4560 (3002) rail pressure plaus. amount controlled

- 4570 4570 rail pressure plaus. amount controlled

Czy to może mieć związek z regenerowanym wtryskiem? czy mechanicy mogli coś spieprz*ć i mogę reklamować usługę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem dzisiaj trasę niecałe 100km i przy przyspieszaniu od 80-120 wyskoczyła mi kontrolka dde i brakło mocy, przestał przyspieszać. Po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu silnika kontrolka zgasła, a samochód chodził normalnie. 2x się to powtórzyło. Później już nie było tego problemu. W kompie mam 2 błędy:

- 4560 4560 (3002) rail pressure plaus. amount controlled

- 4570 4570 rail pressure plaus. amount controlled

Czy to może mieć związek z regenerowanym wtryskiem? czy mechanicy mogli coś spieprz*ć i mogę reklamować usługę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak najbardziej, ale podejrzewam, że będą wciskać coś innego..zawsze polecam kupno używki z gwarancją rozruchową. Parametry w inpa i będzie jasność.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To tylko błędy, wywołaj usterkę i wtedy film z korekcjami i zakładka nominal/actual.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem u mechanika sprawdzali wszystko przy mnie, i wtrysk który robili jest dobry. Ale 2 i 3 teraz przelewają i powiedział, że to przez ten zregenerowany wtrysk, że on teraz wykańcza pozostałe. Mam pojeździć i zobaczyć czy ciśnienie się wyrówna, a jak nie to te 2 kolejne do zrobienia ;/. Temat zamknięty.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak najbardziej, ale podejrzewam, że będą wciskać coś innego..

:roll:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dlatego ostrzegałem, do wymiany jeden wtryskiwacz za 200-300,- a już jest robota na 1,5k..zaraz tfu tfu dojdzie 4 do kompletu, dobrze, że to tylko r4.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.