Skocz do zawartości

[318i] problem z wyciekiem oleju


kamillo517

Rekomendowane odpowiedzi

Witam panów i panie.

Wiec mam taki problem, pacjent 318i 2.0 143km N42.

Bunia zaczela brac olej i borygo.

Borygo znikało poniewaz gazarze zostawili fuszerke i wyciekalo ale jest poprawione problem jest z olejem, bylem nastawiony na uszczelke, ale nie ma tak łatwo :<

Wiec mechanik ustalil wycieki drobne przy wspomaganiu i w kilku jakis mijecach ktore zostaly wyeliminowanie a i jeszcze wyciek przy odmnie mowil ze to nic groznego

sprawdzil cisnienie na cylindrach bylo w granicach 12.5.

Na 3 swiecy bylo duzo oleju z tym ze 3 swieca znajduje sie w tym valvetronicu i pytanie jak to uszczelnic ? Mechanik nie chce podjac sie tej naprawy mowi ze caly silnik trzeba rozebrac...

pomocy

Na jakies 20kkm ubylo mi jakies 2.5l oleju,

http://s5.ifotos.pl/mini/164689781_awpnhxq.jpg

Edytowane przez kamillo517
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek zmień temat na regulaminowy bo poleci do kosza, a następnie zmień mechanika. Po co pół silnika rozbierać? Chyba po to żeby się nauczył jego budowy. Na początek zaczalbym od uszczelnień tych niby drobnostek bo potrafią nimi spierniczać kosmiczne ilości. Zwłaszcza podstawa filtra bo tamtędy leci na alternator przez co może łatwo paść. Pompa vacum bo będzie smierdziec w środku i elektrozawory vanosow tam ciśnienie musi się zgadzać, tak samo czujnik Vvt i czujniki wałków bo jak poleci olej do wtyczek to będą świrować. Co do oleju przy 3 świecy to do zmiany oringi na tulejkach. Najlepiej obydwu. Całość . Vvt bardzo łatwo zdjąć tylko potrzebne są blokady do tego, planuje ich zakup na lato żeby zmienić uszczelniacze zaworowe u siebie i te oringi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmienilem nazwę tematu.

Podstawa filtra została uszczelniona zapomniałem napisać.

Ogólnie zdarzało się jej też falowanie na obrotach na zimnym silniku i miała mula przy zmianie biegu nie wiem czy ma to jakies znaczenie,

To co napisałeś to duże koszta?

W tej chwili mechanik wymienił te uszczelniacze zmienił olej i filtry sprawdził ciśnienie i zainkasował za to 1000 zł.

Jakbyś jego znawcy wypowiadali się że szykuje się grubszy remont i że są to bardzo duże koszta, ogólnie to na tym 3 cylindrze było bardzo dużo tego oleju pokazywał mi fajkę to była mokra do połowy

 

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Same uszczelnienia nie takie duże koszta zależy skąd Ci cieknie i jakie będziesz kupował. I czy będziesz sam zmieniał bo to łatwizna mechanik pewnie swoje weźmie. Przez wycieki czyli miejsca nieszczelności może dostawać się też lewe powietrze przez co będzie falował i może mulić. Ale to łatwo sprawdzić. Tak samo warto sprawdzić droznosc odmy jeśli jest zatkana będzie wypychać olej przez uszczelnienia. Gorzej z wymianą tych oringów przy Vvt bo bez blokad ciężka sprawa, ale jak są to jakieś 2h na wymianę potrzebne. Koszt jednego oringu średnio 7zl. Chyba że tulejka jest peknieta. Ale ona sama też nie jest droga. Skąd jesteś tak z ciekawości?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem z pod warszawy,

Właśnie ta odma mnie zastanawia mial ją sprawdzić ale czy to zrobił nie mam pojęcia.

Sam raczej bym się za to nie zabierał bo aż tak się na tym nie znam żeby dłubać na otwartym sercu :(

 

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zewnętrzne uszczelnienia to pikuś .wszystko zależy skąd masz wyciek sam musisz ocenić czy dasz radę. Z odmą możesz mieć problem jeśli jest uszkodzona bo ciasno z dostępem. Najprościej odpiąć przewód idący do kolektora z separatora przy kolektorze. , zaślepic kolektor i zobacz czy występuje falowanie, jeśli nie to lewizna i czy dmucha z przewodu. Jeśli dmucha znaczy że drożna. Warto ocenić stan przewodu.
pokaż mechanikowi jakie blokady są potrzebne i jak ich używać. Filmik trwa 8 minut demontaż zajął z 6 to niech mechanikowi zejdzie na aucie z 30min na demontaż i godz na montaż Vvt. Nie bardzo widzę zeby do wymiany tych oringów (lepiej odrazu wszystkie) trzeba było rozbierać pół silnika. Na filmie demontaż od około 2.30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod kolektorem ssącym. Niektórzy wymieniają separator bez zdejmowania kolektora, chociaż u siebie wolałem go zdjąć,potrzebny kanał lub podnośnik. Gdzieś był na forum opis jak wymieniać bez demontażu kolektora ale czy to dobra metoda to nie wiem bo nie próbowałem. Jak poszukasz to znajdziesz. https://www.google.pl/search?q=separator+n42&client=ms-android-orange-pl&prmd=ivsn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwi_8OOG7u_RAhWsFZoKHXTUDh4Q_AUIBygB&biw=360&bih=559#imgrc=Co-VDWXKZRCeWM: separator w miejscu gdzie strzalka. Przewód w tym miejscu idzie właśnie z separatora do kolektora, ten o którym pisałem wcześniej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko poniekąd. Odma do sprawdzenia. Ale nawet jeśli wypchnelo olej to uszczelnienie i tak będzie puszczać. Musisz posprawdzac ja tego nie widzę więc nie wiem co i jak się tam dzieje żeby zdjąć kolektor potrzebny jest kanał do odkrecenia 2 śrub. Dużo wtyczek do odpiecia trzeba uważać żeby jakiejś nie urwać pozatym pewnie trzeba doliczyć koszt uszczelek kolektora. Dobry zamiennik z 70zl kpl . Uszczelek jest w sumie 7 na kolektorze. Nie ma sensu ruszać odmy jeśli jest drożna. Lepiej wtedy zainwestować w uszczelki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do mechanika to nie wiem. Ale masz tutaj stronkę z cenami bmw, są mniej więcej przybliżone. Oraz wymiarami oringów gdybyś chciał dobrać zamiast oryginałów. Co prawda ciężko dobrać w zamienniku te wymiary. Generalnie jak wpiszesz vin to będziesz miał wszystkie schematy do twojego bolidu. https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_3177-glowica/vPD42137
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze takie pytanko gadałem z takim typem na temat falujacych obrotów u mnie w BMW stawia on na odmę i prosił żebym nagrał filmik który wkleje wam na końcu kazał sprawdzić co się dzieje po utworzeniu korku wlewu oleju i odpięciu rurki od odmy dodam że ta rurka była zgnieciona i raczej nie jest drozna filmik robiony na szybko i pod czas nagrywania niestety na złość nie falowala na obrotach

https://youtu.be/91JRSPKPclA

 

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem Ci wcześniej też o odmie :-) masz zapchaną i do zmiany separator z przewodami. Nie odprowadza ciśnienia dlatego cieknie, i dmucha spod korka. Przewód z separatora do kolektora wygląda tak bo podcisnienie go zassalo . Dobrze widzę że masz masełko w kolektorze? W miejscu gdzie wchodzi ten przewód? Czy to tylko tak światło się odbiło? Pozatym przeplywka ok? Po odpieciu tego przewodu autko powinno zgasnąć odrazu przy takiej ilości lewego powietrza :-) przynajmniej u mnie gaśnie odrazu. A jak zdejmiesz od strony separatora przewód to dmucha? Też łatwo schodzi. :-) odmę radzę szybko zmienić szkoda żeby panowało tam ciśnienie :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masełko jest w środku jak i na bagnecie sprawdzę później z drugiej strony jak mowisz, po odpięciu przewodu auto przygasa co prawda nie słychać tego na filmiku, jak sprawdzić przepływomierz ? Gdzie taki przewód dostanę ? :O

 

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam ori w bmw przewody a separator z febiego. Jak masz tyle masełka to nie ma co sprawdzać. Zapewne nie dmucha bo separator zapchany. Jeśli jest masełko w kolektorze to niedobrze. Dużo go tam? Dlatego może nie gaśnie, jeśli przepływ jest za mały. Przepływomierz pod kompem sprawdzisz. No właśnie na filmie nie słyszałem zmiany. Przygasanie to dobry objaw. Przy zmianie odmy radziłbym zdjąć pokrywę zaworów i wyczyścić ja od spodu olej na dobry zmienić. Nie ubywa ci płynu chłodzącego? Edytowane przez Jakub03071993
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na bagnecie sporo tegomasełka jest i własnie nie wiem od skad ono tam bo krotkich tras raczej nia nie robie najczesciej do pracy 25km w jedna strone.

Mowisz ze w ciemno kupowac swparator?

Poradze sobie sam z wymianaczy raczej nie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy jakie narzędzia masz dostępne miejsce i którym sposobem :-) są opisane metody bez i ze ściąganiem kolektora. U siebie ściągnąłem to potrzebny kanał lub podnośnik. A bez ściągania to znajdziesz bez problemu na forumTen sposób czy jest dobry nie wiem bo nie próbowałem. Ja bym zmienił kpl za jedną robotą i spokój. Taka ilość masełka jeśli nie robisz krótkich tras może świadczyć o kiepskim oleju, duża ilością wilgoci lub upg. Zatkana odma też nie pomaga bo ta wilgoć nie ma gdzie uchodzić. Bezpieczniej wtedy jeździć z lekko wysuniętym bagneten żeby odpowietrzyc skrzynię korbowa na skróty. A jak z płynem chlodzscym, nie ubywa? Dobrze by było pozbyć się jakoś tego masełka. Zwłaszcza z kolektora.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile bierze mechanik to nie wiem. Separator z febiego ok 70 zł ceny przewodów sprawdzisz na bmwstore. Warto też wymienić oring w misce. Jakieś 7zl oryginał. I jeśli byłaby ruszana podstawa filtra to pewnie uszczelka pod nią jeśli jest stara to jeszcze 25zl jeśli sciagalbys kolektor to kpl uszczelek dobry zamiennik 70zl.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz poszukać zamienników na internecie. Albo ktoś ci doradzi jaki zamiennik żeby badziewia nie kupować. Powiem brałem oryginały bo były tańsze jak zamiennik . Najtańsze zamienniki jakie widziałem są w cenach oryginału. Jeśli przewody są całe możesz spróbować je wyczyścić. Do zmiany masz na pewno tą zassana tylko przy czyszczeniu uważaj bo w tej dolnej do miski jest zaworek zwrotny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.