Skocz do zawartości

[e61] Problem ze wspomaganiem skrzypi trzeszczy itp.


roiter

Rekomendowane odpowiedzi

Od czasu "zakupu" BMW mam problem z takimi objawami jak na filmach:

Film 1 najlepiej od 0:39 :

https://youtu.be/sTTHzHNeY-A

Film 2:

https://youtu.be/OfnzC17Hayg

 

Trzeszczy, skrzypi i dodatkowo co jakiś czas puka czy stuka przy skręcaniu.

Kierownica chodzi lekko.

Płyn jeszcze nie wymieniony (wymiana w sobotę)...rozterki z:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=73&t=314109

ale teraz doszło coraz głośniejsze skrzypienie.

Co to za objawy? Ktoś miał coś podobnego? Czy w inpie pokazał by się jakiś błąd? Jeśli tak to gdzie?

Edytowane przez roiter

Poszukuje wszelkich materiałów o bmw e60/e61, filmów, poradników, artykułów, zdjęć, plików, tapet...itp ... Jeśli ktoś z was ma ciekawe materiały proszę o info na pw (po weryfikacji wrzucę na bloga z dopiskiem twojego niku). Z góry dzięki.

Link do bloga patrz obok - moja strona www.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dość znany problem w E60 jak i w A6 C6 i w W211... jest taki specyfik o nazwie LUBRIZOL, który likwiduje te objawy ... ja pod tym samym numerem katalogowym co LUBRIZOL kupowałem w Oplu "uszlachetniacz" do tylnych mostów, ma dokładnie to samo działanie... skrzypiała mi kierownica właśnie w A6 C6 i po użyciu tego problem znikł... w E60 nie mam tego problemu...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No liczę na to że po wymianie na oryginalny atf DII problem ustąpi ale nie jestem pewny. O tym dodatku wiem i też myślę o jego zastosowaniu jeśli wymiana płynu nic nie da. Ciężko dostępny ten lubrizol.

 

Znalazłem taki opis rozwiązania problemu:

Rozwiązanie:

Jeżeli problem "piszczenia" występuje tylko przy odpalonym i rozgrzanym silniku oto rozwiązanie:

1. Odciągnąć za pomocą strzykawki 50ml płynu ATF.

2. Rozgrzać płyn ATF do 60'C (pomiar dokładnym termometrem w zbiorniczku wyrównawczym) obracając kierownicą do oporu w lewo i w prawo przy obrotach silnika 2000-3000.

3. Po osiągnięciu temp. płynu ATF 60'C dolać 50ml Lubrizol (P/N 83 29 0 447 661)

4. Obracać kierownicą do oporu w lego i prawo przy obrotach silnika 2000-3000 aż do osiągnięcia temperatury płynu ATF 100-105'C

5. Zgasić silnik na co najmniej 2 godziny

W przypadku pisków na zimnym i zgaszonym silniku należy nasmarować gumową uszczelkę na kolumnie kierowniczej w miejscu jej przechodzenia przez przegrodę do silnika.

Poszukuje wszelkich materiałów o bmw e60/e61, filmów, poradników, artykułów, zdjęć, plików, tapet...itp ... Jeśli ktoś z was ma ciekawe materiały proszę o info na pw (po weryfikacji wrzucę na bloga z dopiskiem twojego niku). Z góry dzięki.

Link do bloga patrz obok - moja strona www.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płyn wymieniony na ATF DII. Problem nie ustąpił. Piski dalej są.

Podczas wymiany poleciłem mechanikowi przepatrzeć zawieszenie. Podobno w idealnym stanie.

Ale...

Wymiana nic nie dała a nawet pogorszyła bo po wymianie doszedł kolejny problem:

Przy skręcaniu (około 1/5 skrętu kół) natrafiam na opór kierownicy. Tylko w tym miejscu. Przed i po działa lekko. Tak jakby była jakaś blokada albo nie wiem co...po prostu takie lekkie przyblokowanie tylko w tym jednym położeniu kierownicy. Przez to po wykonaniu manewru kierownica nie chce wracać na swoją pozycję do jazdy na wprost, trzeba jej lekko pomóc. Nic nie stuka i nie puka.

Co może być winą takiego skręcania kierownicy?

Podejrzewam że mechanik coś za mocno skręcił i źle podłączył np przewód którym spuszczał stary olej... i dlatego taki objaw. Ktoś pomoże?

Poszukuje wszelkich materiałów o bmw e60/e61, filmów, poradników, artykułów, zdjęć, plików, tapet...itp ... Jeśli ktoś z was ma ciekawe materiały proszę o info na pw (po weryfikacji wrzucę na bloga z dopiskiem twojego niku). Z góry dzięki.

Link do bloga patrz obok - moja strona www.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko dostępny ten lubrizol.

 

napisałem Ci, że w Oplu dostaniesz od ręki lub na drugi dzień...GM90004033 tu masz nr katalogowy... nalałem tego do A6 C6 i problem znikł bezpowrotnie...

 

NIe wierzę w takie specyfiki jak "LUBRIZOL"

 

a ja uwierzyłem i ominął mnie niepotrzebny wydatek na nowy płyn co jak twierdzisz i tak nie pomogło... :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olać problem ze skrzypieniem... mam poważniejszy z tym skręcaniem.

Żona jechała dziś z dzieciakami i twierdzi że miała problem z tym skręcaniem...

to jest niebezpieczne... przyblokowuje kierownice na rondach, na placu manewrowym itp...

dla przypomnienia mechanik wymienił płyn i odrazu pojawił się problem ze skręcaniem.

Tak w 1/5 skręconych kół następuje przyblokowanie.

Nie ważne w którą stronę. problem występuje przy skręcaniu w obie strony. nic nie strzela przy tym.

 

Co mogło pójść nie tak przy wymianie?

 

Do mechanika mogę pojechać ale niestety w sobotę dopiero i to 100 km od wawy.

Poszukuje wszelkich materiałów o bmw e60/e61, filmów, poradników, artykułów, zdjęć, plików, tapet...itp ... Jeśli ktoś z was ma ciekawe materiały proszę o info na pw (po weryfikacji wrzucę na bloga z dopiskiem twojego niku). Z góry dzięki.

Link do bloga patrz obok - moja strona www.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiej listwie? Możesz rozwinąć?

 

Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka

Poszukuje wszelkich materiałów o bmw e60/e61, filmów, poradników, artykułów, zdjęć, plików, tapet...itp ... Jeśli ktoś z was ma ciekawe materiały proszę o info na pw (po weryfikacji wrzucę na bloga z dopiskiem twojego niku). Z góry dzięki.

Link do bloga patrz obok - moja strona www.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jednak maglownica? no tego się bałem. Jak znajdę wreszcie chwile podjadę do jakiegoś mechanika/magika w wawie. zobaczymy co kto powie.

Poszukuje wszelkich materiałów o bmw e60/e61, filmów, poradników, artykułów, zdjęć, plików, tapet...itp ... Jeśli ktoś z was ma ciekawe materiały proszę o info na pw (po weryfikacji wrzucę na bloga z dopiskiem twojego niku). Z góry dzięki.

Link do bloga patrz obok - moja strona www.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do piszczenia przy skręcaniu kierownicy wydaje mi się że problem ustępuje. Więc wymiana płynu coś dała.

Wracając do problemu przyblokowywania wspomagania...właśnie sprawdzałem inpą przy jakich kątach skrętu jest przyblokowanie:

W lewo 140-142, w prawo 200-202. Tak wynika z próby skrętów z INPĄ.

Na pozostałych pozycjach kierownica chodzi płynnie i lekko.

Ktoś pomorze?

Poszukuje wszelkich materiałów o bmw e60/e61, filmów, poradników, artykułów, zdjęć, plików, tapet...itp ... Jeśli ktoś z was ma ciekawe materiały proszę o info na pw (po weryfikacji wrzucę na bloga z dopiskiem twojego niku). Z góry dzięki.

Link do bloga patrz obok - moja strona www.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.