Skocz do zawartości

318i E90 N43 - NOX vs Zanieczyszcony katalizator


Silwest

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panstwa,

 

Niestety okazuje sie ze silnik N43 bardzo mnie nie lubi ...

Po wymianie wtryskiwaczy (problem ktory opisywalem w innym temacie) teraz przyszedl NOX i zanieczyszczony kata:

Do rzeczy:

1) Pacjent:

120k N43 2007r E90 2.0 Benzyna 

 

2) Bledy zalogowane w INPA:

$error locationNr: 12522

$error locationtext: 0x30EA DeNox-Katalysator, verschwefelt

Error: 1(10) No.: 12522 0x30EA DeNox-Katalysator, verschwefelt

error type: 1 (5070 ) Schwefelbelastung zu hoch

readines Flag: (16 ) Testbedingungen erfüllt

error status: (35 ) Fehler momentan vorhanden, OBD-entprellt

MIL - Status: (48) Fehler verursacht kein Aufleuchten der Warnlampe (MIL)

class : 11; frequency: 1; entry at km: (1.): 120992 km (2.): 0 km (n.): 0 km

___________________________________________________________

 

$error locationNr: 10996

$error locationtext: 0x2AF4 Stickoxidsensor, elektrisch

Error: 2(10) No.: 10996 0x2AF4 Stickoxidsensor, elektrisch

error type: 8 (4474 ) Kurzschluss

readines Flag: (16 ) Testbedingungen erfüllt

error status: (32 ) Fehler momentan nicht vorhanden, nicht OBD-entprellt

MIL - Status: (48) Fehler verursacht kein Aufleuchten der Warnlampe (MIL)

class : 21; frequency: 22; entry at km: (1.): 121000 km (2.): 121008 km (n.): 121240 km

___________________________________________________________

 

$error locationNr: 10994

$error locationtext: 0x2AF2 Stickoxidsensor, Lambda linear

Error: 3(10) No.: 10994 0x2AF2 Stickoxidsensor, Lambda linear

error type: 8 (4474 ) Kurzschluss

readines Flag: (16 ) Testbedingungen erfüllt

error status: (32 ) Fehler momentan nicht vorhanden, nicht OBD-entprellt

MIL - Status: (48) Fehler verursacht kein Aufleuchten der Warnlampe (MIL)

class : 21; frequency: 22; entry at km: (1.): 121000 km (2.): 121008 km (n.): 121240 km

___________________________________________________________

 

$error locationNr: 10998

$error locationtext: 0x2AF6 Stickoxidsensor, Lambda binär

Error: 4(10) No.: 10998 0x2AF6 Stickoxidsensor, Lambda binär

error type: 8 (4474 ) Kurzschluss

readines Flag: (16 ) Testbedingungen erfüllt

error status: (32 ) Fehler momentan nicht vorhanden, nicht OBD-entprellt

MIL - Status: (48) Fehler verursacht kein Aufleuchten der Warnlampe (MIL)

class : 21; frequency: 22; entry at km: (1.): 121000 km (2.): 121008 km (n.): 121240 km

 

 

Z tego co czytalem:

- Blad 1 oznacza zanieczyszcony katalizator (np. poprzez dluga jazde po miescie) w instrukcji mamy: Nie przejmowac sie jezdzic (spalanie moze byc wyzsze), pogonic po autostradzie, aby kata zostal wypalony

- Bledy 2, 3, 4 oznaczaja zepsuty czujnik NOX, ktory kosztuje okolo 1800 zl (z tego co widzialem) - objawy to wyzsze spalanie

 

Moje pytanie brzmi: Oczywiscie oba bledy sa ze soba powiazane nie mniej jednak przegonilem samochod po autostradzie 500km ze srednia predkoscia 140km/h czy kata nie powinien zostac wypalony? Czy 1 blad nie powinien zniknac?

 

Nurtuje mnie to jako ze wlasnie pojawil sie mi rowniez blad termostatu:

$error locationNr: 12021

$error locationtext: 0x2EF5 Kennfeldthermostat, Ansteuerung

Error: 9(10) No.: 12021 0x2EF5 Kennfeldthermostat, Ansteuerung

error type: 4 (4118 ) Leitungsunterbrechung

readines Flag: (16 ) Testbedingungen erfüllt

error status: (32 ) Fehler momentan nicht vorhanden, nicht OBD-entprellt

MIL - Status: (48) Fehler verursacht kein Aufleuchten der Warnlampe (MIL)

class : 33; frequency: 19; entry at km: (1.): 121256 km (2.): 121408 km (n.): 121488 km

 

 

I serio sie zastnawiam co z ta "bestia" dalej bedzie.

 

Dzieki za wszelka pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest dosyć obszerny temat o nox w silnikach n43

generalnie wyjścia są trzy:

-wymień na nowy (używki nie kupuj bo to strata pieniędzy)

-zostaw jak jest (podobno powiadają, że kiedyś wypali to katalizator nox - uszkodzi)

-usuń programowo nox u kogoś kto wie jak to zrobić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witaj,

nie wiem czy to coś zmieni w twojej sytuacji ale u mnie problem w mojej buni zaczął się własnie od wywalania błędu czujnika nox, wszyscy wraz ze specjalista od bmw mówili mi żebym się nie przejmował bo można z tym jeździć :) i te cholerstwa bardzo często się psuja i wywalają błędy :cry: . no ale okazało się ze to był tylko wierzchołek góry lodowej, dlatego proponowałbym ci, tym bardziej ze miałeś problem z wtryskami,sprawdzić stan katalizatora ale nie tego przy czujniku nox tylko tego pierwszego przy którym są sady lambda, u mnie okazało się ze miedzy innymi to właśnie odpowiadało ze wywalanie błędu czujnika. Dodam tylko ze tez kupiłem w pierwszej kolejności nox używany, inny niby z gwarancja sprawności ale to nic nie zmieniło, natomiast po wymianie owego katalizatora przy oryginalnym czujniku nox błędy się nie pojawiają i póki co-mam nadzieje ze tek będzie-mam spokój.

pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witaj,

nie wiem czy to coś zmieni w twojej sytuacji ale u mnie problem w mojej buni zaczął się własnie od wywalania błędu czujnika nox, wszyscy wraz ze specjalista od bmw mówili mi żebym się nie przejmował bo można z tym jeździć :) i te cholerstwa bardzo często się psuja i wywalają błędy :cry: . no ale okazało się ze to był tylko wierzchołek góry lodowej, dlatego proponowałbym ci, tym bardziej ze miałeś problem z wtryskami,sprawdzić stan katalizatora ale nie tego przy czujniku nox tylko tego pierwszego przy którym są sady lambda, u mnie okazało się ze miedzy innymi to właśnie odpowiadało ze wywalanie błędu czujnika. Dodam tylko ze tez kupiłem w pierwszej kolejności nox używany, inny niby z gwarancja sprawności ale to nic nie zmieniło, natomiast po wymianie owego katalizatora przy oryginalnym czujniku nox błędy się nie pojawiają i póki co-mam nadzieje ze tek będzie-mam spokój.

pozdrawiam :)

 

Czekaj czekaj, jaki numer tej czesci masz moze gdziesz? Ile to kosztowalo itd. jak Ci to zdiagnozowali?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Numeru czesci nie mam ale jest tylko jedna mozliwosc, przynajmniej w moim wypadku, bo zamowiony po vinie i numerze czesci oryginalnej, zamiennik nie pasowal wiec tylko oryginal mnie ratowal a nie jest to tania czesc-nowy okolo3-4k kosztuje :duh:

Co do diagnozy, hmm nie było to proste a ja uspokojony zapewnieniem mechanika, który tylko bunie naprawia wiec powinien się znać, olałem temat kontrolki check engine i błędów czujnika nox, ale jak się chłodniej zrobiło to auto jakby bardziej trzęsło się na zimnym silniku, gałka biegów tez bardziej wibrowała i jakby mniej mocy było a do tego olej zaczął znikać z silnika jakby szybciej :shock: wiec temat zacząłem drążyć. Po odczytaniu błędów, które tobie tez się pojawiły, i po konsultacji z osoba z serwisu bmw, z dużym prawdopodobieństwem wskazano własnie kata.I jak dodatkowo stwierdzono w tym modelu katalizator przy około 200000 jest własnie wymieniany bo pada i może uszkodzić silnik.

To była trafna diagnoza bo okazało się ze kat byl zapchany totalnie "nagarem" który wytraca się w momencie spalania zbyt ubogiej mieszanki i ów nagar niestety nie spala się tak samo jak ten tworzący się w wyniku za bogatej mieszanki i właśnie zapycha katalizator. W moim przypadku ciśnienie które się wytworzyło w silniku doprowadziło do uszkodzenia kolejnych elementów.

Reasumując nowy kanalizator założony, przeprowadzona procedura wypalania katalizatora nox, i póki co nic :) , zero błędów ani ze strony nox sensora ani sond lamda.

Koszt-ja naprawialem to w serwisie-poza Polska wiec nie wiem jak to wyglada w kraju i czy katalizator ten mozna zregenerowac na przyklad? moze ktos z forumowiczow sie orientuje czy jest taka mozliwosc i czy jest oplacalna?

pozdrawiam :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Panie i panowie nie za bardzo wiem o co chodzi...

Mianowicie wyjechalem na trase 500 km po autostradzie ze srednia predkoscia 120 km/h i niestety kata nie zostal wypalony...

 

Raz jedyny pojawil sie taki blad:

$error locationNr: 12506

$error locationtext: 0x30DA Stickoxidsensor, Signal

570330DA2400124C01283C0E66D00389000000000000000000000000

Error: 3(3) No.: 12506 0x30DA Stickoxidsensor, Signal frequency: 1

error type: 4 (0 ) kein passendes Fehlersymptom

readines Flag: (16 ) Testbedingungen erfüllt

error status: (33 ) Fehler momentan nicht vorhanden, OBD-entprellt

MIL - Status: (48) Fehler verursacht kein Aufleuchten der Warnlampe (MIL)

P-Code: P124C NOx-Sensorsignal (Bank 1) - nicht verfügbar im Start F_LZ: 40

ambient text / entry at 122992 km(1.)

Motordrehzahl 3264.00 rpm

Motortemperatur 108.00 °C

Motor Status PL

Spannung Kl. 87 13.91 V

 

 

Co robic? Czy problem z termostatem moze byc w jakis sposob powiazany?

Serio jzu nie wiem co zrobic zeby ten kata sie wypalil. Dodam ze w DISie rowniez "zlecalem' wypalenie kata, ale nic nie poskutkowalo ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.