Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Panstwa,

 

Niestety okazuje sie ze silnik N43 bardzo mnie nie lubi ...

Po wymianie wtryskiwaczy (problem ktory opisywalem w innym temacie) teraz przyszedl NOX i zanieczyszczony kata:

Do rzeczy:

1) Pacjent:

120k N43 2007r E90 2.0 Benzyna 

 

2) Bledy zalogowane w INPA:

$error locationNr: 12522

$error locationtext: 0x30EA DeNox-Katalysator, verschwefelt

Error: 1(10) No.: 12522 0x30EA DeNox-Katalysator, verschwefelt

error type: 1 (5070 ) Schwefelbelastung zu hoch

readines Flag: (16 ) Testbedingungen erfüllt

error status: (35 ) Fehler momentan vorhanden, OBD-entprellt

MIL - Status: (48) Fehler verursacht kein Aufleuchten der Warnlampe (MIL)

class : 11; frequency: 1; entry at km: (1.): 120992 km (2.): 0 km (n.): 0 km

___________________________________________________________

 

$error locationNr: 10996

$error locationtext: 0x2AF4 Stickoxidsensor, elektrisch

Error: 2(10) No.: 10996 0x2AF4 Stickoxidsensor, elektrisch

error type: 8 (4474 ) Kurzschluss

readines Flag: (16 ) Testbedingungen erfüllt

error status: (32 ) Fehler momentan nicht vorhanden, nicht OBD-entprellt

MIL - Status: (48) Fehler verursacht kein Aufleuchten der Warnlampe (MIL)

class : 21; frequency: 22; entry at km: (1.): 121000 km (2.): 121008 km (n.): 121240 km

___________________________________________________________

 

$error locationNr: 10994

$error locationtext: 0x2AF2 Stickoxidsensor, Lambda linear

Error: 3(10) No.: 10994 0x2AF2 Stickoxidsensor, Lambda linear

error type: 8 (4474 ) Kurzschluss

readines Flag: (16 ) Testbedingungen erfüllt

error status: (32 ) Fehler momentan nicht vorhanden, nicht OBD-entprellt

MIL - Status: (48) Fehler verursacht kein Aufleuchten der Warnlampe (MIL)

class : 21; frequency: 22; entry at km: (1.): 121000 km (2.): 121008 km (n.): 121240 km

___________________________________________________________

 

$error locationNr: 10998

$error locationtext: 0x2AF6 Stickoxidsensor, Lambda binär

Error: 4(10) No.: 10998 0x2AF6 Stickoxidsensor, Lambda binär

error type: 8 (4474 ) Kurzschluss

readines Flag: (16 ) Testbedingungen erfüllt

error status: (32 ) Fehler momentan nicht vorhanden, nicht OBD-entprellt

MIL - Status: (48) Fehler verursacht kein Aufleuchten der Warnlampe (MIL)

class : 21; frequency: 22; entry at km: (1.): 121000 km (2.): 121008 km (n.): 121240 km

 

 

Z tego co czytalem:

- Blad 1 oznacza zanieczyszcony katalizator (np. poprzez dluga jazde po miescie) w instrukcji mamy: Nie przejmowac sie jezdzic (spalanie moze byc wyzsze), pogonic po autostradzie, aby kata zostal wypalony

- Bledy 2, 3, 4 oznaczaja zepsuty czujnik NOX, ktory kosztuje okolo 1800 zl (z tego co widzialem) - objawy to wyzsze spalanie

 

Moje pytanie brzmi: Oczywiscie oba bledy sa ze soba powiazane nie mniej jednak przegonilem samochod po autostradzie 500km ze srednia predkoscia 140km/h czy kata nie powinien zostac wypalony? Czy 1 blad nie powinien zniknac?

 

Nurtuje mnie to jako ze wlasnie pojawil sie mi rowniez blad termostatu:

$error locationNr: 12021

$error locationtext: 0x2EF5 Kennfeldthermostat, Ansteuerung

Error: 9(10) No.: 12021 0x2EF5 Kennfeldthermostat, Ansteuerung

error type: 4 (4118 ) Leitungsunterbrechung

readines Flag: (16 ) Testbedingungen erfüllt

error status: (32 ) Fehler momentan nicht vorhanden, nicht OBD-entprellt

MIL - Status: (48) Fehler verursacht kein Aufleuchten der Warnlampe (MIL)

class : 33; frequency: 19; entry at km: (1.): 121256 km (2.): 121408 km (n.): 121488 km

 

 

I serio sie zastnawiam co z ta "bestia" dalej bedzie.

 

Dzieki za wszelka pomoc.

Opublikowano
Aby katalizator NOx został "wypalony" musi być sprawny czujnik (sonda) NOx. Szukaj na portalach aukcyjnych, nowy trafi się za około 1000 zł - 1200 zł . Używki odradzam, kupiłem raz działał chwilę i umarł...
Opublikowano

jest dosyć obszerny temat o nox w silnikach n43

generalnie wyjścia są trzy:

-wymień na nowy (używki nie kupuj bo to strata pieniędzy)

-zostaw jak jest (podobno powiadają, że kiedyś wypali to katalizator nox - uszkodzi)

-usuń programowo nox u kogoś kto wie jak to zrobić

Opublikowano

witaj,

nie wiem czy to coś zmieni w twojej sytuacji ale u mnie problem w mojej buni zaczął się własnie od wywalania błędu czujnika nox, wszyscy wraz ze specjalista od bmw mówili mi żebym się nie przejmował bo można z tym jeździć :) i te cholerstwa bardzo często się psuja i wywalają błędy :cry: . no ale okazało się ze to był tylko wierzchołek góry lodowej, dlatego proponowałbym ci, tym bardziej ze miałeś problem z wtryskami,sprawdzić stan katalizatora ale nie tego przy czujniku nox tylko tego pierwszego przy którym są sady lambda, u mnie okazało się ze miedzy innymi to właśnie odpowiadało ze wywalanie błędu czujnika. Dodam tylko ze tez kupiłem w pierwszej kolejności nox używany, inny niby z gwarancja sprawności ale to nic nie zmieniło, natomiast po wymianie owego katalizatora przy oryginalnym czujniku nox błędy się nie pojawiają i póki co-mam nadzieje ze tek będzie-mam spokój.

pozdrawiam :)

Opublikowano
witaj,

nie wiem czy to coś zmieni w twojej sytuacji ale u mnie problem w mojej buni zaczął się własnie od wywalania błędu czujnika nox, wszyscy wraz ze specjalista od bmw mówili mi żebym się nie przejmował bo można z tym jeździć :) i te cholerstwa bardzo często się psuja i wywalają błędy :cry: . no ale okazało się ze to był tylko wierzchołek góry lodowej, dlatego proponowałbym ci, tym bardziej ze miałeś problem z wtryskami,sprawdzić stan katalizatora ale nie tego przy czujniku nox tylko tego pierwszego przy którym są sady lambda, u mnie okazało się ze miedzy innymi to właśnie odpowiadało ze wywalanie błędu czujnika. Dodam tylko ze tez kupiłem w pierwszej kolejności nox używany, inny niby z gwarancja sprawności ale to nic nie zmieniło, natomiast po wymianie owego katalizatora przy oryginalnym czujniku nox błędy się nie pojawiają i póki co-mam nadzieje ze tek będzie-mam spokój.

pozdrawiam :)

 

Czekaj czekaj, jaki numer tej czesci masz moze gdziesz? Ile to kosztowalo itd. jak Ci to zdiagnozowali?

Opublikowano

Numeru czesci nie mam ale jest tylko jedna mozliwosc, przynajmniej w moim wypadku, bo zamowiony po vinie i numerze czesci oryginalnej, zamiennik nie pasowal wiec tylko oryginal mnie ratowal a nie jest to tania czesc-nowy okolo3-4k kosztuje :duh:

Co do diagnozy, hmm nie było to proste a ja uspokojony zapewnieniem mechanika, który tylko bunie naprawia wiec powinien się znać, olałem temat kontrolki check engine i błędów czujnika nox, ale jak się chłodniej zrobiło to auto jakby bardziej trzęsło się na zimnym silniku, gałka biegów tez bardziej wibrowała i jakby mniej mocy było a do tego olej zaczął znikać z silnika jakby szybciej :shock: wiec temat zacząłem drążyć. Po odczytaniu błędów, które tobie tez się pojawiły, i po konsultacji z osoba z serwisu bmw, z dużym prawdopodobieństwem wskazano własnie kata.I jak dodatkowo stwierdzono w tym modelu katalizator przy około 200000 jest własnie wymieniany bo pada i może uszkodzić silnik.

To była trafna diagnoza bo okazało się ze kat byl zapchany totalnie "nagarem" który wytraca się w momencie spalania zbyt ubogiej mieszanki i ów nagar niestety nie spala się tak samo jak ten tworzący się w wyniku za bogatej mieszanki i właśnie zapycha katalizator. W moim przypadku ciśnienie które się wytworzyło w silniku doprowadziło do uszkodzenia kolejnych elementów.

Reasumując nowy kanalizator założony, przeprowadzona procedura wypalania katalizatora nox, i póki co nic :) , zero błędów ani ze strony nox sensora ani sond lamda.

Koszt-ja naprawialem to w serwisie-poza Polska wiec nie wiem jak to wyglada w kraju i czy katalizator ten mozna zregenerowac na przyklad? moze ktos z forumowiczow sie orientuje czy jest taka mozliwosc i czy jest oplacalna?

pozdrawiam :8)

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Panie i panowie nie za bardzo wiem o co chodzi...

Mianowicie wyjechalem na trase 500 km po autostradzie ze srednia predkoscia 120 km/h i niestety kata nie zostal wypalony...

 

Raz jedyny pojawil sie taki blad:

$error locationNr: 12506

$error locationtext: 0x30DA Stickoxidsensor, Signal

570330DA2400124C01283C0E66D00389000000000000000000000000

Error: 3(3) No.: 12506 0x30DA Stickoxidsensor, Signal frequency: 1

error type: 4 (0 ) kein passendes Fehlersymptom

readines Flag: (16 ) Testbedingungen erfüllt

error status: (33 ) Fehler momentan nicht vorhanden, OBD-entprellt

MIL - Status: (48) Fehler verursacht kein Aufleuchten der Warnlampe (MIL)

P-Code: P124C NOx-Sensorsignal (Bank 1) - nicht verfügbar im Start F_LZ: 40

ambient text / entry at 122992 km(1.)

Motordrehzahl 3264.00 rpm

Motortemperatur 108.00 °C

Motor Status PL

Spannung Kl. 87 13.91 V

 

 

Co robic? Czy problem z termostatem moze byc w jakis sposob powiazany?

Serio jzu nie wiem co zrobic zeby ten kata sie wypalil. Dodam ze w DISie rowniez "zlecalem' wypalenie kata, ale nic nie poskutkowalo ;/

Opublikowano
No ale błąd 30DA nie jest błędem zasiarczenia katalizatora lecz najprawdopodobniej oznaką zgonu czujnika NOX. Wysoki poziom siarki jak zresztą sam pisałeś w pierwszym poście to błąd 30EA

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.