Skocz do zawartości

320d 150km klapa gasząca


kojo31

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowie proszę o porady bądź podpowiedź czego się czepić. Klapa gasząca działa normalnie tzn prawidłowo ale w inpie pojawiają się błędy:

 

3FB1 3FB1 (0102) air flow meter

42C1 42C1 oil-pressure indicator lamp

3F62 3F62 (0500) speed sensor signal ueber CAN

3F01 3F01 (0237) boost pressure sensor

 

Po odłączeniu klapy gaszącej błędy znikają i nie pojawiają się. Jeśli chodzi o czujnik ciśnienia doładowania to wiem, że jest w sumie obligatoryjny i miałem go zawsze przy klapie gaszącej ale dlaczego pojawiły się pozostałe 3? Przepływomierz daje poprawne wartości sprawdzałem pod obciążeniem. Bardzo proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tak jest w niektórych autach, w moim też tak było. Po prostu klapa opóźnia gaszenie. Komputer oczekuje, że ciśnienia już nie będzie a klapa powoduje że jeszcze jest. Jako że mi bardziej zależało na zgaszeniu auta w automacie w przypadku zapętlenia, to zrezygnowałem z mega delikatnego gaszenia na rzecz braku błędów, bo powodowały u mnie check engine. Gasi się mniej delikatnie, ale rejestr jest czysty. Tandolf ustawił elektronikę git, jest delikatniej ale bez błędów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większość błędów można się pozbyć, trzeba jedynie domontować przekaźnik pod kierownicą. W ten sposób nie tylko komputer silnika będzie miał podtrzymany sygnał 12v po kluczyku, ale pozostałe moduły w aucie także. Dzięki temu błędy związane z komunikacją nie pojawią się. Można też łatwiej, nie podpinać przewodów niebieski i biały z modułu, w ten sposób rezygnujemy z podtrzymania sygnału dla ECU, przepustnica działa, silnik troszkę mniej łagodnie gaśnie, ale mimo wszystko o niebo lepiej niż w serii.

 

Jeśli ktoś chciałby domontować sobie przekaźnik, to potrzeba taki zestaw:

 

http://i.imgur.com/tIWYkrl.jpg

 

Ważne, żeby podstawka miała diodę prostowniczą.

 

Poniżej instrukcja dołożenia przekaźnika:

 

Jak masz kostkę od przekaźnika, to czerwony kabel na wstępie, albo zaizoluj, albo obetnij przy samej kostce. Zostanie wtedy 4 kable przy przekaźniku. Niebieski i żółty to będą kable załączające, a biały i czarny sterujące tym przekaźnikiem. Teraz trzeba odkręcić osłonę pod kierownicą, zarówno tą nad pedałami jak i tą zaraz przy kierownicy. Trzeba też standardowo otworzyć puszkę z komputerem silnika. Na początek wrócimy do tego co być powinno w serii, czyli kabel przy ECU, który trzeba było wcześniej przeciąć, teraz zlutuj i zaizoluj. Przedłuż i podciągnij pod kierownicę te dwa kable wychodzące z modułu, co są podczepione do gniazda na boku modułu (niebieski i biały kabel). Możesz też podciągnąć trzeci przewód z masą pod kierownicę, albo zrobić tak jak ja, czyli znaleźć gdzieś pod kierownicą punkt masy przykręcony do karoserii i tam się wlutować. Którą opcję wybierzesz nie ważne, ważne, żeby pod kierownicą mieć przewody niebieski i biały z modułu i masę dla przekaźnika. Teraz zaczynamy podpinać kable do przekaźnika, który będzie zamontowany pod kierownicą.

 

1. Tą znalezioną, lub podciągniętą masę podpinasz do czarnego kabla w kostce przekaźnika

2. Niebieski kabel z modułu podpinasz do białego kabla w kostce przekaźnika

 

Po tym etapie przekaźnik ma już podpięte sterowanie, zostało podpiąć biały kabel z modułu, i dwa z przekaźnika, ale o tym za chwile.

Teraz pod kierownicą znajdziesz wiązkę przewodów idących do kierownicy i stacyjki, ściągnij z niej tą otulinę i spróbuj znaleźć następujące kable:

- Gruby zielony kabel na którym pojawia się 12V w momencie, gdy włączasz zapłon na pozycję 2( zapalone kontroli ładowania smarowania itd)

- Gruby czerwono-zielony kabel, na którym jest stałe 12V bez względu na pozycję kluczyka

 

Teraz usuń kawałek izolacji z kabla czerwono-zielonego (stałe 12v) i dobrze podlutuj do niego przewód niebieski z przekaźnika.

Kolejny etap to przecięcie grubego zielonego kabla, który znalazłeś wcześniej, na którym pojawia się 12v w pozycji nr2 stacyjki. Po przecięciu odizoluj te dwie końcówki dopiero co przeciętego zielonego kabla I teraz podpięcie ostatnich dwóch kabli:

- biały kabel z modułu lutujesz do zielonego(dopiero co przeciętego) kabla, który idzie w kierunku stacyjki - to na nim tylko już po przecięciu pojawia się 12v po włączeniu zapłonu w pozycję 2, mimo to na tym etapie kontrolki się nie zapalają

- żółty kabel z kostki przekaźnika lutujesz dobrze do drugiego kawałka zielonego grubego kabla, który został przecięty przed chwilą i idzie w kierunku instalacji auta.

 

I to by było na tyle, wiem, że brzmi to skomplikowanie, ale tak na prawdę nie jest, poniżej zdjęcie, zmodyfikowanego schematu, które powinno pomóc zrozumieć o co mi chodziło:

 

http://i.imgur.com/siAeumZ.jpg

 

Jakbyś coś nie wiedział to śmiało pisz, odpowiem na pewno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.