Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Na wydatek tego rzędu byłem przygotowany więc zostało jeszcze trochę funduszy na rozgryzienie problemu.

Teraz zaczyna mnie męczyć już nie sam fakt telepania ale sam fakt co to do diabła może być.

Pompka progowa nowa oryginał, filtr paliwa nowy, pompa CR będzie zregenerowana, wtryski sprawdzone - ideał.

Od strony mechanicznej niewiele więcej będzie można już zmienić.

Jeśli po regeneracji pompy CR dalej będzie telepać silnikiem udam się do najlepszego elektryka w okolicy.

 

Czy jest ktoś w stanie powiedzieć ile i jakie czujniki odpowiadają za mieszankę?

Z tego co ja się orientuję i bardzo proszę o dopisanie reszty.

 

- przepływomierz

- czujnik ciśnienia na listwie CR

- jest jeszcze jakiś czujnik na pompie CR

 

Co to za wtyczka wpinana w filtr paliwa?

Opublikowano

To jest czujnik ciśnienia jakie wytwarza progówka ( poprawcie jak się mylę) dalej czujnik położenia wału,walka jakiś czujnik temperatury ( ale który nie wiem, bo sam na to odpowiedzi nie dostałem i nie znalazlem)

Więcej chyba nic nie odpowiada tak przynajmniej mi się wydaje

Opublikowano

Panowie

 

Pojawila mi sie w glowie taka mysl.

 

Czy alternator moze miec wplyw za telepanie na wolnych obrotach?

 

Taka moja droga myslenia, alternator za malo laduje na wolnych obrotach jest jakies nierowne napiecie i to powoduje ze zle komputer ustala dawke paliwa - dlaczego nie wiem - a jak sie dolozy gazu to alternator daje wiecej pradu i takie objawy ustaja.

 

Chodzi mi o to - tak sobie teraz skojarzylem - ze na wolnych obrotach wyswietlacz od komputera mryga jasniej ciemniej i to na dodatek rowno z telepaniem....

 

Ale pewnie to przyczyna mrugania sa nierowne obroty....

Opublikowano

A jakie masz napięcie ładowania na obrotach biegu jałowego?

 

W sumie to już o różnych dziwnych przypadkach czytałem na tym Forum związanych ze zbyt niskim napięciem: brak możliwości odpalenia, wszelkie błędy na kompie, kiepska praca ASB, dyskoteka świateł, błędy ABS itd itp.

 

A w jakim stanie masz EGR? Próbowałeś go np. odłączyć? Pytam, bo jak u siebie kiedyś w nim grzebałem, to też potrafił (oczywiście nieprawidłowo działający) powodować różne efekty dźwiękowe i takie chwilowe szarpnięcia silnikiem.

Opublikowano

Napiecie sprawdze przy najblizszej okazji.

 

Odnosnie EGR

Sciagniety wezyk podcisnienia i zaslepiony.

Czy zalozony czy nie praca taka sama.

 

Telepie idealnie rowno jak w zegarku.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Klubowicze

 

Tydzien temu samochod postawilem na regeneracje pompy CR.

Dzisiaj otrzymalem wiadomosc od mechanika iz pompa wrocila z regeneracji.

 

Diagnoza:

uszkodzony walek pompy

przepuszczajace uszczelniacze

 

Uszczelniacze zaczely przepuszczac z racji przebiegu i lat jak mniemam.

Uszkodzony walek jak czytam na innych forach mogl zostac uszkodzony po zalaniu niskiej jakosci paliwa.

I to bylby strzal w dziesiatke, gdyz cala ta historia "telepania" zaczela sie od zalania "ruskiego raket fjuel".

Te wrecz idealnie powtarzalne telepanie mogloby wlasnie pochodzic od czesci ktora pracuje w jakims cyklu i powoduje zmiane cisnienia - walek wlasnie pasuje.

 

Niestety moja teorie bede mogl dopiero potwierdzic jutro / po jutrze, po odbiorze auta.

 

Koszt samej regeneracji pompy to 650 zl + 30 zl przesylka.

Czekam jeszcze na koszt robocizny.

Opublikowano

Forumowicze :) !!!!

 

Stalo sie.

 

Wlasnie dzwonil mechanik, nie telepie na wolnych obrotach.

 

regeneracja 650 zl

przesylka pompy 30 zl

robocizna 400 zl

wymiana tulej wahacza 200 zl

 

Pelna relacja wieczorem.

Opublikowano

A więc tłumacze w czym był problem.

 

Wałek pompy CR był uszkodzony, najbardziej prawdopodobna przyczyna bardzo niskiej jakości paliwo - i tutaj wszystko się zgadza, od tego zaczęła się cała przygoda.

 

Pompę CR napędza łańcuch rozrządu, czyli praca pompy, a w sumie ciśnienie jakie generuje uzależnione jest od obrotów silnika.

Na wolnych obrotach mniejsze ciśnienie niż na wysokich.

Na wolnych obrotach uszkodzony wałek przepuszczał paliwo co powodowało generowanie niewystarczającego ciśnienia do równej pracy.

Po dodaniu gazu prędkość obrotowa rosła (wystarczyło nawet o te 50 obr/min) co powodowało już dostateczne ciśnienie do równej pracy (pewnie nie idealnej, ale już nie było czuć telepania).

 

Tak to opisuje jak wytłumaczył mi mechanik jak coś przekręciłem to proszę mnie poprawić.

 

Regulator i czujnik ciśnienia nie był ruszany.

 

Wymieniono wałek i wszystkie możliwe uszczelniacze.

 

Silnik pracuje idealnie :) tak jak kiedyś.

Pełna satysfakcja z wydanych pieniędzy (koszty w wiadomościach wyżej).

 

Na pytanie mechanika czy dolewać olej do ropy - zdecydowanie tak.

Po którymś tam roku, kochana UE nakazała zmienić skład paliwa co spowodowało pogorszenie jego właściwości smarujących.

 

Szczerze polecam warsztat zlokalizowany w Nowej Wsi Ełckiej obok Ełku - AGATOM.

Dziękuję wszystkim za udzielanie się w tym temacie, mam nadzieję, że ten temat pomoże innym i w jakimś stopniu pozwoli zaoszczędzić czasu, nerwów i pieniędzy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.