Skocz do zawartości

X5 3.0si nagle przestało odpalać


Daniel-Lorinser

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Mam pytanie czy może ktoś miał podobny problem a chodzi o to ze moje X5 3.0si E70 nagle przestało odpalać , wszystko sprawowało sie bez zarzutu , aż wychodząc ze sklepu auto kręci pare sekund a nie odpala , czuć jak by chciało zapalić a nie może (tak jak by paliwa nie było ). Jakieś sugestie ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Błędy, błędy.... U mnie powstało dziwne zachowanie. Wymienione cewki + świece a czasami ma objaw nierównej pracy, i jak go wyłączę po tym poszarpywaniu to długo kręci. Po diagnozie wali wypadaniem zapłonów, a co najlepsze, jak tak poszarpuje podczas stania, to jak się doda gazu idzie bez problemu, nic nie przerywa. Ale tylko jak samochód osiąga jakąś temp.Tak wywnioskowałem. Bo po odpaleniu ponownym, choć kręci długo, już tego objawu nie mam. Chodzi idealnie. :mad2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę pojeździć parę dni na benzynie, bo chyba wychodzi że to na gazie takie wariacje. Dziś przejechałem się na samej benzynie i silnik chodzi idealnie. Zauważyłem ,że coś ostatnio strasznie mi zaterkoczą reduktory , a wstawione mam 2, w przedziale 800/1000 obr. Może to jedna z przyczyn, bo po podpięciu się do sterownika gazu STAG-a wywala mi od razu info o resetach sterownika i błędach napięć. Jak coś ogarnę to się podzielę informacją.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jednak coś z gazem, gdzieś na komunikacji Stag - komputer samochodu. Teraz podniosłem już temp. na 40 ale dalej jest ten objaw szarpania, wypadania zapłonów, nawet jak przełączą w trakcie tego szarpania na benzynę, dalej szarpie i wypadają zapłony. A jak sam przełączę na gaz gdy temp. chyba jest z 90 to pracuje idealnie i reduktory milczą , nie terkoczą silnik równo pracuje, nie szarpie, nie faluje, zapłony nie wypadają. Muszę ogarnąć temat u gazownika. Bo po zmianie serwisu z gazem przestało mi walić check-ami, ale teraz powstało to. Szkoda tylko że poszedłem w koszta nowych cewek DELPHI, dobrze że chociaż po 90 pln za szt.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio miałem podobnie. autostrada pod łodzią, zaczął przerywać. Zjazd na pas awaryjny. Podpięcie i sprawdzenie błędów. Wypadanie zapłonów. Kasowanie błędów. Dalsza jazda kilka km. Niestety, nie dało się jechać na gazie. Wywalał wypadnie błędów na dwu cylindrach. Do wawy wróciłem na benie. W domu zabawa podmienianie cewek, świec i zawsze wywalanie błędów na tych samych cylindrach. Zamiana wtrysków i wywala na tych co są właśnie te wtryski. Zakup 6x nowe wtryski i nowe filtry. Okazało się, że po 2000 km, tak tylko, oba filtry zabite. Fazy ciekłej na sztywno. Nie mogłem wręcz przedmuchać.K..wa tankowanie na dobrych stacjach a gaz to syf. Strojenie wczoraj i jest bajka. Zero problemów, pięknie pracuje. Tak więc jak wywala błędy wypadania na gazie to podmieniać sąsiednie cylindry,świece, cewki a na końcu wtryski i mamy pewność.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem po takich samych przejściach. Na gazie mam zrobione około 20 tys km i miałem już wymienione 2 komplety wtryskiwaczy i cztery razy filtry. Teraz instalator gazu założył jakieś lepsze filtry. Też miałem wypadanie zapłonów, czasem chodził na 5 baniaków. Wyskakiwały błędy od katalizatorów. Jakość gazu na stacjach jest naprawdę kiepska i jeszcze problemy z pompami gazu które przepuszczają olej.

Jakiej firmy montujecie wtryskiwacze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy. Na jaką temp. macie nastawione załączanie się gazu. Ja zanim udam się do gazownika na sprawdzenie co i jak, to ustawiłem teraz 60 i jest ok z pracą silnika. Reduktory nie terkotają, wszystko chodzi płynnie, nie szarpie.Ale przez to się nagrzewa długo do załączenia gazu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm. Naprowadziliście mnie z tymi filtrami. Muszę sprawdzić bo to szarpanie zaczęło się jak zatankowałem na stacji co ma tańszy gaz. Kiedyś tankowałem na niej i było ok, ale po ostatnim zatankowaniu zaczęły się te objawy. Mam komplet filtrów to podmienię.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
No cóż koledzy, jestem po wymianie wtrysków i reduktorów. Niestety miałem wstawione dwa reduktory ACR01 po 150ps na każdy i niestety jeden się "zasmołował" a wtryski Hana 2000 padły aż 3, i się nie zamykały, przez to było utrudnione odpalanie na zimnym i nierówna praca. Teraz mam jeden reduktor TWIN i komplet wtrysków AC W02, lżejszy jestem o 1300 ale jak na razie prawidłowo pracuje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż koledzy, jestem po wymianie wtrysków i reduktorów. Niestety miałem wstawione dwa reduktory ACR01 po 150ps na każdy i niestety jeden się "zasmołował" a wtryski Hana 2000 padły aż 3, i się nie zamykały, przez to było utrudnione odpalanie na zimnym i nierówna praca. Teraz mam jeden reduktor TWIN i komplet wtrysków AC W02, lżejszy jestem o 1300 ale jak na razie prawidłowo pracuje.

Czyli wtryski i gaz jak u mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałeś rację kolego. Jak ktoś szuka gazownika sprawdzonego, a mogę go polecić bo zna się na robocie, w okolicach 3City do kierunek Luzino PHU AUTO-GAZ MAK Marcin Kaszuba. Pierwszy raz jak do niego pojechałem, bo ten co zakładał instalację, już taki kupiłem , to ściemniał że Check w BMW przy gazie to normalka. A ten gościu ją tak wyregulował, że zapomniałem co to Check - twierdząc, że wszystko da się wyregulować ale trzeba chcieć. Teraz zrobił bajka. Całkiem inny samochód. A wtryski to się pomyliłem i mam wstawione AC W03 :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm ja przy tym silniku mam zamontowany jeden parownik wiec dziwne ze ktos wczesniej zamontowal dwa, parownik (reduktor) nie jest czym trudnym w naprawie, do kazdego mozna kupic zestaw naprawczy za 100-200zl i dobrze wyczyscic i jest jak nowy, wiem bo pare sztuk juz naprawialem, wtryski jakie sa moim zdaniem najlepsze to keihin oczywiscie jedne z najdrozszych, hany sa srednie ale nie mowie ze zle, u mnie temp. przełączania jest 20st. i jest dobrze z tym ze raz na rok zajrze do parownika go przemyc- polecam myjke cisnieniowa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba zamontował dwa, bo nie miał akurat do tego silnika jednego. Gościu co teraz serwisował, powiedział że owszem można, ale jest to trudno ustawić, aby gaz z jednego parownika nie cofał się do drugiego. Mogłem czyścić, ale twin wyszedł trochę ponad 300 z gwarancją na 3 lata. Więc się nie bawiłem w czyszczenie. A chodzi teraz rewelacja. Ale jak by co to będę miał na uwadze wtryski te co poleciłeś.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.