Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć !

 

Mam problem ze swoim BMW, jest to model E46 z silnikiem 1900 ccm z LPG. Ostatnio samochód ma problemy z utrzymaniem wolnych obrotów. Próbowałem wyczyścić silnik krokowy, niestety nie pomogło. Wymieniłem silnik krokowy na inny i niezbyt pomogło. Dodatkowo przy dojeżdżaniu do świateł jak zrzucam bieg to obroty trzymają się na około 1500 i dopiero jak samochód się zatrzyma to spadają do 900 i zaczynają wariować. Podczas jazdy wszystko jest ok, nie zauważyłem żadnego spadku mocy, spalania oleju, dziwnego "koloru" spalin itp. Czy moglibyście mi podpowiedzieć co dalej sprawdzać ? Cały czas staram się znaleźć jakieś podpowiedzi na forum za pomocą funkcji szukaj ale kiepsko mi to idzie :(

Opublikowano
Generalnie sprawdź błędy czy jakieś są. Przyczyn może być wiele a szkoda rozgrzebywac wszystko po kolei. Może Ci odma zamarzla co ostatnio jest w modzie :-P
Opublikowano
To jeszcze spójrz na wąż odpowietrzający/łączący skrzynię korbową z odmą. Jak dostaje się "lewe" powietrze bywają podobne objawy.
Opublikowano
Kolega Zbyszek dobrze pisze, z resztą też już wspomniałem o odmie, tylko że lepiej sprawdzić cały układ bo lewizna może dostawać się wszędzie, uszkodzona uszczelka korka oleju jak i z resztą wszystkie uszczelki w bloku, odma, bagnet lub inne pierdoły, na szczęście łatwo się to sprawdza. Trzeba odpiąć węża idacego z separatora do kolektora, i otwór przy kolektorze szczelnie zaślepic a wąż odmy zostawić luzem żeby odpowietrzalo się do atmosfery. Jeśli była gdzieś nieszczelnośc to problem ustanie. A i przy samym kolektorze też warto szczelność sprawdzić.
Opublikowano

Cześć!

 

Problem rozwiązany. Początkowo diagnoza wskazywała na cewkę lub świece ponieważ pokazywał sporadyczne wypadanie zapłonu na 4 cylindrze. Wyciągnąłem, sprawdziłem i wyczyściłem świece i nic to nie pomogło. Sprawdziłem jednak przewody i okazało się, że przewód gumowy łączący pokrywę zaworów z odmą był już w zasadzie odłamany - rozpadał się w ręku. Za 25 zł kupiłem nowy przewód (2m z czego zużyłem pewnie ok. 0,5m) i nowe opaski. Złożyłem i auto znów chodzi idealnie. Dzięki Wam wszystkim za pomoc !

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.