Skocz do zawartości

320d m47. Spadki mocy oraz biały/niebieski dym z wydechu.


Eleir

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, ostatnio autko stało na zewnątrz i musiałem odpalić je przy temp. -29 stopni. Odpaliło od kopa jak zawsze, na początku trochę przez parę sekund nierówno pracował ale przy takiej temp chyba normalne (jak ogladałem zimne starty to było o wiele gorzej). Ale pojawił się problem, że jak jadę na równych obrotach (gaz na tym samym poziomie) to auto jakby przymula i w tym samym czasie pojawia się dym z tłumika, jakby biały ew. niebieski, ciężko dostrzec na mrozie. Dodam gazu i przechodzi ale czuć np. na 4 biegu od 1600 obr auto jest słabsze. Powyżej 2.2 tys obr problem nie występuję. Jak mam gaz w podłodze też nie ma problemu. Odma raczej nie bo by chyba nie powodowała spadków mocy. Ekonomizer w tym czasie nie zmienia się a nawet rośnie spalanie mimo że auto nie jedzie. Przymarznięty filtr paliwa? Woda w baku? Ma to w ogóle jakiś związek z mrozami? Sam nie wiem i nie wiem czy mogę tak autem jeździć obecnie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Potrzebne są przynajmniej błędy z inpa na początek, ogólnie trzeba przejrzeć parametry podczas jazdy. Na 99% problem z paliwem, pompa w baku, filtr paliwa, pompa wtryskowa.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

95c125d764bb3.jpg.html

1486e31227534.jpg.html

2a3a94e002733.jpg.html

17c1477378d8f.jpg.html

Okej to są moje błędy z inpy.

-Ten z coolant heater to na 99% podgrzewacz wody, od 2 tygodni obroty co jakiś czas zmieniają się z 800 na 950 i tak w kółko także jeden z głowy bo sprawna używka już w drodze. (swoją drogą jest jakiś problem przy wymianie czy na szybkozłączkach jest przewód od płynu?)

Boost pressure sensor. Tu pojawia się problem bo nie wiem co to może być. Coś nie tak z turbiną i ma to związek z moim objawem? Czy to ten przy kolektorze dolotowym bo czyściłem kolektor latem cały i razem z czjunikiem leżał całą noc w rozpuszczalniku i z tego powodu wymieniłem na nowy firmy Febi. Dodam, że wymieniłem też elektrozaworki turbiny i egr na pierburga z allegro za ok. 140 zł za szutkę (cholera wie czy ori za taką kasę + wszystkie węże podcisnienia. Egr czysty.

- Glow device - czyli coś ze świeczkami, auto pali od kopa zawsze. Nawet wtedy przy -29 stopniach po jednorazowym grzaniu świec odpalił od razu. Ale tak czy siak raczej któraś padła tak?

Tilt alarm sensor - nie mam pojęcia

Battery voltage - open circuit ??? wymieniałem z miesiąc temu akumulator, ładowanie ok. 14.1V. Aku to Bosh Silver 78ah780a. Ale dalej mam problem taki, że czasami po nocce przy odpalaniu towarzyszą kontrolki trakcji i abs jakby był słaby, coś prąd kradnie na postoju?

 

linki jakbym źle foto wstawił.

https://zapodaj.net/95c125d764bb3.jpg.html

https://zapodaj.net/1486e31227534.jpg.html

https://zapodaj.net/2a3a94e002733.jpg.html

https://zapodaj.net/17c1477378d8f.jpg.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszesz

musiałem odpalić je przy temp. -29 stopni

I ty się dziwisz że silnik Ci nie pracuje idealnie.

Ten dymek to może być za sprawą przymarzniętej odmy.

Wstaw auto do ogrzewanego garażu na 24 godziny i zrób testy przy plusowych temperaturach.

W takich temperaturach to małe kawałeczki lodu zwiększają swoją objętość i blokują filtr i pompkę paliwową oraz zamarza woda co jest na dnie zbiornika.

Do tego dochodzi jakość paliwa bo jak wiemy na mrozie z ropy się krystalizuje parafina.

Niby zimowe paliwo jest z dodatkami ale kto wie na ile skuteczne.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tz uszlachetniacz ; Kleen Flo Diesel Fuel Conditioner to w opisie jest ;Preparat stabilizujący i uszlachetniający olej napędowy. Skutecznie oczyszcza układ paliwowy, głównie wtryskiwacze. Podnosi dynamikę silnik, zmniejsza zużycie paliwa i stopień zadymienia spalin. Absorbuje wodę z paliwa, zapobiegając m.in. korozji zbiornika paliwa i tworzeniu się korków lodowych w przewodach paliwowych. Produkt do stosowania przez cały rok. Łatwy w użyciu.

Z tego nie jest jasne czy zapobiega krystalizacji parafiny w bardzo niskich temperaturach (-29)

Tak czy tak to uważam że auto Ci niedomagało przez te mrozy.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najgorsze jest to, że objaw ciągle taki sam a do roboty jeździć trzeba a nie zapowiada się na plusowe temperatury ehhh... Mam takie pytanie, sprawdzałem dziś olej i jest idealnie w połowie tyle ile było wlane tylko nie był to jak na obrazkach z neta czarniutki do tego miejsca tylko punktowo czarny a w większości jakby był po prostu bagnet mokry.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Błąd 54 to czujnik ciśnienia doładowania, ten za kolektorem, nie byłbym pewien tego febi..jak go wymieniałeś to auto jeździło dobrze? Bo ewidentnie on odpowiada za spadek mocy Twojego auta.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździło dobrze, skasowałem go wczoraj i znów auto lepiej się zbiera ale to pieprzone kopcenie ciągle jest, jak np. włączam się pomalu do ruchu albo jadę stałą prędkością 1200-2200 obr. na postoju też jak gazuję. Może chłodniczka egr przepuszcza płyn chłodniczy? Bo zauważyłem że uciekło mi z 300-400 ml płynu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak Ci znikło 300-400 ml płynu to można to kojarzyć z dymieniem na biało ale jednak z ostatecznymi wnioskami ostrożnie. Gorzej z olejem , jaki masz zalany ?

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oleju nic nie ubyło. Jak było zalewane 3 tys km temu pół bagnetu tak jest teraz dalej. Olej to Millers 0w40 Long Life spełniający normę LL-01. Także nie dość, że to olej premium to jeszcze odporny na niskie temperatury a do tego w pełni syntetyczny więc o olej się nie matwie a przez 4 wymiany co ok 10 tys nie zauważyłem by setkę zjadło.

 

Byłem u mechanika i stwierdził, żebym wymienił filtr paliwa na początek to też tak uczyniłem ale był on zmieniany niedawno i nie było tam wody ani nic takiego. Zmieniłem i dalej to samo (Mann made in Germany). Stwierdził, że zanim zacznę cokolwiek robić to żebym go wstawił gdzieś do ciepłego garażu na parę godzin i powinno przejść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie ma już błędu od czujnika ciśnienia doładowania?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skasowałem błędy wczoraj i do dziś nic. A zrobiłem autem ponad 50km. Ale dalej muł na dole i to dymienie. Zatkałem wężyk śrubką na test od egr i to przerywanie i kopcenie jakby rzadsze (moim zdaniem przypadek) ale muł był dalej. Dziś załatwiłem używany czujnik ciśnienia doładowania i przyjdzie może w piątek od jakiegoś dawcy ponoć do końca sprawnego (padła pompa vp44) i zobaczę czy dalej będzie muł. Dziś auto nocuje u kuzyna w ocieplanym garażu. Jest powyżej 12stopni na plusie i zobaczymy. Druga sprawa. Jakiś czas temu kupiłem sobie dwa elektrozaworki do egr i do turbiny takie jak tutaj z tego sklepu. To faktycznie są oryginalne i działają jak trzeba? Wymieniłem tylko przy turbinie i do czasu tej awarii fajnie to chodziło. W serwisie Beema pan powiedział mi, że autko fajnie idzie i wygląda na zadbane (ustawiałem kąt na pompie wtryskowej, po tym ustawieniu wszystko było książkowo) ale mówił, że nie zawsze jest git z takimi elektrozaworkami bo do końca nie wiadomo. Ktoś się wypowie przy okazji?

 

link do aukcji... http://allegro.pl/zawor-egr-turbiny-bmw-5-e39-e60-e61-3-e46-e90-e91-i6667922783.html

sklep box moto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Pierburg w hurtowni kosztuje ponad 250..wiec sam sobie odpowiedz czy to sa oryginaly.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiatm

Takie same obiawy mam kopcenie przy tych obrotavh i muli do dzis niebylo nic na kompie zero błedow aż wyskoczylo takie cos

1.Czujnik przepływu masy (przepływka) Parametry takie ma na wolnych obr masa okreslona 218mg, masa rzeczywista 417 mg

2. Regulacja urzadzenie synchronizacji wtrysku nie wiem co to ale mam tak (poczatek kata wtrysku -1,16 , rzeczywisty kat -0,76)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak, auto po nocy w ciepłym garażu. Skutek? Przejechałem na razie z 15 kilometrów i objaw wystąpił tylko DWA razy czyli przez jakieś 2 sekundy, gdzie wcześniej był co chwila. Wychodzi na to, że coś z ropą było nie tak chyba a to, że jeszcze dwa razy się zadławił to jeszcze nie jest taka jak powinna. Moim zdaniem muszę wyjeździć to do końca, zalać nowej świeżej (mimo, że tamta była z Orlena z dodatkie Kleen-Flo...) i powinno być dobrze. Też tak myślicie? Błędów dziś dalej nie ma żadnych.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wygląda na to, że to paliwo, obserwuj. Zalej teraz gdzie indziej, może shell albo bp.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze pół baku. Ale faktycznie przez temp ropa moga się tak zepsuć? Dalej auto jest mułowate i to czuć na dole bardzo. I dziś jak wracałem z pracy to był ten objaw baaardzo rzadko. A jest szansa, że zamula go od wadliwego elektrozaworku turbiny? Czy raczej nie? Bo wrzuciłem ten niby nowy pierburga i auto fajnie chodzi(ło) na nim przez 2-3 miechy już. Mógł nagle paść i strajkować?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak w niskich temperaturach parafina się wytrąci z oleju napędowego to nawet jak to się podgrzeje to i tak wiele nie pomoże i nie powróci do stanu pierwotnego. W zbiorniku obkleja sitko pompy oraz filtr zakleja. Co robić ? zlać całe paliwo , wyczyścić sitko w baku , zmienić filtr , zatankować na 50%-70% dolać 0,5 l spirytusu lub dodatku co się leje do benzyniaków aby paliwo nie zamarzało. Po takim zabiegu jak wyjeździsz paliwo do prawie rezerwy ponownie zatankuj do pełna dobrego zimowego paliwa i dopiero zabierz się do testów bo może jeszcze coś innego szwankuje w tym aucie.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Moze byc elektrozaworek, nie ufam im, ale kilka osob z forum kupilo i podobno sa ok. Na "gorze" jedzie juz dobrze? Narazie skupilbym sie na paliwie, pompa wtryskowa byla robiona?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na górze idzie lepiej. Czy tak samo jak wcześniej nie wiem bo go nie butowałem odkąd mam ten problem. Pompa wtryskowa przeszła pełną regeneracje wraz ze sterownikiem w 2013 roku przez poprzedniego własciciela za 2.5 tys zł. Ja miesiąc temu ustawiałem jeszcze kąt na niej w serwisie Beema bo troszkę się nie pokrywał i była bajka. Na razie mam pół baku jeszcze. czyli jeszcze jakieś 400 km do zrobienia w zimowych warunkach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.