Skocz do zawartości

650i Nie pali na którymś z garów, brak mocy na zimnym


Iskariota

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Jak zapewne większa liczba osób na tym forum zmagam się z problemem wariujących obrotów na zimnym silniku. Sprawa jest prosta do pewnego momentu obroty wariują kiedy auto stoi. Odczuwalne jest że nie pali na któryś gar tak jak powinien. Do dzisiaj nie przejmowałem się tym. Auto odpaliłem normalnie bez problemów i utrzymywało sobie te obroty na 700 rpm. Pojechałem po swoją kobietę do pracy i tam przy krótkim postoju pojawił się dobrze już znany problem. Zignorowałem jak przez ostanie pół roku. Pojechaliśmy kawałek i przy kolejnym stopie na skrzyżowaniu silnik zaczął już odwalać niezłe jazdy. Obroty zaczęły wariować bardziej niż zwykle i zaczęła migać kontrolka silnika. Po kilku sekundach wyczuwalne było że chyba chodzą tylko 4 cylindry :mrgreen: bo tak wibrowało. Kontrolka silnika już paliła się non stop, a auto miało mocy tyle co skoda 1.2. Jechałem tak przez 5 kilometrów i dojechałem do domu. Tam wyłączyłem silnik i włączyłem ponownie. 0 problemów chodził jak nówka. Jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłącz kompa zobacz jakie będą błędy przyczyn może być naprawde wiele od podgrzewacza sond który wywala błędy ale to na zimnym silniku świece cewki w najgorszym przypadku wałek mimosrodowy bądź jesli cały czas na konkretnym cylindrze wypada zapłon dźwigienki do wymiany :wink:

Czasem na drodze spotykam prawdziwych szalencow...

Pedza na złamanie karku i wbrew rozsadkowi...

Czasem naprawde ciezko ich wyprzedzic...

 

 

Moje 730d==>

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co opisujesz z początku wygląda jakbyś nie miał któregoś gara czyli podejrzewam padniętą cewkę, równie dobrze może być przepływomierz...

ale to jest zgadywanie, podstawą jest podłączenie skanera do auta, wtedy będzie wszystko wiadomo ale żeby diagnoza była poprawna niezbędny jest oryginalny program.

Edytowane przez BMK
reszta postu to spam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aj tam madafaka od razu. Wolę dowiedzieć się jakie pierdoły mogą zawinić aby je samemu w pierwszej kolejności naprawić. Nie będę oddawał auta do aso tylko po to żeby wymienić cewki albo odkręcić jakąś śrubke przy przepustnicy zwyczajnie że zdrowego rozsądku. Wychodzę z założenia że jak kupie drogi odkurzacz to nie oddaje go do serwisu żeby mi wymienili worek kiedy przestaje dobrze wciągać brud.

Anyway auto śmiga jak dawniej także ta sytuacja z wczoraj trochę dziwna. Czy zalana świecą już nie da iskry jak silnik chodzi? Jeżeli da to czy komputer jest w stanie "wyłączyć" dajmy na to dopływ paliwa do takiego cylindra?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie było to samo, na poczatku tylko na zimnym, pózniej juz wgl nie dało sie jeździć. Jako ze lubie robic przy aucie i szkoda mi hajsow na aso jezeli potrafię sam cos zrobić (niektórzy to nazwa cebulandią), to po podłączeniu kompa okazało sie ze cewki na kilku cylindrach sa walniete. Wymieniłem wszystkie cewki i świece przy okazj. Problem falowania został rozwiązany bez wyrzucania pieniędzy na usługi w aso, na których zreszta sie bardzo zawiodlem( BMW Gliwice...)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obi to wygląda tak że jak zapalam auto na zimno to utrzymuje sobie przez powiedzmy 10-15 sekund obroty na poziomie 1200 rpm. Potem spada do 700 i się tak utrzymuje nie wiem jak długo ale do tego momentu wciąż działa pięknie i płynnie. Zazwyczaj przy 700 już ruszam i jadę. Przejadę kilkaset metrów i gdy tylko stanę na światłach czy rondzie to zaczyna się jazda i obroty skaczą od 450-550 i czuć że, któryś gar ma problem. Nie mam problemów z ruszeniem i dalszą jazdą, a po 10 minutach jak auto się już nagrzeje to problem znika. Przed wczoraj natomiast pierwszy raz doszło do sytuacji że jeden albo więcej cylindrów po prostu nie spalało mieszanki bo tak zaczęło telepać budą że myślałem że mi silnik wyleci spod maski. No i pierwszy raz zobaczyłem świecącą kontrolkę silnika w swoim aucie. Po wyłączeniu i ponownym uruchomieniu silnik działał jak gdyby nigdy nic Edytowane przez Iskariota
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na "dzień dobry" skasowalbym wszystkie adaptacje silnika. Może komp pogubił się trochę i głupieje na ssaniu. NIc Cie to nie zakosztuje a może pomoże :cool2:

Jeżeli masz DIS lub ISTA to zrobiłbym tez ponowną adaptację Valvetronic,

jaki masz tam przebieg?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

INPA sama w sobie żadnych błędów nie wywala. Niepokoją mnie natomiast odczyty z Engine Roughness. Na wolnych oscylują do max wartości na obrazkach. Kiedy depnę mu trochę to wszystkie odczyty spadają do 0. Kolejną ciekawą rzeczą jest to że poprzedni właściciel serwisował auto jakieś 6 tyś mil wcześniej i tam już "odkryli" że wariuje na wolnych. Z tego co tu jest napisane wyszło że odkryli zbyt dużą korekcję wtrysku na 4 cylindrze. Poprawili Valvetronic minimum valve lift setting, co kolwiek to jest no i odczyty wróciły do normy. Czy po 6 tyś mil valvetronic znowu nadaje się do regulacji?? Dodam jeszcze że w INPIE była opcja w ustawieniach VVT, która nazywała się VVT-Minhub i w momencie kiedy plusikiem zwiększałem wartość mm obroty wracały do normy!!!!!!!

 

Mam nadzieje że to trochę naświetliło moją sytuację i może znajdzie się ktoś kto doradzi.

 

Untitled1.png

Untitled2.png

Untitled3.png

Untitled4.png

Untitled5.png

Untitled6.png

Untitled7.png

Untitled8.png

Untitled9.png

Untitled10.png

Untitled11.png

Untitled12.png

Untitled13.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.