Skocz do zawartości

Nagły spadek obrotów i szarpnięcie E90 318i n46


rafalplock

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów potrzebuje pomocy,

dopiero co uporałem się z braniem oleju to pojawiła się nowy problem i zaczynam zastanawiać się nad sprzedaniem mojego BMW e90

ale do sedna.

Miałem ostatnio problem z silnikiem w trakcie jazdy zaczął szarpać i stracił moc, nierówna praca silnika. Podjechałem do mechanika stwierdził cewka, wymienił (miał używaną z silnika który zostawił klient bo wymieniał na nowy). silnik wrócił do normalnej pracy ale pojawił się inny problem i nie wiem czy nie ma coś wspólnego ta używana cewka.

Po odpaleniu po wymianie cewki zauważyłem dziwne zachowanie silnika na wolnych obrotach niby pracuje równo bez zastrzeżeń nie faluje, ale co jakiś czas nagle na ułamek sekundy spadną obroty o 100 obr i szarpnie silnikiem.

Podjechałem wymieniłem świece na nowe i nadal problem jest. w lipcu 2016 wymieniłem Valvetronik podkreślam.

Mechanik twierdzi że to może być kończący się wałek Valvetronika i się przycina i nie może wyregulować tak szybko (naprawa oczywiście bardzo droga). Kolejny pomysł że rozciągnął się łańcuch i wanosy źle ustawiają zapłony czy coś takiego.

Czy może ktoś pomóc.

Czy mogą być to cewki czy wadliwa nowa świeca ?

Jeszcze jedna informacja. Po podpięciu komputera błędów jako takich nie ma tylko błąd akumulatora i wypadają błędy sond nie wiem dlaczego. Na desce nic się nie pojawia.

Jeżeli chodzi o akumulator to teraz ostatnio się pojawił do tej pory nic nie było. Akumulator jest roczny adaptacja zrobiona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym silniku to może być wszystko :lol:

 

Jakie błędy sondy? Jak mi padła cewka (nowa Delphi) to też miałem błąd sondy bo brak zapłonu na cylindrze z zepsutą cewką powodowało że niedopalona mieszanka leciała do kata i sonda to wyłapała.

Przemieniać cewki miejscami i sprawdzać czy błędy sondy się zmienią. Masz dwa katy = dwa banki. Bank1 - cylindry 1 i 4, bank2 - cylindry 2 i 3. Więc jeżeli masz teraz błąd sondy np bank 1 to może być winna cewka z cylindra 1 lub 4. Wtedy zamieniasz miejscami cewki 1 z 2 oraz 3 z 4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok kolego sprawdzę . Błędy sond pojawiały się wcześniej bez ubytku może trochę go mulilo przez chwilę. Potem check wypadł błąd sondy nie znam szczegółów. Sprawdzał sondy podobno pracowały poprawnie. Przeczyscil kostki ze niby zdążą się ze po czasie nalot jest iTD po oczyszczeniu check się nie pojawia ale po podpięcia kompa nadal sondy pokazują zła mieszankę.

Ostatnio stracił moc i wymienił mi na używana cewkę i od tamtej pory przycina go. Ostatnio zauważyłem ze na niskiej prędkości np 30-40 na 3 biegu obruty ok 900-1000 próbuje gwałtownie przyspieszyć czuć ze go przycina jakby zapłon wypada na obrotach powyżej 1500 jest ok cienie bez zacięcia. Najbardziej zacina go na wolnych obrotach 750-800 na luzie jak stoi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.