Skocz do zawartości

BMW E60 525d - Active Steering Fault /Krzywa kierownica


CubeBMW

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

BMW 2005r z opcją Active Steering(opcja S217A)

 

Jakiś czas temu padł mi akumulator po naładowaniu i regeneracji alternatora wyskoczył kolejny błąd (Active Steering Fault). Jak sobie z tym poradzić ? Kierownica jest lekko odchylona w prawo.

 

Wyczytałem że w tej opcji kierownicy da się to zrobić przez Program DIS/INPA trzeba zrobić kalibracje. Czy to PRAWDA? Bo jak do tej pory 3 mechaników co odwiedziłem mówią mi o geometrii i pierwsze słyszą o czymś takim jak ustawianie kierownicy przez program ? Jeden nawet dam mi radę bym nie czytał na forum bo takich bajek to dawno nie słyszał. Samochód trafił na ustawianie zbieżności i co się okazało ? Nic to nie dało.

 

Kontrolka kierownicy dalej się świeci/kierownica dalej jest odchylona w prawo (dodam że czasami co odpalenie zmienia swoją pozycje raz lekko raz dość mocno w prawo).

 

Co sam robiłem : odłączanie akumulatora i kręcenie kierownicą do oporu prawo-lewo / przejechałem 1000km dalej nic bo też pisali że może samo się zrobi.

 

Do kogo się z tym udać !? Czy jest ktoś w Polsce kto to naprawi :cry2:

 

A może to mechaniczny problem ? Jak myślicie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Adaptacje robisz skręcając na maksa w prawo robiąc kółko samochodem i w lewo to samo.

 

Jeśli to nie pomoże to adaptacje komputerem zrobi Ci prawie każdy kto ma kabel.

 

Jeśli nie znajdziesz nikogo to ci pomogę ale musisz sobie kupić kabel i mieć połączenie z internetem w samochodzie

 

Oczywiście problem może być też z czujnikiem skrętu lub czymś innym ale to pokaże komputer jak się zczytanie błędy

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Noo proszę kolejny co mówi żeby ustawić przez kompa to co te mechaniki mi pierniczą o geometrii......

 

Mam jeszcze jutro wizytę u jednego mechanika co ma program zobaczymy czy da sobie rade.

 

Dzięki kolego za pomoc :cool2: juto napiszę po wizycie czy się udało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie AS po mroznej nocy wywala blad po jakis 20min jazdy aku sie doladowuje i po ponownym odpaleniu blad znika. Aku mam nowy ale przepuszczam ze cos mi zrzera go przez noc. Bylem tu i uwdzie i wiem ze AS pobiera bardzo duzo pradu to zapewne dlatego sie tak dzieje. Zastanawiam sie nad reg. alternatora ale czy wroci do normy to chuk wie. Co do kiery to tak jak u CIebie skreca mi ja w prawo badz w lewo a kalibracja powinna sie odbyc przez kompa tzn. kasowanie i pomowne kalibrowanie poprzez skrety kierownica. Zbierznosc nie ma tutaj znaczenia i nic nie da jej ustawienie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku błąd nie znika nie ma różnicy czy ciepło/zimno.

 

Jak podejrzewasz że gdzieś ci ucieka to sprawdzać napięcie w ukrytym menu jak samochód wejdzie w ten stan uśpienia i zobacz jakie napięcie Ci pokaże wgl sprawdź napięcie na włączonym silniku i będziesz wiedział czy alternator Ci dobrze ładuje. Dziś sprawdzałem u siebie mi pokazuje 14.7V na włączonym silniku.

 

Miałem też problem z rozładowującym sie akumulatorem winowajcą okazała się bateria w telefonie po wywaleniu go wszystko wróciło do normy. Jak masz tel u sb to spróbuj go wywalić mi on rozładowywał akumulator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie

 

Niestety nie poradziłem sobie z problemem kierownicy błąd występuje nadal + kierownica dalej krzywa.

 

Co do tego czasu zrobiłem - samochód trafił na kompa i została zrobiona kalibracja (kalibracja powiodła się punkt 0.00). Błąd znikł jednak po przejechaniu kilku metrów wraca do punktu tak jak była przed czyli dalej jest krzywo i błąd wyskakuje (Active Steering Fault). Co się dzieje !? Kalibracja robiona na 100% poprawnie.

 

Dodam że błąd z kierownicą wystąpił po rozładowaniu akumulatora TERAZ WAŻNE po ustawieniu zbieżności dołączyła kolejna lampka Kontrola Trakcji po kilku km się całkowicie wyłącza przed ustawieniem zbieżności i wymianie amortyzatorów przód błąd trakcji nigdy nie występował.

 

Jak myślicie co może być nie tak ? Jak rozwiązać problem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No a jakieś błędy były zapisane?

To by dużo pomogło.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Witam podłącze się pod temat bo mam podobny problem w swoim E63 od jakiegoś czasu zapala mi się właśnie ta kontrolka A.S . W zależności w jakim położeniu kierownicy się zapali, to kierownica podczas jazdy na wprost pozostaje w tym położeniu czyli skręcona . dodatkowo zauważyłem że siła wspomagania spada o połowę i wchodzi w jakiś tryb awaryjny. Taka sytuacja ma miejsce dopiero wówczas jak auto jest już dobrze nagrzane i po przejechaniu sporej ilości km. Stan ten można skasować po wyłączeniu zapłonu i ponownym uruchomieniu silnika, kierownica powraca do poprawnego ustawienia i wyświetlany błąd znika . Jednakże po przejechaniu następnych kilkunastu, kilkudziesięciu km, nie jest to regułą błąd powraca. Czasami zapala się nawet na postoju, w korku lub na światłach. Po podłączeniu pod DISa pokazuje takie oto kody.DIAGCODE D3241_AFS00000_90_903. Kalibracja także wykonana poprawnie aku wymienione na nowe Pytanie od czego zacząć ? Nie wiem czy ma to znaczenie, ale jak auto jest zimne to zauważyłem że w zbiorniczku płynu do wspomagania na bagneciku jest minimum, lecz po rozgrzaniu wskazuje już poprawny stan poza tym u mnie jest płyn koloru czerwonego a na korku zbiorniczka jest napisane ONLY CHF11S z tego co wiem to jest zielony i teraz mam dylemat bo nie wiem co tam dolać

"Gdyby Bóg popierał przedni napęd chodzilibyśmy na rękach"

Moja Szóstka :)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=136&t=290385#p2162628

Moja Jedynka :)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=298795

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nic nie dolewanie. Stan sprawdzasz na ciepłym silniku i wtedy dolewasz.

Sprawdź napięcie jakie masz i jakie jest podczas odpalenia i na wyłączonym silniku.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam.

Mam podobny problem z Active Steering w e60 530d 235KM. Nie chciałem zakładać nowego tematu, żeby nie zaśmiecać Forum więc się dołączam do tematu.W moim e60 problem się zaczął po wymianie przekładni kierowniczej kompletnej z czujnikami . Moja ciekła i stukała. Po wymianie był podłączony komputer i wszystko było ok- wielka radość nie trwała zbyt długo tzn. do następnego dnia -pojechałem w trasę ,zgasiłem samochód żeby zrobić przerwę ,zapalam ponownie i :mad2: . Nie wiem dlaczego tak się dzieje, ale jeżeli kręcę kierownicą(bez podłączania komputera) 3-4 razy do oporu w prawo-lewo kontrolki na zegarach przestają świecić i przekładnia działa dobrze z dobrą siłą kręci się kierownicą .

Mam pytanie -co oznacza z programu INPA ten tekst :

 

Offset steering angle adjust ---i pokazuje wartość --- !-3

[ Degree]

 

Co to jest !-3 ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.