Skocz do zawartości

E39 M62B35 Wypadanie cylindrów


Wolfie

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowie

Piszę do was z takim problemem , mam jak w tytule e39 m62b35 z gazem , pierwszy problem z autem jaki mialem to byl brak mocy , wiec oddane auto do warsztatu i zrobiona nowa odma , wymiana wszystkich uszczelek + nowy moduł ( stary zalało po deszczach.. ) , po odbiorze auto jak marzenie chodzilo , mechanik tylko powiedzial ze czasem mi cylindry wypadaja i zeby przyjechac zmienic swiece i cewki , i tu pojawia się temat , otóz sprawa wygląda tak co jakiś czas wypada mi 8 cylindrów pewnie nie w tym samym czasie ale inpa pokazywala wypadniecie 8 , + blad czujnika stukowego 4 i termostat . Odpowiedz tu jest oczywista czujnik stukowy , kupilem używane kiedy chcialem juz jechac je zalożyć pomyślalem sprawdzmy jeszcze raz co pokaze inpa ( akurat zaczely znowu wypadac ) otóż tym razem auto nie pokazalo żadnego blędu , wiec nie zalożyłem czujników bo szkoda pieniędzy na oddanie auta zeby cos zmienic co nie pomoże , wiec zwracam sie do was o pomoc . Jest dużo tematów podobnych do mojego ale u wszystkich osób pomagalo zgaszenie i zapalenie auta , lub działo im sie to caly czas , u mnie natomiast sprawa wyglada tak że auto raz chodzi idealnie , raz nie da sie nim jechac a postój na czerwonym świetle to tragedia bo auto całe lata , wszystko dzieje sie na wolnych obrotach od 2-2,3k obrotów slychac ze cylindry wskakują i auto jedzie w miare normalnie ale nie ma juz takiego kopa , ale bez tragedi . Co pomaga? zerowanie adaptacji ,po wyzerowaniu teraz dla przykladu jezdzilem miesiac autem bez problemu , wczoraj pojechalem nim w mocny deszcz i znowu tutaj też mam pewne podejrzenia , ponieważ wypadanie cylindrów dzieje się tylko przy duzej wilgoci . i moje pytanie wygląda tak gdzie szukac problemu ? zapomnialem dopisac cewki i świece sprawdzone sa w porządku ..

Co mogę sprawdzić ? czytałem ze może być to katalizator, czujnik stukowy , sonda i przeplywka.

Ja jednak bym stawiał na coś z instalacja no bo w końcu jeżeli coś jest zepsute to nie ma czegoś takiego ze raz chodzi , a raz w wilgoć nie chodzi .

Bardzo bym prosił o porady gdzie szukać , bo dzis wieczorem ląduje ze znajomymi ( mechanicy ) w garażu i będziemy próbowali znalezc przyczynę , niestety nie mam dzis mozliwosci podlączenia inpy do auta bo znajomy baluje w swoje urodziny .

z góry dziękuje za pomoc i porady .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy wypada zawsze ten sam cylinder? Jak tak, to podmień mu świece i cewki, pojeździj trochę i sprawdź czy wypada inny cylinder. Wtedy będziesz miał odpowiedź.

Jak jest problem podczas dużej wilgoci, to na 99,9% elektryka. Wypadanie zapłonu może też wynikać z błędnych odczytów czujnika temperatury (tego podłączonego w okolicy pompy i termostatu). Psiknij jakimś sprayem "elektrycznym" na wtyczkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo różnie wypadały z reguły wszystkie po jakimś czasie , a dziś jest tak jak myślałem odpalam auto pierdzi z wydechu trzęsie cała buda , pojechałem do znajomych do garażu 30 km i po 20km jazdy ( dziś juz nie padało ) jak ręka odjął chodzi idealnie, niestety sprawdzenie auta chyba dziś nie wyjdzie bo montujemy air ride'a do kolegi wiec jutro sie tym zajmiemy .. dzięki za rady popatrzę popsikam , jak uda sie dojść co to było to na pewno napisze, bo juz tyle tematów widziałem w których ktoś rozwiązał problem a niestety nie powiedział co to było :( a co do czujnika temperatury nie jest on przypadkiem połączony z termostatem ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik jest połączony z termostatem, jeśli masz termostat z grzałką (idiotyczny patent, który najlepiej obejść montując zwykły termostat na 85stC z BMW 740d).

Natomiast sam czujnik ma 4 kable - oprócz masy, jest po jednym kablu na podawanie temperatury: na zegary, do ECU i do czegoś tam jeszcze. Ja miałem w zeszłym roku podobny problem do Twojego - na zimno przerywał, wypadały cylindry, a temperaturę pokazywał dobrą (na zegarach). Przypadkiem w INPIE wykryłem na podglądzie parametrów, że czasem wyświetlał temp. płynu jakieś -40stC, a zegary były OK. Odłączyłem czujnik, popsikałem, dobrze podłączyłem i do dziś działa. Najlepsze jest to, że jak się trochę silnik rozgrzał, to było wszystko OK - więc pewnie się plastik rozszerzał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.