Skocz do zawartości

[E90] 320d 163KM turbina przeładowuje


kamil260

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Moje 320d 2005 163km od czasu kupna ma niską moc w obrotach od 1000 do ok. 2300-2400. Wydaję się że turbina nie pompuje tak ja trzeba. Po osiągnięciu 2300obr. auto dostaje kopa i jedzie dobrze do końca. Auto pracuje normalnie i nie kopci itp. Inpa nie pokazuje żadnych błędów. Co mogę samodzielnie sprawdzić i gdzie szukać przyczyny? Szukałem podobnego tematu ale większość jest o braku mocy na wysokich obrotach :D

Edytowane przez kamil260
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim zaczniesz cos ruszac sprawdz najpierw wszystkie parametry w czasie jazdy inpa lub podjedz do kogos obeznanego w temacie bo moze jest inna przyczyna.

Z opisu niby latwo to wyregulowac, ale bez kompa i wprawy wcale niejest tak latwo a mozna pogorszyc ruszajac na oko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wartości w Inpie są o ok. 40% mniejsze od wymaganych do 2400obr później wszystko się zrównuje. Błąd 4530 za niskie ciśnienie doładowania. Regulacja na dźwigni wkręcona maksymalnie przy próbie wykręcania o 1,5obr, 3obr i maksymalnie do końca gwintu pogarsza się odczucie mocy w zakresie +2500obr. Odpinałem przepływomierz brak odczuwalnych zmian. Mogę coś jeszcze sprawdzić czy już tylko wymiana/podmiana turbiny?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Wymieniłem turbinę i okazało się że w starej rozsypana była geometria. Założyłem używaną turbinę i lekko przeładowuję w INPIE na wolnych obrotach ciśnienie zadane to 980 a aktualne 1035. Podczas jazdy na wyższych obrotach też wartości minimalnie się różnią.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Auto teraz jeździ dobrze ma moc w całym zakresie obrotów. Błędów brak i nie kopci.

Problemy to:

- przy przegazowaniu słychać po odjęciu gazu chrobotanie turbiny czyli powietrze wraca w stronę turbiny

- po zgaszeniu stychać jak przez ok. 1s powietrze schodzi z okolic turbiny

- w Inpie przeładowanie na biegu jałowym w okolicy 1070

- wskazania przepływomierza zadane/aktualne w okolicy 2000

Turbina przypomnę założona używana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto teraz jeździ dobrze ma moc w całym zakresie obrotów. Błędów brak i nie kopci.

Problemy to:

- przy przegazowaniu słychać po odjęciu gazu chrobotanie turbiny czyli powietrze wraca w stronę turbiny

- po zgaszeniu stychać jak przez ok. 1s powietrze schodzi z okolic turbiny

- w Inpie przeładowanie na biegu jałowym w okolicy 1070

- wskazania przepływomierza zadane/aktualne w okolicy 2000

Turbina przypomnę założona używana.

 

Zalozylem fabrycznie nowe turbo i tez mam chrobotanie, szuranie jak schodzi z obrotow. Turbina byla demontowana, sprawdzana na maszynie *doladowanie i wszystkie parametry fabryczne* Wedlug fachowcow ten dzwiek to nie wina turbiny.

Byly sugestie na forum, ze to wina zlego montazu-zlozenia obudowy filtra, rury dolotu, ale sam spawdzilem co moglem i nic nieznalazlem a ze turbina bylo jak wyzej pisalem zakladana 2 razy to niesadze, zeby mechanik 2 razy blad popelnil. Odpuscilem temat.

 

Wskazania przeplywki sprawdzane INPA mam tez za wysokie, ale jak ktos pisal na forum INPA przeklamuje w przypadku tego silnika M47 N2 M47 TU2 *niemoge znalesc obecnie watku*, ale u mnie przy sprawdzaniu pokazywalo tez zla temp silnika np i bylo kilka takich mykow -reszta OK.

 

Jak znajdziesz rozwiazanie to daj znac :) Poza dzwiekiem moc jest i wszystko chodzi poprawnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Założyłem sprawną geometrię w stanie niemal idealnym do turbiny z którą kupiłem auto. Cała turbina po złożeniu wygląda bardzo dobrze, luz na wirniku niewielki. Po założeniu wszystkie objawy ustały. Pracuje cicho i nie ma efektu Surge w Inpie wartości się pokrywają. Wygląda na to że turbina którą kupiłem była zużyta/uszkodzona. Nie rozkręcałem jej i oddałem do sprzedawcy. Mam zamiar podjechać na hamownie sprawdzić dokładnie jaką auto ma moc teraz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za info. Moze u mnie jednak jest inna przyczyna bo turbo bylo odeslane do reklamacji, sprawdzone i ponoc wszysko jest 100% ok. Mam protokol wywazenia i jest idealnie. Dodatkowo przed montazem bylem w moim miescie w zakladzie ktory przy mnie rozebral turbo sprawdzil geometrie, zlozyl sprawdzil na maszynie i tez wykluczul wine turbo.

 

W tej sytuacji sam juz niewiem co dalej i narazie nieruszam. Jedynie w inpie niesprawdzalem ale maszyna ktora testuje turbo po wzgledem cisnienia doladowania by cos wykazala - a wynik byl tez bardzo dobry, czyli ustawinie prawidlowe. Test w niezaleznej firmie jak wyzej pisalem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.