Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

Moje 320d 2005 163km od czasu kupna ma niską moc w obrotach od 1000 do ok. 2300-2400. Wydaję się że turbina nie pompuje tak ja trzeba. Po osiągnięciu 2300obr. auto dostaje kopa i jedzie dobrze do końca. Auto pracuje normalnie i nie kopci itp. Inpa nie pokazuje żadnych błędów. Co mogę samodzielnie sprawdzić i gdzie szukać przyczyny? Szukałem podobnego tematu ale większość jest o braku mocy na wysokich obrotach :D

Edytowane przez kamil260
Opublikowano

Zanim zaczniesz cos ruszac sprawdz najpierw wszystkie parametry w czasie jazdy inpa lub podjedz do kogos obeznanego w temacie bo moze jest inna przyczyna.

Z opisu niby latwo to wyregulowac, ale bez kompa i wprawy wcale niejest tak latwo a mozna pogorszyc ruszajac na oko.

Opublikowano
Wartości w Inpie są o ok. 40% mniejsze od wymaganych do 2400obr później wszystko się zrównuje. Błąd 4530 za niskie ciśnienie doładowania. Regulacja na dźwigni wkręcona maksymalnie przy próbie wykręcania o 1,5obr, 3obr i maksymalnie do końca gwintu pogarsza się odczucie mocy w zakresie +2500obr. Odpinałem przepływomierz brak odczuwalnych zmian. Mogę coś jeszcze sprawdzić czy już tylko wymiana/podmiana turbiny?
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Wymieniłem turbinę i okazało się że w starej rozsypana była geometria. Założyłem używaną turbinę i lekko przeładowuję w INPIE na wolnych obrotach ciśnienie zadane to 980 a aktualne 1035. Podczas jazdy na wyższych obrotach też wartości minimalnie się różnią.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Auto teraz jeździ dobrze ma moc w całym zakresie obrotów. Błędów brak i nie kopci.

Problemy to:

- przy przegazowaniu słychać po odjęciu gazu chrobotanie turbiny czyli powietrze wraca w stronę turbiny

- po zgaszeniu stychać jak przez ok. 1s powietrze schodzi z okolic turbiny

- w Inpie przeładowanie na biegu jałowym w okolicy 1070

- wskazania przepływomierza zadane/aktualne w okolicy 2000

Turbina przypomnę założona używana.

Opublikowano
Auto teraz jeździ dobrze ma moc w całym zakresie obrotów. Błędów brak i nie kopci.

Problemy to:

- przy przegazowaniu słychać po odjęciu gazu chrobotanie turbiny czyli powietrze wraca w stronę turbiny

- po zgaszeniu stychać jak przez ok. 1s powietrze schodzi z okolic turbiny

- w Inpie przeładowanie na biegu jałowym w okolicy 1070

- wskazania przepływomierza zadane/aktualne w okolicy 2000

Turbina przypomnę założona używana.

 

Zalozylem fabrycznie nowe turbo i tez mam chrobotanie, szuranie jak schodzi z obrotow. Turbina byla demontowana, sprawdzana na maszynie *doladowanie i wszystkie parametry fabryczne* Wedlug fachowcow ten dzwiek to nie wina turbiny.

Byly sugestie na forum, ze to wina zlego montazu-zlozenia obudowy filtra, rury dolotu, ale sam spawdzilem co moglem i nic nieznalazlem a ze turbina bylo jak wyzej pisalem zakladana 2 razy to niesadze, zeby mechanik 2 razy blad popelnil. Odpuscilem temat.

 

Wskazania przeplywki sprawdzane INPA mam tez za wysokie, ale jak ktos pisal na forum INPA przeklamuje w przypadku tego silnika M47 N2 M47 TU2 *niemoge znalesc obecnie watku*, ale u mnie przy sprawdzaniu pokazywalo tez zla temp silnika np i bylo kilka takich mykow -reszta OK.

 

Jak znajdziesz rozwiazanie to daj znac :) Poza dzwiekiem moc jest i wszystko chodzi poprawnie.

Opublikowano
Chrobotanie o którym mówisz było już przerabiane w paru tematach - u mnie też to występuje przy zejściu z obrotów.

Tak wiem, ale to dalej temat Tabu.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Założyłem sprawną geometrię w stanie niemal idealnym do turbiny z którą kupiłem auto. Cała turbina po złożeniu wygląda bardzo dobrze, luz na wirniku niewielki. Po założeniu wszystkie objawy ustały. Pracuje cicho i nie ma efektu Surge w Inpie wartości się pokrywają. Wygląda na to że turbina którą kupiłem była zużyta/uszkodzona. Nie rozkręcałem jej i oddałem do sprzedawcy. Mam zamiar podjechać na hamownie sprawdzić dokładnie jaką auto ma moc teraz.
Opublikowano

Dzieki za info. Moze u mnie jednak jest inna przyczyna bo turbo bylo odeslane do reklamacji, sprawdzone i ponoc wszysko jest 100% ok. Mam protokol wywazenia i jest idealnie. Dodatkowo przed montazem bylem w moim miescie w zakladzie ktory przy mnie rozebral turbo sprawdzil geometrie, zlozyl sprawdzil na maszynie i tez wykluczul wine turbo.

 

W tej sytuacji sam juz niewiem co dalej i narazie nieruszam. Jedynie w inpie niesprawdzalem ale maszyna ktora testuje turbo po wzgledem cisnienia doladowania by cos wykazala - a wynik byl tez bardzo dobry, czyli ustawinie prawidlowe. Test w niezaleznej firmie jak wyzej pisalem.

  • 8 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.