Skocz do zawartości

Brak powrotu do zbiorniczka wyrównawczego


Martin328

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem z powrotem do zbiorniczka -brak strumienia- wymieniona pompa wody,visco,termostat a na koniec zbiornik wyrownawczy odpowietrzalem tak jak w mojej poprzedniej e46 3 2.8 coupe i wszystoko hulało na tip top a w tej nie wiem co jest grane :?: :?: :?: :?: .Dziekuje za kazde informacje
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to w takim razie co konkretnie chcesz wiedzieć?

Co jest przyczyną braku powrotu ubytku żadnego niema nagrzewa się stopniowo ogrzewanie działa super wąż od chłodnicy do termostatu jak i z termostatu do chłodnicy są twarde ale nie aż tak żeby ich nie scisnac jeżdżę już tak od 3 miesięcy i nie mogę dojść ładu w poprzedniej e46 2.8 z odpowietrzaniem i powrotem nie miałem problemu a w tej nie wiem co jest grane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszesz że auto masz od miesiąca i przelewu nigdy nie miałeś ? a jak przygazyjesz do 4-5 tys ?

Może być ;

1.Brak lub słaby obieg z powodu pompy

2. System zapowietrzony ( już poprzednio pisałeś że nie miałeś ogrzewania)

3. Nie drożne węże ( doktorek ?)

4.rzeźba po poprzednim właścicielu

 

Z tego co piszesz to wymieniłeś visko , termostat główny oraz pompę i zbiorniczek.

Co było powodem że wymieniałeś visko, termostat oraz zbiorniczek bo te podzespoły nie mają związku z brakiem przelewu ?

Termostat masz na jaką temperaturę ?

Sprawdź czy górny i dolny wąż są gorące jak silnik jest dobrze zagrzany.

Masz automat i tam jest chłodnicza do oleju ze skrzyni i czasem ona powoduje niedogrzanie silnika co w połączeniu z ubytkami płynu chłodniczego daje nie zrozumiałe objawy.

Przedewszystkim dobrze odpowietrzyć i systematycznie wszystko sprawdzić

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszesz że auto masz od miesiąca i przelewu nigdy nie miałeś ? a jak przygazyjesz do 4-5 tys ?

Może być ;

1.Brak lub słaby obieg z powodu pompy

2. System zapowietrzony ( już poprzednio pisałeś że nie miałeś ogrzewania)

3. Nie drożne węże ( doktorek ?)

4.rzeźba po poprzednim właścicielu

 

Z tego co piszesz to wymieniłeś visko , termostat główny oraz pompę i zbiorniczek.

Co było powodem że wymieniałeś visko, termostat oraz zbiorniczek bo te podzespoły nie mają związku z brakiem przelewu ?

Termostat masz na jaką temperaturę ?

Sprawdź czy górny i dolny wąż są gorące jak silnik jest dobrze zagrzany.

Masz automat i tam jest chłodnicza do oleju ze skrzyni i czasem ona powoduje niedogrzanie silnika co w połączeniu z ubytkami płynu chłodniczego daje nie zrozumiałe objawy.

Przedewszystkim dobrze odpowietrzyć i systematycznie wszystko sprawdzić[/quo

Kolego od 3miesiecy tak jezdze a samochodzem jezdzila kobieta z niemiec je przywiozlem co do wymiany visca i pompy gdy stalem dłuzej w korku to temperatura wzrastala i znajomy stwierdzil ze visco bo przy 99 stop ręka je zatrzymał i powiedzial zeby odrazu i pompe zmienic przy okazji bo nie wiadomo w jakim stanie co sie okazuje wszystko jeszcze orginał po wymianie wszystko ok ogrzewanie nie grzalo tak jak powinno wiec wymienilem termostat wahler 97stopni po wymianie ogrzewanie dziala super ostatnio zauwazylem ze temperatura siega max 94 stopnie i spada do 88 92wymienilem zbiornik bo nie trzymal mi dobrze ten waz co idzie od termostatu do zbiornika i chłodnicy cieklo przy zbiorniku teraz jest ok mysle jeszcze nad chłodnica auto stare tazke wymiana nie zaszkodzi a nie chce płukać ja wynalazkami jak uciskam weza tego od chłodnicy do termostatu to tedy co powrut ma byc przy scisnieciu jest syk powietrza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz układ zapowietrzony a bez odpowiedniego odpowietrzenia nie zrobisz dobrych testów.

Opisz jak Ty odpowietrzasz

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkrecam odpowietrznik i korek od zbiornika nalewam plynu do momentu gdy z odpowietrznika zacznie sie wylewac plyn sam plyn bez powietrza ustawiam ogrzewanie na 32 a sile na pierwszy stopien dolewam przelewam jeszcze troche zakrecam odpowietrznik nadmiar plynu wysysam szczykawka zostawiam wiecej niz wedlug plywaka zapalam auto zeby sie zagrzało ogrzewanie caly czas włonczone jak visco zacznie dzialac na wiekszych obrotach niz pracuje cały czas gasze sielnik zakrecam korek od zbiornika a na ciepłym tez moge spróbowac odpowietrzyc czy tylko na zimnym ja probowalem tak i tak i nic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 Grudnia pisałeś tak, cytuję; po wystygniecu silnika w tym wezu co idzie od chlodnicy do termostatu jak odkrece odpowietrznik to plyn jest tak do polowy weza ; koniec cytatu.

 

Czyli wygląda na zapowietrzone.

Czasem w desperacji chłopaki parkują tak aby przód pył trochę uniesiony oraz stosują uciskanie węży.

Mam nadzieję że znalazłeś wszystkie odpowietrzniki.

Jak się zagrzeje i otworzy termostat to należy sprawdzić poziom i uzupełnić.Przy tym cały czas ogrzewanie daję na maxa na średnim nadmuchu. Ja silnika nie wyłączam i zaraz robię małą przejażdżkę następnie odstawiam aby przestygł i sprawdzam poziom .

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie spotkałem się z przyrządem do odpowietrzania układu chłodzenia, no chyba że ktoś zwykły lejek uważa za przyrząd ;-) ale może coś wymyślano

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Witam odnosnie problemu powrotu do zbiorniczka wyrównawczego i z wahaniami temperatóry po dłuższym czasie udało mi sie samemu dojsc co moze byc przyczyna braku powrotu i ze nie trzymało temperatury tylko sie wahała od 85 do 93.Wiekszosc kolesi z ktorymi rozmawialem co moze byc tego przyczyna obstawiali uszczelke pod głowica dla mnie smieszne jak mozna odrazu stwierdzac ze uszczelka pod głowica.A co sie okazuje brak termostatu zbiorniczka wyrównawczego,po założeniu wszystko hula na tip top.Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie że opisałeś rozwiązanie problemu ale nie do końca zrozumiałem, w pierwszym poście napisałeś że wymieniłeś termostat

wymieniona pompa wody,visco,termostat a na koniec zbiornik wyrownawczy
a teraz napisałeś że termostatu nie było
co sie okazuje brak termostatu zbiorniczka wyrównawczego

to zastanawiam się jak bez termostatu potrafił się rozgrzać do 93C.

Do tego mnie zastanawia określenie : termostat zbiorniczka wyrównawczego.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz już rozumiem ten termostat nie nazywa się "termostat zbiorniczka wyrównawczego " ale termostat chłodniczki oleju z automatycznej skrzyni biegów.

Teraz wszystko jasne , zresztą pisałem o takiej możliwości

Masz automat i tam jest chłodnicza do oleju ze skrzyni i czasem ona powoduje niedogrzanie silnika

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

Witam. Proszę o pomoc bo od miesiąca nikt mi nie podpowie co może byc

Od kupna mam problem z układem chłodzenia.

Zaczęło się od braku ogrzewania na wolnych obrotach.... Odpowietrzalem już wiele razy

Widocznie robię coś źle. Auto pracuje normalnie nie grzeje się, olej i płyn czysty

Nie występuje też "gotowanie płynu".

Wymieniłem już (jak się okazuje nie potrzebnie)

Pompę wody

Termostat

Korek

Zbiorniczek

Cały płyn na rekomendowany przez BMW


Teraz ponownie zmieniłem zbiorniczek bo zaczęło ubywać płynu i sądziłem

Że to puszcza z okolicy króćca...


Szkoda że na forum nikt nie odpowiada mimo 300 wyświetleń posta


Proszę o pomoc bo w warsztacie który miał tak naprawdę odpowietrzyć układ

Dostałem listę rzeczy do wymiany a na koniec powiedział że trzeba UPG robić


Wolę to sprawdzić bo jak dla mnie to zapowietrzony jest uklad


Teraz nie mam powrotu płynu do zbiorniczka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A co to masz za silnik, datę produkcji i jaka klimę oraz czy oryginalnie taka byla? Masz pompke dodatkowa do ogrzewania. W dieslach byla. Chociaz tak czytajac opis wątpię czy to ona. Powodow moze byc jeszcze sporo np. nagrzewnica zakamieniona.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.