Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, wymieniał ktoś z was ślizg łańcucha rozrządu w silniku N42b18? Ile wyniesie koszt takiego zabiegu? Pisałem na Fb z jakimś mechanikiem to napisał mi coś takiego:

 

"Jak ma blokady to w 8-10 godzin powinien ogarnąć. Od razu ze hydrauliczne zawory od sterowania VANOSami co są z przodu taki blaszkami mocowane wyciągnie i zobaczy czy opilków nie ma. Wał blokuje się tam przy skrzyni tam w tej drugiej części bloku. Kiepski dostęp jak ma doświadczenie to trafi jak nie to kolektor ssący do wyjecia i z tyłu za pokrywa zaworów do pompy vakum tez jest denerwujące dostęp. Od razu zakup dwie śruby do wałków rozrządu, powinno się je używać tylko raz, dokręcasz na chyba 30nm a później dwa razy po 45 stopni ale mogę jeszcze sprawdzić bo głowy nie dam teraz za to ale mam w kompie zapisane. Walki blokuje się z tyłu dlatego vakum trzeba ściągać. Napinacz tylko wkręcasz, nic nie ustawiasz. Jak podchodzisz od przodu to po lewej stronie jest. I koniecznie sprawdzić VANOS w tym otworze bo inaczej przestawi się na bank."

Opublikowano
Generalnie jeśli chodzi o koszta to 280zl kosztuje z febiego slizg łańcuch i napinacz w komplecie, do tego może dojść uszczelka pokrywy zaworów gdyby stara była twarda 140zl Victor reinz , oringi elektrozaworow vanosa najlepiej oryginały coś około 30/40zl no i zależy czy powpadaly kawałki do miski, jej wyczyszczenie jest bardzo ważne żeby nie zassalo kawałków do pompy oleju bo ja rozwali. W smoku jest niestety plastikowe sitko. A koszt uszczelki miski to 40zl. Co do vanos ów dokręcania się je 20nm i 2 razy 90stopni.
Opublikowano
Pokrywę i uszczelkę już zamówiłem za 150 zł w komplecie. Tylko za rozrządem się rozejrzę. Nie orientujesz się ile robocizna?
Opublikowano
Do tego mam do wymiany pierścienie, odme, i kilka innych rzeczy ponieważ kopci i śmierdzi olejem. Silnik niestety był w złych rękach i ktoś go przegrzał :( Na szczęście nic mu się nie stało.
Opublikowano
Aha to tego uszczelniacz na wale warto odrazu wymienić jakieś 80zl chyba też reinza. I oring w misce co bagnet wchodzi na pewno jest twardy a może tam wchodzić lewe powietrze. Śmierdzi w kabinie? A odma zasypianie że wymieniasz? Czy jakie są objawy? W moim też ktoś nie zadbał. Nie wyczyścil miski po rozrząd zie przez co musiałem zmienić pompę, w tej chwili kończę składać :-P a i główne koło pasowe trzeba dokrecic 300nm bo zebatka nie ma klina i może się obrócić jak zassalo się dokreci
Opublikowano
Śmierdzi. Do tego miałem problem bo wyciekał mi płyn chłodniczy ze zbiorniczka wyrównawczego i zdarzyło się że kopciło się z maski ;( Mam nadzieje że doprowadzę ją do stanu używalnego. Przynajmniej na to zasługuje. Blacharka i wnętrze bardzo zadbane.
Opublikowano
U mnie podobnie wnętrze cud miód, tylko z zewnątrz było gorzej ale już ogarnąłem co do smrodku w kabinie to winna może być uszczelka pokrywy zaworów lub co najczęściej się trafia uszczelniacze pompy vacum, cieknie tamtędy na wydech i czuć. Poza tym lubi też cieknac z wymiennika ciepła ale stamtąd nie śmierdzi.
Opublikowano
Własnie pomyśl sobie że miałem tę pokrywę dość że krzywą to założoną na uszczelce i do tego sylikon żeby jakoś się trzymała. I pluła olejem.
Opublikowano
No to faktycznie ktoś kiepsko ogarniał ten silnik, trzeba to ogarnąć raz a dobrze żeby służyło na lata, według mojej opinii bardzo fajny silnik mało pali a mocy na zwykłe użytkowanie ma wystarczająco. nie wiem czy chcesz robić sam czy komuś zlecić ale dopilnuj żeby były blokady. Jak zdejmiesz pokrywę zaworów warto zmienić uszczelnienia w pompie vacum mały koszt a lepszy dostęp. Może być jeszcze wyciek spod czujnika Vvt i po zdjęciu pokrywy będą na wierzchu 2 takie tuleje od świec, oringi na nich też czasem puszczają po zdjęciu. Warto sprawdzić w jakim stanie są. Powodzenia przy ogarnianiu, jakbyś chciał coś jeszcze wiedzieć to pisz
Opublikowano
Zależy czy będziesz robił sam czy u mechanika. Mechanicy biorą za robocizne chore pieniądze gdy widzą bmw i to nie zawsze dają sobie radę. Jeśli weźmiesz się za to sam to nie tak źle będzie. Ceny części nie są takie duże a robota przy tym silniku jest niesamowicie prosta i przyjemna.
Opublikowano
Zależy czy będziesz robił sam czy u mechanika. Mechanicy biorą za robocizne chore pieniądze gdy widzą bmw i to nie zawsze dają sobie radę. Jeśli weźmiesz się za to sam to nie tak źle będzie. Ceny części nie są takie duże a robota przy tym silniku jest niesamowicie prosta i przyjemna.
Opublikowano
No pewnie. Służę pomocą. Rozrząd prosta sprawa tylko przydaje się druga osoba do odkrecenia i zakrecenia koła głównego wału na którym są 2 zebatki. Jakbyś był u mechanika z rozrzadem to niech przyjrzy się slizgowi i napinaczowi przy pompie oleju. Też jest plastikowy i lubi się wycierac.
Opublikowano
Witam, dostałem ofertę swap'u na m52b25. Mechanik twierdzi że jest to silnik P&P nic tylko wsadzić i jeździć. Miał ktoś styczność z taką przekładką? Prosił bym o opinie.
Opublikowano
Nie znam się na tym za specjalnie. Nigdy nie robiłem przekładki ale oprócz silnika dojdzie napewno skrzynia, sprzęgło, skrzynia ma pewnie inna długość więc i wal napędowy a i jeszcze oczywiście osprzęt i okablowanie.
Opublikowano
Okablowanie i osprzęt na pewno do zmiany chociażby ze względu na to że masz 2 cylindry więcej. No chyba że chce podpiąć nie na wszystkich. :-P

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.