Skocz do zawartości

740i M62TU ISTA D problem z live data


Lukasz_S

Rekomendowane odpowiedzi

Posiadam E38 740i M62B44TU 2001r wersja USA.

Łącze się z samochodem poprzez kabel DCAN.

W aucie są dwa złącza diagnostyczne, jedno w kabinie OBD 2 (tylko silnik i skrzynia) i złącze 20 pin pod maską. Problem w tym że podczas diagnozy ISTA D 3.14 wszystko działa jak należy oprócz live data DME. Gdy chce wykonać jakiś test DME Ista nie widzi ze silnik jest uruchomiony i pokazuje temp -48 stopni. Nie mogę wykonać przez to żadnego testu DME.

 

Łącze się poprzez złącze 20 pin. Co najlepsze jak odpale INPE to tam wszystko działa. Mogę podglądać jak działają sondy i wszystko inne związane z DME.

Pod tą samą ISTE podłączalem też e46 i e92 i tam wszystko działa jak należy. Miał ktoś taki problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Niestety jak już pisałem ISTA D nie jest dla starszych modeli dopiero od e46 jest ok

a modele starsze jak nawet E39 lepiej mieć DIS v44 , mając dwa złącza diagnostyczne najważniejsze jest to w komorze silnika

jak podłączałem E39 z 98 roku do ista d to nawet błędy nie były nazwane tylko określenie że jest błąd w ecu,

pamiętaj że zwykły kabel K-dcan nie wykrywa napięcia w ISTA D tak jak w INPA battery ignition

W ista d dla interfejsów innych niż ICOM jest ono nie określone ,

jak masz icom to będzie wyświetlane i pokazane że masz włączony zapłon stan napięcia na KL15 (zapłon ) i KL30 napięcie akumulatora ,

jest wersja ista D która ma moda dla K-dcan dla oszukania portu KL15 i KL30 pokazuje cały czas 14V

z możliwością wyłączenia KL15 tylko ręcznie nie odczytuje z linii obd z pinu 1 i 16 dla OBD2 i z pinu 16 i 14 dla OBD1 20pin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Lepiej dis v44 sobie poszukaj, taki co można wyłączyć i dodać RAM na 1024

i uruchomić na jednej maszynie VMware

instalujesz DiagHEAAD na win nawet 10 64bit da rade (jak coś to wyjaśnię jak )

podmieniasz Ediabas 7.3.0

na 6.4.7 (nie musisz instalować Standard tool 2.3.0 tylko zamieniasz nazwamy folderów ale trzeba mieć na dysku C obydwa )

ja mam zawsze drugi

pierwszy to inpa mcs winkfpt i ista (7.3.0 ) dopisuje do niego do nazwy 7,3,0 i już jest nie aktywny

C:\EDIABAS

i drugi , z drugiego obcinam z nazwy _dis i gotowe

C:\EDIABAS_dis

ten drugi to 6.4.7 nie potrzebne sa nawet pliki w folderze ECU

wystarczy sam ediabas cały 27mb

tylko do połączenia interfejsu z DIS

takie połączenie jest o wiele lepsze niż dwie wirtualne maszyny interfejs zawsze dostępny

a jak potrzebujesz ISTA D to znowu zamieniasz nazwy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początku podziękowania dla kolegi Din76 za pomoc :cool2:

Zrobiłem tak jak mówiłeś. Pobrałem sobie DIS v44 na jednej wirtualnej maszynie z możliwością wyłączenia DISA. Skonfigurowałem DiagHead pod WIN 7 i zainstalowałem starszego Ediabasa.

Ustawiłem głowicę w DISIE i ładnie połączył mi się z autem. Problem miałem jedynie z bardzo długo trwającym skanem modułów, ale po lekturze Forum zmieniłem profil na FISTER i teraz śmiga

bardzo dobrze.

 

Dzięki raz jeszcze!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.