Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Posiadam E38 740i M62B44TU 2001r wersja USA.

Łącze się z samochodem poprzez kabel DCAN.

W aucie są dwa złącza diagnostyczne, jedno w kabinie OBD 2 (tylko silnik i skrzynia) i złącze 20 pin pod maską. Problem w tym że podczas diagnozy ISTA D 3.14 wszystko działa jak należy oprócz live data DME. Gdy chce wykonać jakiś test DME Ista nie widzi ze silnik jest uruchomiony i pokazuje temp -48 stopni. Nie mogę wykonać przez to żadnego testu DME.

 

Łącze się poprzez złącze 20 pin. Co najlepsze jak odpale INPE to tam wszystko działa. Mogę podglądać jak działają sondy i wszystko inne związane z DME.

Pod tą samą ISTE podłączalem też e46 i e92 i tam wszystko działa jak należy. Miał ktoś taki problem?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Niestety jak już pisałem ISTA D nie jest dla starszych modeli dopiero od e46 jest ok

a modele starsze jak nawet E39 lepiej mieć DIS v44 , mając dwa złącza diagnostyczne najważniejsze jest to w komorze silnika

jak podłączałem E39 z 98 roku do ista d to nawet błędy nie były nazwane tylko określenie że jest błąd w ecu,

pamiętaj że zwykły kabel K-dcan nie wykrywa napięcia w ISTA D tak jak w INPA battery ignition

W ista d dla interfejsów innych niż ICOM jest ono nie określone ,

jak masz icom to będzie wyświetlane i pokazane że masz włączony zapłon stan napięcia na KL15 (zapłon ) i KL30 napięcie akumulatora ,

jest wersja ista D która ma moda dla K-dcan dla oszukania portu KL15 i KL30 pokazuje cały czas 14V

z możliwością wyłączenia KL15 tylko ręcznie nie odczytuje z linii obd z pinu 1 i 16 dla OBD2 i z pinu 16 i 14 dla OBD1 20pin

Opublikowano

OK dzięki za info.

W takim razie dziś będę podpinał pod DISa i zobaczymy czy wszystko będzie ok.

 

DIS mam V57 tego od Trandolfa na VMware będzie ok?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Lepiej dis v44 sobie poszukaj, taki co można wyłączyć i dodać RAM na 1024

i uruchomić na jednej maszynie VMware

instalujesz DiagHEAAD na win nawet 10 64bit da rade (jak coś to wyjaśnię jak )

podmieniasz Ediabas 7.3.0

na 6.4.7 (nie musisz instalować Standard tool 2.3.0 tylko zamieniasz nazwamy folderów ale trzeba mieć na dysku C obydwa )

ja mam zawsze drugi

pierwszy to inpa mcs winkfpt i ista (7.3.0 ) dopisuje do niego do nazwy 7,3,0 i już jest nie aktywny

C:\EDIABAS

i drugi , z drugiego obcinam z nazwy _dis i gotowe

C:\EDIABAS_dis

ten drugi to 6.4.7 nie potrzebne sa nawet pliki w folderze ECU

wystarczy sam ediabas cały 27mb

tylko do połączenia interfejsu z DIS

takie połączenie jest o wiele lepsze niż dwie wirtualne maszyny interfejs zawsze dostępny

a jak potrzebujesz ISTA D to znowu zamieniasz nazwy

Opublikowano

Ok super dzięki!

 

Masz może jakiś działający link do pobrania v44?

Znalazłem kilka ale wszystkie nie aktywne

 

EDIT:

Mam już linka i pobieram. Dam znać. Dzięki jeszcze raz

Opublikowano

Na początku podziękowania dla kolegi Din76 za pomoc :cool2:

Zrobiłem tak jak mówiłeś. Pobrałem sobie DIS v44 na jednej wirtualnej maszynie z możliwością wyłączenia DISA. Skonfigurowałem DiagHead pod WIN 7 i zainstalowałem starszego Ediabasa.

Ustawiłem głowicę w DISIE i ładnie połączył mi się z autem. Problem miałem jedynie z bardzo długo trwającym skanem modułów, ale po lekturze Forum zmieniłem profil na FISTER i teraz śmiga

bardzo dobrze.

 

Dzięki raz jeszcze!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.