Skocz do zawartości

Kalibracja czujnika kąta skrętu-x5 e53


wezu-szczecin

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.pojawil się problem.a mianowicie 3 kontrolki żółte.mysle ze każdy wie o jakie chodzi.pierwszy raz pojawiło mi się to jakiś rok temu.regulowalem kierownicę góra dół i wyskoczyło.dwa dni walczenia z inpa i wydaje mi się ze ruch kierownica i błędu nie było długi czas.jakis czas temu wracałem z niemiec i znowu to samo,z tym ze wywalilo bezpiecznik od DSC nr 12.zalozylem nowy i na miesiąc spokój.wczoraj znów myślałem ze to samo.ale bezpiecznik cały.po wyjęciu i przejechaniu kilku metrów błąd zniknął.dzis rano znowu się pojawiło,ale już nie pomaga wyjęcie bezpiecznika.a teraz do sedna.inpa da rade zrobić kalibracje? Wydaje mi się ze to tylko kalibracja bo miałem słabe ciśnienie w kole.ale jak ktoś ma jakieś spostrzeżenia to poproszę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
u mnie co jakis czas wariuje ten czujnik.musze go co jakis czas popsikac czyms do stykow i na miesiac mam spokoj hehe....chyba cos sie w nim konczy...a nie mam jakos checi na wymiane go

 

Może nie psikaj a sprubij dokładnie papierem sćiernym obszyścić styki w czujnik oraz kostce może trzeba styki podoginać bo nie mają połaczenia solidnego???

BMW X5 E53 4,4i V8(286KM)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam.

Potrzebuję pomocy BMW e53 3.0D 2002 przed lift. Świecące kontrolki ABS i DSC. Kontrolki zapalały się co jakiś czas podczas jazdy lecz po ponownym uruchamianiu auta gasły. Aktualnie świecą się ciągle. Kasowanie błędów INPĄ nic nie daje. Kupiłem na Alledrogo używany czujnik kąta skrętu i zainstalowałem go. Czy ktoś wie jaka jest kolejność działań co dalej zrobić.

Po zainstalowaniu "nowego" czujnika znalazłem jakiś filmik za pomocą, którego zresetowałem ustawienia czujnika kąta skrętu w INPIe - nie była to KALIBRACJA !

Aktualnie w INPIE przy ustawionej kierownicy idealnie na wprost czujnik pokazuje "zero" natomiast jak skręcam prawo-lewo pokazuje sensowne wartości.

Skasowałem wszystkie błędy. Kontrolki świecą się nadal. Filmik, który ktoś tu zamieścił oglądałem już kilkanaście razy ale w monej INPIE nie mam w menu ACTIVATION i dalej Stering angle calibration.

To BMW z filmu jest poliftowe więc może dlatego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mądrala...... jak bym nie jeździł .

Kręcenie na maxa w prawo i w lewo kierownicą też nie pomaga .... jak by ktoś następny chciał coś takiego napisać ..... :P

 

tu mam filmik za pomocą którego zresetowałem ustawienia wymienionego czujnika kąta skrętu.

 

Pytanie gdzie znajdę kalibrację w INPIE i proszę zanim napiszesz przeczytaj moje wcześniejsze posty.

Edytowane przez airmat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy przy montażu sprawdzałeś parametry czujnika? na komputerze

z opisu wynika, że tak

może być sytuacja, że czujnik jest włożony prawidłowo ale nie zamontowany prawidłowo, tzn. taśma jest obrócona np 1-2 razy i nie działa (nie potrafi się skalibrować)

 

dodatkowo kalibrację wykonuje się inpa/rheingold a nie poprzez kręcenie kierownicą

po prawidłowej kalibracji nie trzeba jeździć by zgasły od razu powinny zgasnąć

 

dodatkowo kupując używany czujnik jaką masz pewność, że działa?

na koniec trzeba dodać, że często trzeba ustawić geometrie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PPATRYK

Jakbyś mógł powiedzieć więcej o kalibracji. Gdzie w INPIE to znajdę, mam wersję UK 5.0.

Jak pisałem wcześniej filmik z linku o kalibracji nie pomaga bo nie mam takich funkcji w mojej INPIE, gdyż nie mogę się dostać do menu CHASIS / DXC8 wywala błąd. Być może jest to kwestia modelu ja mam 2002r, a ten z filmu wydaje się być poliftowy może dlatego nie mogę się połączyć z DXC8 ?.

Więc jak zrobić kalibrację ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem wcześniej Tak znam te filmy dzieki temu z e38 zaprogramowałem-wyzerowałem sensor kąta skrętu, który zainstalowałem z allegro. Film z pierwszego linka już opisywałem wcześniej, że to wersja poliftowa itd...

Pytanie czy wymieniał ktoś czujnik kąta skrętu w wersji przedliftowej i czy w takim razie wystarczyło tylko wyzerowac-zaprogramować tak jak na filmie z drugiego linka i dalej wykasować błędy z pamięci ? Bo zaczynam się zastanawiać czy ten czujnik, który kupiłem jest sprawny.... Nie mam już na to usrojstwo pomysłu jak to inaczej skalibrować. A może trzeba mu gdzieś vin podać bo myśli, że ma ten uszkodzony cały czas ...? :duh: :duh: Jutro rozkręcę mój uszkodzony oryginalny sensor, może da sie go jakoś naprawić. Martwi mnie tylko fakt, że po demontażu ten uszkodzony sobie pokręciłem ze 4 razy nie pamiętam w którą stronę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozkręciłem stary czujnik kąta skrętu i był strasznie zasyfiony. To potencjometr bez wartości granicznych, w środku 3 ścieżki i cieniutkie blaszki jedna para powiedzmy w punkcie zero a druga para przesunięta o kąt 90 stopni z tym, że środkowej ścieżki dotyka jedna blaszka każdej z par. Niestety podpiąłem wyczyszczony czujnik , skalibrowałem "zero" - jazdę na wprost i błędy nie zniknęły. Wydedukowałem na bimmerforums.com i niestety potrzebna jest po tym wszystkim AKTYWACJA, a ja w mojej inpie podpiętej do mojego E53 przedliftowego tego nie posiadam. DISa nie mam wiec muszę podjechać do kogoś kto mi kliknie za 100zł :mad2: .....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.