Skocz do zawartości

BMW X5 E53 4.4i - Engine failsafe prog


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Kupiłem w/w samochód. W dniu zakupu jeździł bardzo dobrze i zachowywał się całkiem normalnie. Następnego dnia rano zaraz po odpaleniu poczułem zapach palącej się izolacji. Wyłączyłem silnik, zajrzałem pod maskę i nic nie zobaczyłem. Przy kolejnej próbie odpalenia, auto juz nie odpaliło. Nie zakręcił nawet rozrusznik. Wyrzuciło tylko na zegarach "Engine failsafe prog" i "Trans failsafe prog. Świeciły także kontrola trakcji i ABS. Po podpięciu INPA nie można było połączyć się ze sterownikiem silnika. Rozpocząłem poszukiwania i znalazłem podobny temat z podobnymi objawami. Tam winna wszystkiemu okazała sie grzałka w obudowie termostatu która robiła zwarcie i przepaliła bezpiecznik 30A. Po wymianie bezpiecznika można było połączyć sie ze sterownikiem silnika i zaczynać błędy po których ktoś doszedł ze to właśnie ta grzałka. Idąc tym tropem zauważyłem że ta grzałka jest spalona też u mnie. Ma chyba gdzieś zwarcie do masy dlategobże przewody ją zasilające jak i sama wtyczka jest stopiona i śmierdzi spalenizną. Po odcięciu tej grzałki i spalonych przewodów błąd skrzyni juz sie nie wyświetla. Można połączyć sie ze sterownikiem i sprawdzić błędy silnika. W dodatku silnik juz odpala ale pracuje bardzo nie równo, falują obroty, szarpie i rozpędza sie do max 40km/h, brak reakcji na gaz. Na zegarach wciąż widnieje błąd "Engine failsafe prog" a wraz z nim w INPA pokazuje błąd "131 DK-Steller Regelbereich" ale nie mogę nic na ten temat znaleźć. Podpowie ktoś gdzie rozpocząć dalsze poszukiwania?

 

Żeby nie zakładać kolejnego tematu, zapytam tutaj. Czy bezpieczniki w E53 są tylko w schowku i w bagażniku czy pod maską też gdzieś znajdę? Jeśli tak to gdzie ich szukać? Konkretnie interesują mnie od DME, przepustnicy i grzałki termostatu.

Opublikowano

Próbowałeś skasować adaptacje?

Zajrzyj do skrzynki z DME, jeśli tam nie ma bezpieczników to moim zdaniem nigdzie więcej nie ma.

Bez grzałki powinien pracować normalnie, sam jej nie mam po wymianie termostatu z fabrycznego na 85 stopni i wszystko jest OK.

Opublikowano
W INPA po wybraniu silnika i wejściu w błędy jest opcja pod "przyciskiem" F7 "adaptionen" jeśli to ta adaptacja to próbowałem. Jeśli to nie jest te kasowanie o którym piszesz to nie wiem jak poprawnie je skasować.
Opublikowano
Problem rozwiązany. U mnie rowniez spalona grzałka zrobiła zwarcie i przepaliła bezpiecznik. Początkowo tego nie zauważyłem myśląc że bezpieczniki są tylko w schowku sprawdziłem tylko 30sto Amperowe ze schowka i wszystkie były dobre, a przepalony bezpiecznik znajdował się w skrzynce z DME. Jest tam 5 bezpieczników 30A. Po wymianie bezpiecznika wszystko samoistnie wróciło do normy ale na wszelki wypadek pokasowalem błędy i wywala juz tylko coś z termostatem. Podejrzewam ze to ta grzałka której juz nie podłączałem bo wyczytałem na forum ze można bez niej jeździć.
Opublikowano
Tak, brak grzałki termostatu będzie powodował błąd w INPIE. Tak jak pisałem wyżej też go mam i nic z tego powodu się nie dzieje. Nie wiem jaką w ogóle funkcję ma spełniać ta grzałka, wiele osób jeździ bez niej, zresztą w starszych wersjach silników M62 w ogóle jej nie było.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.