Skocz do zawartości

[318i] Wypadanie zapłonu gdy auto nagrzane. POMOCY


molic

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Pacjent to BMW e46 z silnikiem m43b19 z gazem sekwencyjnym

 

Problem dotyczy przyksztuszenia się auta przy przyśpieszaniu, tzn np. przy jeździe ze stałą prędkością odpuszczę gaz lub trzymam stałą prędkość i w momencia dodania gazu następuję chwilowe zawahanie, przerwa, przyksztuszenie takie „pyk” i jedzie dalej. Problem dotyczy i benzyny i lpg. Problem wystepuje jak auto jest nagrzane

 

Co było zrobione:

 

Układ zapłonowy – Podmienione przewody i cewka na używaną bosh i przewody beru. W ciemności iskra nieskacze. Świece po wykreceniu włożone były NGK 4 elektrodowe, na cylindrze 1 i 4 okopcone na czarno (suchy nalot). Zmienione na nowe Bosh FGR7DQP. Na nowych problem nadal wystepuje i na dodatek po zrobieniu trasy 200 KM i wykreceniu okopcone sa wszystkie 4 ;/ swiece zamienione z powrotem na ngk (na których została maksymalnie możliwie zmniejszona przerwa). Po wykreceniu świec ngk wszystkie miały prawidlowy kolor. Teraz założyłem denso K20TT jednoelektrodowe i dalej przerywa ;/

 

Silnik: zmierzone ciśnienie sprężania – na wszystkich cylindrach wartość w okolicach 14 bar. Sprawdzona szczelność regulatora ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej. W czasie jazdy na gazie wyjety bezpiecznik od pompy paliwa w celu wyeliminowania dotryskiwania 2 paliwa (benzyna wypalona z listwy do konca). Problem nadal wystepuje.

 

Czujniki – położenia wałka rozrządu – zmieniony bo był bląd w inpa

Wału zmieniony,

Czujniki temperatury – na króćcu przy chłodnicy zmieniony bo nie załączał wentylatora, wartość w inpa okej

Czujnik w temp w silniku – pokazuje własciwa wartość w inpa wiec jest okej

Sonda lambda przed katem w inpa oscyluje w przedziale 0,2 do 0,8

Sonda za katem – wyciety jest kat i założony emulator sondy.

 

Swojego czasu pokazywał bląd ubogiej mieszanki sporadycznie. Obecnie błędów brak.

 

Przepływomierz – był wymieniany na dobrą używkę bo auto było zmulone. W celu testu bo wiadomo jak bywa z używką wyczyściłem ten stary bo drucik był cały oblepiony kurzem. Po podmianie przepływki na tą starą auto jezdzi normalnie ale problem wypadania zapłonu jest nadal. Wiec zakładam że nie jest to wina przepływki.

 

Podejrzenia kieruje jeszcze na sonde pierwsza i sterownik auta, ewentualnie te uzywane przewody cewke?

 

Pomocy bo nie mam już pomysłów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Na ktorym cylindrze wypada zaplon? Podmien cewke z tego cylindra na inna tam gdzie nie wypada i zobacz czy blad przechodzi na ten cylinder.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu jest cewkomoduł a nie osobne cewki. Cewka była wymieniona na drugą używkę i jest dalej to samo tak jak pisałem wyżej. W międzyczasie zdązyłem kupić nowe przewody zapłonowe NGK i dalej to samo. Podmieniłem też sonde lambde pierwsza na drugą używkę i dalej to samo ;/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, czarny nalot jest najczęściej spowodowany zbyt bogatą mieszanką, do cylindra dostaje się za mało powietrza w stosunku do paliwa i tworzy się sadza. A filtry kiedy zmieniłeś? Najprostrza przyczyną jest zatkany filtr powietrza.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.