Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. mam problem ze swoim samochodem,mianowicie gdy silnik jest zimny szarpie, nierówno pracuje, od czasu do czasu wypada zapłon., niekiedy potrafi sam zgasnąć lub nie che wcale odpalić. generalnie wiem że jest mnóstwo takich tematów ale w żadnym nie znalazłem konkretów, przy okazji mam kilka innych pytań. w komputerze nie ma żadnych błędów poza od czasu do czasu wyżej wspomnianym wypadaniem zapłonu. przygodę z naprawami zacząłem od zmiany cewek, świec, origów elektrozaworu vanosa i oringów czujników wałka oraz uszczelkę pokrywy zaworów. następnym podejrzanym była odma. została wymieniona na nową przewód 1 nowy ten od separatora do kolektora ssącego pozostałe 2 zostały wyczyszczone ponieważ były całe nie wymieniałem ich. przy okazji wymiany wsadziłem nowe uszczelki kolektora ssącego. po zabiegu z odmą jest zauważalna spora różnica niemniej problem dalej występuje. kolektor jest szczelny. sprawdzony plakiem i było do niego dymione. niemniej zamówiełm oringi na miarkę oleju i tam poniżej do miski oraz na pompę vacum kpl. bo cieknie z niej olej i czuć w środku przykry zapach palonego leju. być może tamtędy zaciąga lewe powietrze. czyściłem też wymmiennik ciepła ponieważ były kawałki ślizgu ale po wyczyszczeniu nie pojawiły się więcej. i terkotanie po rozruchu ustało. szyna wygląda na całą łańcuch również jest napięty. wygląda że ktoś kiedyś wymieniał rozrząd i nie wyczyścił wymiennika. z kręgu podejrzanych wykluczyłem też valvetronic .wypiąłem okrągłą wtyczkę z czujnika vvt wtedy jego rolę przejmuje przepustnica ale dalej źle pracuje na zimnym. z elektrozaworami vanosa zrobiłem podobnie. ich sitka są czyste. samochód nie posiada lpg ma moc od dolnego zakresu obrotów aż do końca i normalne spalanie w trasie około 6l a w mieście 8.5-9.3l zależy jaki ruch na mieście. ciśnienie na listwie wtryskowej jest mam w planach sprawdzić jeszcze wtryski ale czekam aż znajdę kogoś do pomocy.

 

generalnie wiem i rozumiem jak pracuje valvetronic, ale czy w tym silniku występuje silnik krokowy ? jeśli tak to gdzie a jeśli nie to co to za ustrojstwo koło przepustnicy na schematach jest podpisane jako siłownik. bardzo jestem ciekaw co to jest za ustrojstwo i jakie ma zadanie? sporo się tego naszukałem ale nigdzie nie znalazłem odpowiedzi. w dieslu to bym się domyślił że od sterowania klapkami zawirowań ale tutaj nie występują. http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_3194-kolektor-ssacy/vPD42137 nr 21 na rysunku

 

druga sprawa nie wiem czy dobrze wypatrzyłem na schemacie ale czy są tam 2 filtry paliwa?

 

po trzecie co odpowiada tutaj za takie jakby ssanie? bo to wygląda jakby był z tym problem. pozdrawiam

 

po czwarte czy to może być wina vanosa?

 

zaczyna brakować mi pomysłów co to może być, bardzo proszę o wszelakie sugestie i podpowiedzi. pozdrawiam

Opublikowano
A pompa wstępnego powietrza działa, to jest ta duża plastikowa pucha pod maska po stronie pasażera. Ona powinna pracować przez jakiś czas na zimnym silniku
  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.