Skocz do zawartości

e46 Montaż LPG Bmw i gaz warto? ma sens?


Bekon

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 147
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Domyślam się że motor 2.5. Najlepiej zamontować sekwencję. Masz spory wybór np. STAG, Lovato, Landi Renzo, BRC. Ogólnie nie masz zbyt skomplikowanego motoru, poszukaj też wątków tu na forum, albo w necie. Ja mam BMW 116 zagazowane, montaż w Energy Gaz w Warszawie, więc jak jesteś z okolic to polecam Ci do nich podjechać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz ja się za to przed montażem o Nikodemie naczytałem różnych rzeczy, nawet na forum BMW, chyba 5 z tego co pamiętam, ktoś napisał, że Nikodem nie jest najlepszy i cytuję z pamięci "nie dał by mu kosiarki zgazować", znowu o Energy też są różne opinie, ale głównie na lpg-forum które z tego co wiem jest właśnie Nikodema;) Poszukaj wątków na innych forach typu Audi, Mercedes, Volvo, VW czy nawet na BMW to zobaczysz ile oni tego zagazowali i jakie mają opinie;) Dziś nawet na ich FB widziałem że Mercedesa S63 AMG gazowali, także jak dla mnie to wystarczy...

Ja tam jestem zadowolony z montażu i myślę nawet teraz żeby u nich moją X5 zagazować, bo E87 u nich zrobione jak do tej pory działa wzorowo;). Ogólnie to ile miejsc i ludzi tyle opinii;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś miałem 316 w gazie tylko to było e36, miałem jeszcze tą starszą generację i motor chodził bez zarzutu, przejechałem na tym bodaj 120 tyś. i jeszcze sprzedałem to auto a instalacja dalej działała więc sądzę że w E46 i przy dobrze zestrojonej sekwencji nie będzie problemu;) A co do opłacalności, za gaz do tego motoru zapłacisz coś między 2200 a 2700 zł (zależnie od instalacji najtańszy STAG i Lovato, wyżej BRC i Landi Renzo). Moim zdaniem zawsze się opłaca LPG, bo to paliwo i tańsze i bardziej eko, w twoim przypadku to się zwróci gdzieś po roku do półtora eksploatacji, więc już sam musisz sobie odpowiedzieć na to pytanie;) Ja założyłem LPG przy niewiele większym rocznym przebiegu (koło 15-16 tyś. rocznie) do tej jedynki mojej dziewczyny;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A za co on Ci krzyknął taką cenę? Bo takie sumy to idą ale przy innych motorach, bo rozumiem że chcesz zagazować to co masz w opisie? Tak swoją drogą jak chcesz do nich jechać albo coś się więcej o nich dowiedzieć to pisz do mnie na priv.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej E46 320i 170km założyłem w maju instalację gazową firmy Lovato. Kosztowała mnie 3000zł w okolicach Zielonej Góry woj. Lubuskie. Ogólnie jestem bardzo zadowolony, nie odczułem żadnej mniejszej kultury jazdy, spadku mocy ani innych nieprzyjemności. Zrobiłem na niej jakieś 18tys. km ale jak na tą chwilę to polecam założenie tej instalacji.
Życie jest zbyt krótkie, żeby umierać w BMW. Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz się dowiedzieć kto jaką instalację Ci proponuje. Oczywiste jest, że możesz zrobić w innym miejscu taniej ale niekoniecznie na równie dobrej instalacji, bo podejrzewam że z tego względu jest taka rozbieżność w cenie.
Życie jest zbyt krótkie, żeby umierać w BMW. Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak tylko że w takiej cenie to on musiałby Tartarini zaproponować (co też jest nielogiczne bo to jest głównie do Fiatów dedykowane), chyba że chciał zamontować coś w stylu BRC P&D albo Lovato Direct ale do tego silnika to zbędny wydatek bo to się sprawdza w większej pojemności i przy większej ilości cylindrów. Ja bym na twoim miejscu brał Lovato jeżeli zależy Ci na niższej cenie albo BRC SQ24, tylko to jest nieco droższe.

 

PS. Jeszcze specjalnie dzwoniłem dziś do Piotrka z Energy bo ta cena mnie zszokowała i powiedział że do tego motoru przedział cenowy będzie taki jak Ci podałem wcześniej i że nie ma potrzeby do tego silnika montować droższej instalacji bo nie wykorzysta się potencjału. Oni już wsadzali do takich motorów instalację więc sądzę że wie co mówi (zobacz galerie).

Swoją drogą jak byś do nich jechał to powołaj się na mnie (prou od X5 i 116 z forum BMW klub) to może Ci dadzą zniżkę albo jakieś gratisy;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty masz u siebie 5 cylindrowy, Sequent się nada ale P&D, który jest droższy o około tysiąc złotych od SQ24, natomiast do Ciebie kolego dobrze się nada też Lovato bodajże Fast, tylko do motorów z większą liczbą cylindrów i zapłacisz nieco ponad 3,5 tyś., a instalacja też bardzo dobra.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ok, dzięki za pomoc. Zdecydowałem się w końcu po długim rozważaniu na montaż. Wybrałem to polecane Energy Gaz Polska. W sumie nie żałuję, instalacja kosztowała nieco więcej niż przypuszczałem, ale sam świadomie taką wybrałem. A ostatecznie zdecydowałem się na BRC Sequent P&D. Myślałem też nad Lovato, ale jednak poczytałem że BRC lepiej się sprawdzi przy większej mocy. Montaż według mnie wykonany po pierwsze sprawnie a po drugie bardzo estetycznie pod maską. Auto śmiga bez zarzutu, wszystko super zestrojone, nie ma falowania, gaśnięcia, szarpnięć przy zmianie. Ogólnie jestem bardzo zadowolony. Dostałem też kilka zdjęć z montażu więc podrzucę dla zainteresowanych;)

 

http://iv.pl/images/57517369405265293905_thumb.jpg http://iv.pl/images/09217395173235159729_thumb.jpg

 

http://iv.pl/images/42648308086514323973_thumb.jpg http://iv.pl/images/38080786497982264643_thumb.jpg

 

http://iv.pl/images/69733187290932438904_thumb.jpg http://iv.pl/images/87679623365008564550_thumb.jpg

 

http://iv.pl/images/57153611766669570877_thumb.jpg http://iv.pl/images/73912523141996933108_thumb.jpg

 

http://iv.pl/images/48101145416132441446_thumb.jpg http://www.iv.pl/images/07447493839158774724_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Dobra w końcu sam zdecydowałem się na montaż LPG do mojego X5, tak wszystkim polecałem więc ostatecznie mam już gaz w dwóch autach:) Oczywiście montaż wykonany w Energy Gaz:) Instalacja BRC, myślałem nad Stagiem lub Lovato ale w sumie BRC nie wyszło tak o wiele drożej;) Działa poprawnie, chociaż od niedawana jeżdżę z tą instalacją, ale w 116 działa poprawnie więc sądzę że tu też nie będzie problemów;) Podrzucam też zdjęcia z montażu, może nie najlepsze ale może komus się przyda;)

 

http://iv.pl/images/11080784080124657880_thumb.jpg http://iv.pl/images/26662718818742469497_thumb.jpg

 

http://iv.pl/images/13310929636439162504_thumb.jpg http://iv.pl/images/60271915781331848417_thumb.jpg

 

http://iv.pl/images/46728959846200317683_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy, jaki gaz, zależy gdzie itd.

Generalnie jeździ to na LPG, nic złego się nie dzieje.

Nie radzę oszczędzać na LPG w tym samochodzie, ze względu na Valvetronic, najlepiej szukaj gościa który montował już gaz do takiego silnika i wie jak to zrobić.

Osobiście mam N42B20 czyli rozwiercony N42B18, mam instalację BRC za ok. 3000zł i od pół roku jeździ i nic złego się nie dzieje.

Kolega ma N42B18 na LPG innej marki (wiem, że elektronika STAGa) i też jeździ bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie również gazownik chciał przekonać do BRC do M52, jednak za cholerę nie podobało mi się to pod maską, było za bardzo ordynarne.

 

Zamiast tego zdecydowałem się na STAGA 300 z wtryskiwaczami HANA czerwonymi.

 

Tu dało się założyć to w sposób kulturalny, schludny, bez wiercenia w pokrywach czy bez konieczności ich wycinania/dopasowywania. Na dobrą sprawę pod maską widać tylko filtr gazu zamontowany w okolicach podszybia i jeden wąż znajdujący się na kolektorze dolotowym.

 

Spalanie gazu niskie, zero jakichkolwiek problemów z tą instalacją, nawet nie czuć różnicy przy poruszaniu się na PB lub LPG.

 

Koszt w przypadku M52 - 3400 PLN.

 

Za BRC chciał 4400.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie gazownik poleca mi BRC. Kosztem się nie przejmuję. Ma być dobre i wytrzymałe. Wolę więcej zapłacić niż poźniej się męczyć.

Z ciekawości ile ci pali gazu na trasie przy delikatnej jeździe?

BRC to dobra marka, ale jak każdą instalację tak i tą trzeba wyregulować. BRC ma to do siebie, ze jest idiotoodporna, więc nawet jak spieprzy montaż to samochód i tak będzie jeździł.

W mieście pali mi ok 12-13l LPG (Warszawa) trasa 9l udało mi się zejść nawet do 8l bez większego stresu.

Aswaltullach M52 a N42 to ciut inne silniki delikatnie mówiąc, więc nie ma co porównywać kosztu instalacji jak i spalania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.