Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień dobry Panowie,

 

Zmagam się już od dwóch miesięcy z problemem. W moim Mini R56, 1.6D 80Kw PSA wyświetla się błąd 48A7, co jak znalazłem, a może się mylę, wiec poprawcie - oznacza błąd komunikacji magistrali Can. Normalnie za tym błędem jest jeszcze opis, z czym się nie może magistrala skomunikować, a tu nic. Innych błędów brak. Co ciekawe najnowsza ISTA nie widzi tego błędu, natomiast widzi go Inpa, Bosch.

Błąd wraca zaraz po skasowaniu po odpaleniu silnika.

 

Auto jest przymulone i dużo pali.

 

Poniżej wrzucę trochę danych, z góry dziękuję za pomoc !!!!.

 

Objawy są takie:

Średnie spalanie w mieście 9l. masa auta jest mała.

Jak odpalę auto jest ok, to po 2 minutach zaczyna lecieć z rury biały dym. Podczas jazdy jak sie nie rozgrzeje to widzę biały dym w lusterkach przy dodawaniu gazu.

Wody w zbiorniczku nie ubywa, nie grzeje się.

Mam wrażenie, ze kiedyś auto się szybciej zbierało, teraz jej mułowate.

Jak wykasuję średnie spalanie, to pierwsze które mi się pojawia to 11 litrów. Potem muszę jeździć i zbijać na dół. Zawszę jak stoję to średnie spalanie mi szybko rośnie,

nawet do 15 litrów. Aktualnego na postoju nie odczytuje. Nie wiem co o tym myśleć.

Czasami mam tak, że po puszczeniu gazu auto samo przyspiesza, czasami bywa to niebezpieczne.

 

Auto miało wymienione ostatnio sprzęgło i rozrząd, filtry, olej. Wąż dolotowy to turbiny zmieniony.

 

 

 

Wskazania MAF

 

Wskazanie Obroty

5g/s 742

49g/s 2280

115g/s 4588

 

Ciśnienie absolutne w kolektorze dolotowym MAP

 

Wskazania Obroty

 

102kpa 745

146kpa 2373

201kpa 4408

 

Wartość obciążenia silnika na biegu jałowym

 

Wskazanie obroty

30% 745

 

Real presssure (rozumiem że jest to ciśnienie na listwie wtryskiwaczy) 256 bar, przy obrotach 745

 

Zawór egr czyściłem - był zamknięty podczas czyszczenia tak szczelnie, że nawet rozpuszczalnik nie przelatywał.

Na lunchu widać, że się porusza.

 

Dane DPF:

 

Status, additive mass since last filter replacement 4,88g

Status, current particulate mass in particulate filter(total) 0,45g/l

Status regeneration particule filter- Odrodzenie nie czynne.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Masz diesla 1,6 D , podstawą są wtryski

Przy takim dużym spalaniu to napewno wtryski do sprawdzenia, tylko lejące wtryski będą dawały biały dym z rury wydechowej (czasami nie spalone

całkowicie paliwo wypala się w filtrze DPF powoli

masz ista D i inpa sprawdź korekcje , sterownik koryguje od -5 do +5 ale takie wartości to już wymiana lub regeneracja wtrysku

na gorącym silniku (minimum 80stopni na postoju na biegu jałowym )

korekcje nie mogą różnic się więcej niż 1.5 między sobą moga być na minusie -0,5 do 1 max

jak masz DPF to jest tak obciążony uszkodzonymi wtryskami że co chwila się wypala dlatego dodatkowo może podwyższać spalanie

DPF to tylko test sprawności żadne gramy sadzy to tylko szacunkowe wyliczanie sterownika , nic nie waży sadzy w DPF w zasadzie to nie ma znaczenia

bzdury mechaników co nie wiedzą tylko czytają to co program im czyta ze sterownika (chociąż program sterownika przelicza ile spalił paliwa ile z tego

mogło odłozyć się sadzy w DPF )

ista D - kontrola dpf przeciwciśnienia

na biegu jałowym

przy 2000tys obr/min

przy max obr/ minute ponad 4000 trzymamy 10sekun

ista podaje wartości prawidłowe czy zostały przekroczone czy są dopuszczalne

dodatkowo status ostatniego wypalenia, ale przy takim spalaniu to pewnie co 100km a może i wcześniej

trzeba też sprawdzić turbo ale przy braku ciśnienia doładowania to sterownik ogranicza wtrysk paliwa więc dużo by nie palił

to tak na początek najważniejsze

Ja ma 2.0l diesla N47 i na trasie mam spalanie 5.5l w mieście 8l, ale e91 waży 1600kg

lepiej kontroluj poziom oleju silnikowego

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.