Skocz do zawartości

E61 3.0xd raz jedzie raz nie jedzie, czego to jest błąd ?


Technik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Wczoraj byłem oglądać E61 3.0xd z 2006 roku z automatyczną skrzynią biegów, sprzedający powiedział że auto ma problem ze skrzynią biegów. Na miejscu okazało się że jest to raczej problem ze napędem Xdrive.

Problem objawia się w następujący sposób, zaraz po odpaleniu silnika można normalnie ruszyć autem i przejechać pewien odcinek chwilę potem wyskakuje błąd i auto albo staje albo ledwo się toczy mimo wysokich obrotów. Po podłączeniu do kompa wyskoczył błąd skrzynki rozdzielczej z następującym opisem:

5462 - siła na siłowniku zmiany biegu lub sprzęgle zbyt wysoka

- sygnał nieprawidłowy

- nieciągły

http://www.fotosik.pl/zdjecie/db3454607f87c705

 

Po skasowaniu błędu można znowu autem ruszyć ale po przejechaniu paru metrów błąd wraca a z nim problem i tak w koło.

Sprzedający mówi że miał jakiś wyciek oleju i stawiał na skrzynię ale teraz nie jest pewien czy to była skrzynia biegów czy skrzynia rozdzielcza.

 

Pytanie brzmi, z czym tak naprawdę jest problem ? Czy ze skrzynią biegów ? Czy z skrzynką rozdzielczą ? Czy może z silnikiem nastawnym ?

Chciałbym możliwie dokładnie ustalić w czym tkwi problem żeby nie nadziać się na minę której naprawa pochłonie masę czasu i kasy. Zaznaczam że liczyłem się z wymianą skrzyni biegów a teraz liczę się z wymianą skrzynki rozdzielczej ale nie wiem czy chcę się bawić w wymianę kompletu :)

 

Dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby to ustalić wystarczy odłączyć kabelek od silniczka rozdzielacza napędu i jeśli auto pojedzie mimo palenia się kontrolek to wiadomo już co jest przyczyną

Pisząc o wymianie skrzynki rozdzielacza chyba nie bardzo wiesz o czym mówisz :):)

Odlacz ten kabel i napisz jaki efekt

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najgorsze że auto jest oddalone o ponad 200 km ode mnie.

Planuję jechać w weekend z lawetą więc może uda się zrobić ten test i wrócić z autem.

Po błędach nie da się nic powiedzieć ?

Czy ten kabelek jest jakoś dobrze widoczny ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powód "nie jechania" auta to NIE JEST błąd skrzynki rozdzielczej xDrive!

Napęd "na sztywno" przechodzi przez skrzynkę i idzie na tył. Więc w przypadku awarii xDrive'a - auto nadal by jechało.

Skrzynka VTG może być uszkodzona, ale to raczej nie całość problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego....VTG to silniczek skrzynki rozdzielacza napędu i o tym pisałem abyś odłączył ten kabel.Jasnowidzem nie jestem i pewnie takich tutaj nie ma a nikt nie odpowie na Twoje pytanie co jest przyczyną bez poczynionych pewnych kroków.Nawet nie masz jak odłączyć tego kabelka od sterownika a pytasz się czy to może być popsuta skrzynia biegów.No zastanów się jak to wygląda :):)
W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego....VTG to silniczek skrzynki rozdzielacza napędu i o tym pisałem abyś odłączył ten kabel.Jasnowidzem nie jestem i pewnie takich tutaj nie ma a nikt nie odpowie na Twoje pytanie co jest przyczyną bez poczynionych pewnych kroków.Nawet nie masz jak odłączyć tego kabelka od sterownika a pytasz się czy to może być popsuta skrzynia biegów.No zastanów się jak to wygląda :):)

 

Przepraszam że zawracam gitarę takimi pytaniami przez które źle wyglądam ;) nie chciałem tu nikomu zabierać cennego czasu ani tym bardziej źle wyglądać :D

Jasnowidzenia nie oczekuję również ale wydawało mi się zamieściłem dość jasny opis problemu wraz z informacją podaną z komputera nie dedykowanego, na tej podstawie sądziłem że może ktoś kto jest bardziej biegły w temacie będzie mógł mnie nakierować w czym leży problem.

Jak wyżej napisałem to nie jest moje auto a auto które oglądałem przed zakupem, niestety albo stety jest oddalone o ponad 200km ode mnie i nie mam jak teraz odłączyć ani bezpiecznika ani tym bardziej kabelka.Będę to mógł zrobić jeśli pojadę po to auto ale nie ukrywam że zanim znowu zapakuje się, wezmę lawetę i pojadę tam po raz drugi chciałem dowiedzieć się mniej więcej z czym mam do czynienia i czy będzie mi się to kalkulowało.

Jeśli jednak podany przez mnie opis nie daje możliwości udzielenia jakiejś podpowiedzi i diagnozy, to nie zawracam głowy i wracam do swoich zajęć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zawracasz ,bo od tego jest forum :mrgreen: :mrgreen: ale to moze być prosty problem typu uszkodzona zębatka w silniczku VTG ( koszt niewielki ) albo i bardziej złożony problem ale do tego już potrzeba diagnostyki i pewnych czynności

Wyjęcie bezpiecznika ,odpięcie kabla dałoby jakiś obraz

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zatem cieszę się :)

 

Zgadza się że takie zabieg dałby lepszy obraz sytuacji, niestety kiedy jechałem tam kompletnie nie wiedziałem że coś takiego można zrobić to raz, dwa sprzedający mówił o skrzyni biegów a tu po przyjechaniu na miejsce na wyświetlaczu widzę info o problemie z 4x4 i zgłupiałem bo jak pamiętam to idrive przy problemie ze skrzynią wyrzuca też info a trzy że nie bardzo miałbym jak wejść pod auto ani też jak jej dostarczyć do jakieś stacji diagnostycznej czy warsztatu bo pojazd stoi na lekkim wygwizdowie :D w koło pola i chałupy oraz domki jednorodzinne. Dodatkowo nie udało mi się ogarnąć kompa do Bayerische i musiałem się posiłkować takim ogólnym.

 

Też życzyłbym sobie tej zębatki :D czy silniczka VTG baa już nawet samą skrzynię przeboleję ale najbardziej obawiam się schematu ASB+skrzynka, bo wtedy to auto z opłatami, naprawą i jakimiś zabiegami kosmetycznymi może przestać byś opłacalne.

Aaa no i jeszcze gościu nie ma do niej książki serwisowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedynie podstawową, nie miałem jak przetrzepać mu VINu dokładnie, w BMW odmówili mi sprawdzenia a tym portalom które robią to za sms itp. jakoś nie ufam.

Wiem że auto jest z Włoch i tam zostało zakupione jako nowe oraz cały czas tam jeździło, wyposażenie zgadza się z VINem, kolor budy się zgadza, wnętrza również.

Jak to auto z Włoch miało jakieś lakiernicze historie no i ktoś wjechał mu w tyłek, jest to dość dobrze zrobione i pewnie większość by nie zwróciła uwagi ale przerwy miedzy światłami na klapie a budą są różne dla prawej i lewej strony no i prawa lampa skrajna lekko siedzi bardziej we wnęce, dodatkowo tylna szyba jest inne bo wszystkie są Splintexy a ta jest Securita.

 

Zastanawiam się czy może to jednak nie jest problem konwertera. Uszkodzony daje bardzo podobne objawy do tych które ma to auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja powtarzam, ze to nie będzie skrzynka rozdzielcza. Miałem uszkodzoną skrzynkę rozdzielczą - i wtedy brakowało trakcji a nie mocy.

Skrzynka może być padnięta, ale to jedynie jeden z problemów trapiących auto. Pozostałe będą w silniku i jego osprzęcie lub w skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.