Skocz do zawartości

[E36][318IS][M42]Falowanie, przydławienia, strzały z wydechu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Moje auto to bmw e36 318is z silnikiem m42. Mam albo chociaż wydaje mi się że mam parę problemów. Nigdy nie miałem takiego auta, ani auta w benzynie, a problemy występują od kupna więc nie do końca wiem czy problem jest problemem i jak naprawdę to auto powinno chodzić.

 

Więc do rzeczy, po odpaleniu czy to na zimnym czy to na ciepłym, przefalowują obroty tak pare razy po czym auto się uspokaja i nic nie faluje. Niżej zamieszczam filmik na którym widać co się dzieje. Czasem odpala normalnie. Jedyne co udało mi się ustalić to, że po odpięciu głównego kabla od alternatora problem całkowicie ustaje, co ma związek chyba z obciążeniem silnika. Problem ten już raz rozwiązałem wymieniając alternator na "nową" używkę, ale ostatnio powrócił. Przy odpaleniu zwłaszcza na zimnym czuć benzynę z wydechu.

 

Druga sprawa jest taka, że silnik na wolnych obrotach ma takie jakby przedrgania, przyduszenia bardzo minimalne, prawie nie widoczne na obrotomierzu, w kompie obroty wahają się jakoś 880-840-800, nie w kółko tylko tak jakoś zupełnie niesynchronicznie. Te "przedrgania" owocują w takich delikatnych strzałach z wydechu, nie wali jak z armaty po prostu słychać takie pyknięcia, no i te strzały to trzeci mój problem z tym, że nie wiem czy to problem, nie wydaje mi się, że tak powinno być. Jak się tak pofaluje pedałem gazu to strzela najbardziej w zakresie 2-2.5k obrotów. W filmiku słychać co mi chodzi. Doszukałem się, że może tak być jak nie ma katalizatora, no puszka katalizatora jest, natomiast czy coś w niej jeszcze jest to nie wiem i nie jestem za bardzo skłonny się dowiadywać. Po zakupie auta miałem uszkodzony czujnik spalania stukowego, po jego wymianie strzały z wydechu znacznie ucichły, wtedy to po przegazowaniu była armata.

 

Mam szczelny układ dolotowy, wymiana przepływki, krokowca, czujnika przepustnicy nic nie zmienia. Mam te części na podmianę, ale to używki więc może przyfarciłem i to co podmieniałem też było zepsute. Co do tych przyduszeń wydaje mi się, że to nie krokowiec bo gdy odpinam wtyczke obroty wskakują na jakiś 1000, ale dalej słychać nierówną prace. Nie ma błędów w komputerze, przejechałem tak niecały 1k km i nic. W Disie po odpaleniu testu wyskakują takie rzeczy:http://i.imgur.com/wy36oi9.jpghttp://i.imgur.com/EoMxIdB.jpg

Na obydwu moich przepływomierzach jest tak samo. Świece wyglądają jednolicie choć chyba nie prawidłowo.http://i.imgur.com/1nCewcQ.jpg

Wszystkie filtry nowe. Sprawdzałem wtryski, żaden nie lał i wszystkie pryskały tak samo, a przynajmniej tak mi się wydaje. Wydaje mi się też, że to auto za dużo pali no ciężko mi powiedzieć ale w te niecałe 1000km byłem tyle razy na stacji, że ze dwa baki by się uzbierało.

 

Sprawdzałem już chyba wszystko i nic nie robi różnicy. Przeczytałem setki postów na forach i nic tak do końca nie dotykało mojego problemu, no chyba że coś przeoczyłem.

Link do filmiku : https://www.youtube.com/watch?v=0aZYEW0IbcE

Mam disa i inpe, jak coś to mogę wkleić jakieś live data.

 

Każda podpowiedz na miarę złota, bo ja już nie mam pomysłu, aaa lambda też jest nowa i faluje sobie tam napięciem tak jak powinna.

Z góry dziękuje za każdą pomoc.

Opublikowano

Dzięki za odpowiedź, też to podejrzewałem. Sprawdzałem jego oporność i była niby dobra. W disie w karcie engine temperature jest taka dziwna rzecz bo tam są 2 temperatury, aktualna czujnika i zakładana przez DME. Ta aktualna wyglądała spoko, natomiast ta zakładana przed odpaleniem ma jakieś -28*C z jakiegoś dziwnego powodu i nie wiem czy tak ma być.

 

Jutro zakupie ten czujnik dla spokoju ducha, bo to żaden wydatek i dam znać czy coś to zmieniło.

 

Dzięki

 

EDIT:

Czujnik nic nie zmienił, teraz mam 2 dobre :D Sprawdziłem sobie ponownie kable zapłonowe, wcześniej lałem je wodą tak jak leżały. Dopiero po wyciągnięciu ich z uchwytów zobaczyłem, że świecą jak choinka polana benzyną. Wymienię, dam znać dla potomnych czy coś to zmieniło.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.