Skocz do zawartości

BMW 320d 150ps Problem z automatem A5S390r GM


Gracek16

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jak w temacie. Bardzo powszechny problem ze skrzynią automatyczną od GM. Sporo ludzi sie z nim boryka, ale, znaleźć porządny temat na forum prowadzony od początku do końca jest niemożliwe... :?

Auto słabo jedzie, odczuwalna tzw. tarka i do tego 80-100kmh zaczynają się drgania. Najbardziej odczuwalne na 5biegu.

Zrobiłem już tak z 25kkm i auto odziwo nadal jeździ. Biegi zmienia praktycznie niezauważalnie. Problem najbardziej objawia sie przy większym obciążeniu i podjazdach pod górke. Na forach przewertowałem już chyba wszystkie tematy, ale wiedzy wciąż mało.. potrzebuje konkretnie wiedzieć:

Jak działa lock up i gdzie się znajduje,

Czy opłaca się wkładać używany kowerter, który mam za. Bardzo dobry pieniądz,

Czy wgl pasuje konwerter od 530d, (chyba to samo),

Ii ogólne wskazówki przy wymianie konwertera (na co zwrocic uwage??)

 

Proszę o pomoc!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Na stronie realoem.com porównaj numery konwerterów i będziesz wiedział czy są takie same. Tak jak napisałeś były już tematy o tej skrzyni i było wyjaśnienie jak działa lock up, więc wystarczy poszukać. Dziwne, że admin nie zamknął tematu, bo trzeba było dopisać post w już istniejącym.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na stronie realoem.com porównaj numery konwerterów i będziesz wiedział czy są takie same. Tak jak napisałeś były już tematy o tej skrzyni i było wyjaśnienie jak działa lock up, więc wystarczy poszukać. Dziwne, że admin nie zamknął tematu, bo trzeba było dopisać post w już istniejącym.

Dzięki, ale nie pomagasz!! Tematy są stare, po za tym jest ich mało!! Wiesz, to się podziel swoją wiedzą!!

Wg. Realoem numery części są inne... wychodzi na to, że do 1999roku był montowany stary typ skrzyń a5s360r.

Te skrzynie były montowane tylko w wersji 3 litrowej, ale wizualnie samo sprzęgło się nie różni..

Może wpasuje, a jest mocniejsze od seryjnego. Próbował ktoś takich przeróbek??

 

 

Ps. Na realoem.com zawsze stoi wariant a5s360r/a5s390r. Budowa tych skrzyń chyba się, aż tak bardzo nie może różnić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Pomagam czy nie pomagam, ale podpowiadam jak korzystać z forum, powinieneś dopisać post w istniejącym temacie. Dodatkowo nie cytuj jak piszesz bezpośrednio pod postem, bo to niepotrzebnie wydłuża temat.

Odnośnie problemu to nie słyszałem o takim swapie konwertera. Najlepiej podpytać w zakładzie naprawiającym skrzynie. Masz auto po programie, że chcesz zamontować mocniejszy konwerter? Jaki przebieg?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem auto z przebiegiem 270kkm teraz ma 295kkm. Problem był od początku. Pierwsze BMW, pierwszy automat w życiu. Auto różnie się zachowuje, czasem jedzie, czasem jest strasznie ospałe, od 2500 obrotow dostaje skumulowanego kopa.. Do tego od 100kmh samochód wpada w wibracje i blokuje obroty na 2000 (jakby przełożenie bezpośrednie) i ciężko podjechać pod góre (nie rozpędza się). Przy redukcji ponowny wzrost mocy. Z górki też dużo lżej. Na początku stawiałem na silnik. No po części miałem dużo racji. Wtryski od eur4, świszczące turbo, klapy w kolektorze itp. I to wszystko bez zadnego programu (tuningu). Stwierdzam to po normalnych wartościach live z inpa. Po wymianie osprzętu się polepszyło, ale problem pozostał.

Oczywiście miałem podejrzenie co do skrzyni, ale wiem, że jak silnik szwankuje, to i skrzynia może wariować, ale teraz już mam pewność. Jak napisalem biegi zmienia naprawde dobrze. W takim przypadku sama wymiana oleju na pewno na niewiele sie zda, dlatego chcę zaryzykować z konwerterem. Wszystkie prace wykonuje sam. Koszt naprawy skrzyni to 3000-4000tys zl. U mnie w Niemczech 1600eur :duh: jeśli konwerter który mam za 200zł pasuje + 400zł 20l texamatik 30eur filtr i mam to za 700zł. Koszt regeneracji konwertera.. a nóż wymiana konwertera i płukanie skrzyni coś da. Stąd też pytanie jak zakładać poprawnie konwerter na skrzynie?? Napełniać olejem, czy tak o na sucho??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Był temat z wymiany konwertera w 330d jakiś rok/dwa temu, były zdjęcia, poszukaj, na pewno przyda się. Przy takich objawach też stawiałbym na konwerter.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.