Skocz do zawartości

[320d] problem z doładowaniem (czujnik ciśnienia)


irmaxer

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie!

 

Na wstępie pragnę się przywitać, gdyż to mój pierwszy post na forum.

 

We wrześniu stałem się posiadaczem e46 320d 136km touring. Autko kupiłem z uszkodzonym silnikiem, jak się później okazało przy rozbieraniu - z pękniętym wałem korbowym. Z racji, że chcę tym samochodem pojeździć trochę dłużej, zdecydowałem się na remont zamiast na wymianę jednostki. Odebrałem go 3 dni temu od swojego mechanika i jest kilka rzeczy, które trzeba jeszcze zrobić, jednak najbardziej martwi mnie jedna, otóż:

 

-silnik nie ma odpowiedniej mocy, tzn. turbo ciągnie ładnie od dołu, jednak w granicach 2-2,5 tys nagle się jakby wyłącza i auto traci moc, byłem dziś u pewnego specjalisty od BMW i po podłączeniu pod komputer wyskoczył błąd: 000036 Charge-air-pressure sensor (czyli czujnik ciśnienia doładowania - ten przy kolektorze ssącym). Stwierdził on, że to ten czujnik jest do wymiany, bądź jest odłączony lub uszkodzona jest wiązka, bo po spojrzeniu na aktualne wartości nawet podczas gazowania na postoju ciśnienie doładowania stało w miejscu - to by się zgadzało. Jednak prześledziłem sporo tematów i są różne opinie na ten temat (elektrozawory turbo i egr, przepływomierz itp.)

 

Pojechałem z tym do mojego mechanika, on odpiął i wpiął kostkę tego czujnika, ale nic to nie dało. Co o tym myślicie?

 

Autko nie kopci ani nim nie trzęsie.

 

Jeśli ktoś ma jakąś wiedzę w tym temacie to bardzo bym prosił i rady - nie chcę niepotrzebnie pchać się w wymiany części, zwłaszcza, że już parę tysi w ten samochód włożyłem :)

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

a więc drodzy koledzy wymieniłem czujnik na nowy (koszt 160zł), jednak ten zabieg nie pomógł... :(

 

macie jakieś inne pomysły? Turbo niby jest świeże, więc raczej wykluczam.

Pomóżcie, bo już rozkładam ręce... (mój mechanik też).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Skąd jesteś? Może ktoś z okolicy poratuje. W ciemno zająłbym się sterowaniem turbiną, czyli na pierwszy ogień zamiana przetwornika turbiny z tym od egr, są takie same. Jeżeli nie będzie poprawy to wymiana wszystkich wężyków podciśnienia na silikonowe 3 mm, potrzeba 4m.

Po wymianie czujnika błąd dalej pojawia się? Jakiej firmy kupiłeś?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem z Poznania. Czujnik jest firmy FEBI.

Mówisz o tych elektrozaworkach? Sęk w tym, że mój mechanik się za to nie weźmie, bo on nie ogarnia takich rzeczy, a nie znam nikogo dobrego i zaufanego w Poznaniu, kto by się znał na bmkach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Pewnie zaraz ktoś z okolic odezwie się do Ciebie na PW, ja do poznania mam 250km, więc trochę daleko a chętnie pomógłbym :wink: przetworniki (elektrozaworki) możesz sam przełożyć, żadna filozofia. Podciśnienie też wymień, najważniejsze przy tym jest to żeby zdejmować jeden przewód, przycinać drugi tej samej długości i wpinać w to samo miejsce. Jakbyś wszystkie naraz poodpinał to nie ogarnąłbyś gdzie i który ma być podłączony.

 

Jeśli chodzi o czujnik febi to nie jest to dla mnie pewniak, więc nie wykluczałbym, że dalej jest z nim problem. Błąd dalej jest?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponownie pod komputer nie był podpinany, więc ciężko mi stwierdzić.

Ja niedawno kupiłem sobie interfejs OBD II ELM327 bezprzewodowy bluetooth, ale to pewnie nie podejdzie?

 

Jeśli ta podmianka elektrozaworków faktycznie nie należy do czynności trudnych to może bym spróbował zrobić to sam. Jest może jakiś poradnik jak tego dokonać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.