Skocz do zawartości

[M57] 330D automat - Niskie obroty na postoju (D i R)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

mam problem z obrotami w swojej buni. Chodzi głównie o biegi D i R czyli wciśnięty hamulec na tych biegach, na N i P jest ok na zimnym jak i na rozgrzanym.

 

Zimny - trzymam hamulec na biegach D, N, R, P obroty oscylują w granicy 850

Silnik trochę się rozgrzeje - obroty na biegach D i R spadają do 680 i wtedy zaczyna drgać cała buda a na biegach P, N jest 750 i drgań nie ma.

 

To jest normalne czy coś jest nie tak ? Dodam, że silnik pracuje normalnie, wymienione poduchy silnika i skrzyni.

 

Znalazłem filmik(minuta 2:30), na którym według mnie jest dobrze. U mnie jak jest na P i N wskazówka stoi tak jak na filmie czyli 750rpm ale jeśli wrzucę D lub R to wskazówka wyraźnie opada do obrotów 680 czyli ewidentnie coś jest nie tak. Co może za to odpowiadać ?

 

minuta 2:30
Opublikowano

Jak Ci drga cała buda to jest nie normalne.

Jak masz na hamulcu i włączysz na D lub R to obroty mają prawo spaść bo jest zapięty bieg i silnik zostaje obciążony i to można minimalnie odczuć na drganiach samochodu.

Jak ktoś ma w okolicy automat do sprzedania to się zgłoś na oględziny ;-)

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Ja mam prawie identyczny problem [330d, automat po naprawie smiga perfekcyjnie] co ty, tylko u mnie jest na postoju na D z hamulcem obroty na zagrzanym mam ok 600 i wtedy mi buczy w kabinie a poduszki wymienione rok temu, natomiast na P i N jest znacznie ciszej. Dziś odkryłem, że na postoju na D jak buczy i nacisnę lewa noga hamulec a prawa dodam minimalnie gazu dosłownie musnę o 50-100 obrotów więcej buczenie ustępuje...ma ktoś jakiś pomysł??? :shock: mi wpadło do głowy żeby w kompie podnieść te obroty o jakaś minimalna wartość np żeby były 650-700 na postoju i spr.czy buczenie zniknie. Co wy na to? :P
Opublikowano

Dokładnie, to buczenie/drganie jest strasznie denerwujące. Też myślałem o zwiększeniu obrotów ale nie wiem czy to jest wyjście bo coś musiało spowodować ten problem.

 

Ale zauważyłem, że czasami jak już np złapie temperatury to potrafi się zawahać w obrotach np. ustanę na światłach widać, że obroty delikatnie spadły ( i czuć), podjadę kawałek i na następnych światłach jest ok ale jak już kawałek pojadę to obroty na postoju będą stałe czyli te 680. Coś musi to zmieniać, jakiś czujnik temperatury czy co ? Odpinałem przepływkę, EGR żeby zobaczyć czy coś się zmieni ale było tak samo.

Opublikowano
na ssaniu u mnie jak są obroty hmm z 800-850 to buczenia nie ma, spadną obroty - jest..ja podwyższę obroty o jakąś min.wartość i jak nic to nie da wrócę do tych co są :twisted: obecnie i trudno kupie stopery ^^
Opublikowano

Chciałbym :D

 

podpiąłem INPE i mam dwa błędy tylko nie wiem czy to może powodować problemy z obrotami.

 

bmw 13573 Gluehanlage- czyli coś w obwodzie sterownik/świece

6660 kuehlmittelheizung - podgrzewacz płynu

 

jak znajdę chwilę to zdemontuję podgrzewacz bo z tego co czytałem to jego płyta lubi się "palić". Co do pierwszego błędu to zobaczę też sterownik świeć może są jakieś zimne luty a jak nie to świece do wymiany.

 

Ogarnąłem też DIS`a (w końcu :D) więc dokładnie potestuję bunię.

 

PS. ostatnio zobaczyłem, że po dłuższym postoju na P jak silnik jest jeszcze zimny obroty potrafią spaść na chwilę i wrócić do swojej pozycji. Może to ten podgrzewacz robi takie cyrki ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.