Skocz do zawartości

[320d] Problem z odpalaniem i komunikacją ze sterownikiem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Dzień dobry forumowicze. Od 1.5 miesiąca jestem posiadaczem e46 2.0d 2004 Touring i powoli usuwam usterki, które widziałem już przy kupnie i takie, które wyszły po zakupie :/. Po diagnozie inpą wykazało mi, że mam 4 świece niesprawne. Poszukiwania na forum naprowadziły mnie na niesprawny sterownik świec. Umówiłem się na wymianę na regenerowany w ostatni weekend. Już to była ostatnia chwila bo tego samego dnia przed wyjazdem przy -2 nie mogłem odpalić ale po kilku próbach udało się i dotarłem na miejsce gdzie wymieniłem sterownik na sprawny i przy okazji zrobiłem diagnostykę live data. Okazało się, że świeca 3 i 4 nie pali więc są do wymiany. Oprócz tego wyszło, że sterownik turbo jest niesprawny i trzeba odkładać pieniądz na dwumase i resztę kompletu... Odpaliłem auto i wróciłem do domu w średnim nastroju. W drodze powrotnej już przy domu, zajechałem jeszcze do sklepu. Wychodzę ze sklepu, przekręcam kluczyk i zaświeciła się meduza od DSC i nie mogę odpalić, wskazówka od temperatury stoi bo w końcu zrobiłem przed chwilą prawie 300 km. Wyciągam kluczyk, wsadzam jeszcze raz, meduza już się nie zapala i odpalam. Podjeżdżam pod blok i mam nadzieję, że to tylko coś chwilowego ;/ Na drugi dzień od rana chciałem jechać na siłownie i idę do auta przekręcam kluczyk a tu wskazówka od temp. leci na maxa na czerwone pole i zaświeciła się meduza i kontrolka ręcznego na czerwono. Próbuje parę razy odpalać ale nie daje to efektu ;/ Zrezygnowany wracam do domu i zaczynam ładować laptopa i szukać kabla do inpy i szukać po forum. Po 4h idę ponownie ale biorę drugi kluczyk (bo gdzieś wyczytałem o immo, że może nie działać) i przekręcam ale jednak znowu meduzy się palą. Podłączam kabel i zaczynam klikać w inpe. Wchodzę w sterownik silnika i dostaję komunikat: "No response itd" a dzień wcześniej łączyło się. Zrezygnowany klikam w inpe dalej a w końcu usłyszałem jakby coś się załączyło. Chyba pompa bo taki ciągły dźwięk i kontrolka od ręcznego zrobiła się żółta zamiast czerwonej i spróbowałem się znowu połączyć inpa do silnika i już udało się. Zdziwiło mnie to i spróbowałem odpalić i odpalił od razu. Postanowiłem trochę pojeździć tak z 10km i jeździł ok ale kontrolka od meduzy i ręcznego paliła się na żółto nadal. Podjechałem do domu i wpadłem na to, że inpa podlacze sie pod dsc. Za trzecim razem wybrałem odpowiedni moduł i miałem w nim błąd: "CAN timeout". Wykasowałem go, kontrolki zgasły i pojeździłem chwile i już się nie pojawiły. Po mojej dłuższej historii pytanie. Co mogło wywołać takie zachowanie, że zaświeciły się kontrolki i nie mogłem połączyć się ze sterownikiem silnika, który po 15 minutach zaskoczył? Czy wymiana sterownika świec mogła mieć na to wpływ? Jutro jadę do znajomego mechanik, żeby sprawdził styki i wymienił świece. Mam nadzieję, że to nie jest objaw kończącego się sterownika :/
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Dostałem radę, że obok komputera silnika jest taki niebieski przekaźnik i żeby go wyciągnąć i przeczyścić styki. Wyczytałem, że jest to główny przekaźnik do DDE. Gdy odbiorę auto od mechanika po niestety poważnej naprawie klapek :/..., sprawdzę to osobiście, gdy to nie przyniesie rezultatu myślę, żeby wysłać sterownik do regeneracji ;/
Opublikowano
Opublikowano
Rozumiem, że wystarczy sam DDE kupić i go z moim sklonować? Czy musiałbym kupić cały zestaw czyli DDE + EWS + pastylke do kluczyka?
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Oddałem auto do mechanika na wyrzucenie klapek i okazało się, że spełnił się czarny scenariusz... Jedna klapa w ogóle się nie ruszała. Druga była bardzo luźna, trzecia była oderwana ale w zasięgu wzroku a czwarta tez oderwana ale wleciała głębiej... Gdy to usłyszałem trochę zbladłem i mechanik powiedział, że jej nie wyjmie i będzie trzeba ściągać głowice co wiąże się z kosztami...Zostawiłem u niego auto do robienia ale z racji tego, że miał dużo innych aut już wcześniej umówionych musiałem poczekać trochę. Po około 2 tygodniach stania mechanik zawziął się, rozmontował parę części, dorobił sobie jakiś haczyk i wyciągnął czwartą klapkę bez ściągania głowicy. Wymienił przy okazji świece bo to one miały być głównie robione a klapki przy okazji. Po tych naprawach auto od razu lepiej jeździ. Tak samo dobrze na zimnym i ciepłym. Odpala od razu nawet przy -5 stopni. Nie mam już problemów z nieodpalaniem i zapalaniem się kontrolek. Wygląda na to, że świece i klapki miały na to wpływ. Pod koniec października wymieniłem sterownik do świec, teraz świece i mam nadzieję, że już nie będę miał innych problemów w zimie. Jedyne co mnie zastanawia to, że klapki i świece miały aż tak duży wpływ na sterownik. Ma ktoś może jakąś teorie dlaczego tak mogło się dziać?
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Rozwiązałem mam nadzieję w końcu problem z komunikacją i brakiem odpalania. Kupiłem używany komp o numerze DDE 7 794 624 i znalazłem kogoś co mi sklonował mój stary DDE na zakupiony używany. Dzisiaj było -5 i odpalał bez problemów z komunikacją. Oby tak dalej było :D
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Wymieniłem sterownik i przy -8 znowu mi nie chce odpalać. Przez miesiąc było ok ale nie było tak zimno i znowu objawy mam takie same :/ :( Czyżby znowu sterownik?... tym razem postanowię wymienić ten niebieski przekaźnik DDE i może od pompy paliwa. Innych pomysłów brak. Chyba nie mam aż takiego pecha, że znowu musiałbym wymieniać sterownik :/
Opublikowano
Jeśli sterownik silnika zmieniłeś na taki z takimi samymi nr, to źle, bo one z jakiegoś powodu zostały zastąpione podczas produkcji i pewnie z tego powodu właśnie. U znajomego też zmieniliśmy na takie same nr, po roku powtórka. Dopiero po zmianie na w miarę najnowszy problem znikł już na spory czas.
Opublikowano
Jeśli sterownik silnika zmieniłeś na taki z takimi samymi nr, to źle, bo one z jakiegoś powodu zostały zastąpione podczas produkcji i pewnie z tego powodu właśnie. U znajomego też zmieniliśmy na takie same nr, po roku powtórka. Dopiero po zmianie na w miarę najnowszy problem znikł już na spory czas.

Mój miał numer: DDE 7 794 624 i był wyprodukowany w maju 2004. Kupiłem z takim samym numerem DDE ale innym wewnętrznym i wyprodukowanym w listopadzie. Produkcja e46 zakończyła się w 2005 a na allegro.pl nie widziałem jak kupowałem, żeby były jeszcze nowsze. Może jednak przyczyna leży gdzieś indziej?... Co myślisz o wymianie przekaźnika dde albo przekaźnika pompy? Czytałem rożne wątki i nie mam innych pomysłów :/

W ostateczności kupiłbym kolejny sterownik ale znowu jaki, żeby był dobry...

 

Nagrałem film jak po przekręceniu kluczyka słychać jak coś się załącza i wtedy jest ok. Tylko nie mogę zlokalizować co to za dźwięk.

Opublikowano
ECU jak zadziała, to załącza przekaźnik od silnika i to pewnie on tyka. Wymienić przekaźnik to tańsza sprawa niż klonowanie ecu, więc zacznij od tego. A później spróbuje pomóc Ci w namierzeniu najnowszego możliwe pasującego ECU.
Opublikowano
ECU jak zadziała, to załącza przekaźnik od silnika i to pewnie on tyka. Wymienić przekaźnik to tańsza sprawa niż klonowanie ecu, więc zacznij od tego. A później spróbuje pomóc Ci w namierzeniu najnowszego możliwe pasującego ECU.

Wymieniłem przekaźnik na ori z ASO i teraz odpala bez problemu ale już mamy w Poznaniu z 8 stopni na plusie a problem miałem jak było na minusie więc na pewno nie wiem czy było to to :P

Namierzyłem na allegro, że są takie sterowniki DEE 13 61 7 800 130, które jak sprawdziłem na stronie z częściami bmw są następcą DDE 7 794 624. Ten miałeś na myśli? Bardzo mało ich na allegro jak sprawdziłem :/

  • 1 rok później...
Opublikowano
Teraz była dobra pogoda na wyciągnięcie wniosków z wymiany tego przekaźnika DDE niebieskiego. Przez tydzień auto stało przy -10 i bez problemu odpaliło mi rano :). Bardzo możliwe, że niepotrzebnie wymieniałem pierwszy sterownik i żałuję, że nie wymieniłem tego przekaźnika na samym początku, ponieważ ewidentnie po jego wymianie nie miałem już problemów z komunikacją, ze sterownikiem silnika i odpalaniem.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak powinien wyglądać każdy temat :cool2: rozwiązanie i po roku info czy dalej wszystko jest ok :8)

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.