Skocz do zawartości

chip?- ktos probowal do e36 z 1.8i??!!!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Stary, powiem Ci tak, było już troche o tym, i to nie jest nic wartego uwagi, jak chcesz przyrost to musisz zrobic to profesionalnie i to kosztuje około 1500zł, a to sa niewiadomo co nawet, jeszcze najbardziej sensowny jest ten ostatni ale tez defacto nie wiem co to jest, nic Ci to nie da takie moje zdanie

pozdr

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
odświeżam temat. Czy ktoś ma jakikolwiek chip w bmw 3 najlepiej 1,8 is ?? Czy to prawda że potrafi zmniejszyć spalanie a zwiększyć wydajność ?? bo coś mi sie w to wierzyć nie chce ?? a co sądzicie o magnetyzerach ?? opłaca się w to inwestować ??
Opublikowano
Co do magnetyzerów to jestem na nie.A co do chipów to ten ostatni wygląda sensownie
BMW = Będziesz Musiał Wyprzedzać :-)
Opublikowano
daj sobie spokoj z takim czyms jak chipy magnetyzery sportowe filtry powietrza strumienice itp nic ci to nie da a jak juz da to maksimum 5KM jak bedziesz mial szczescie a i tak tego nie zauwazysz Jak chcesz wiecej mocy to zaluz sobie turbo wtrysk azotu sportowy walek albo zmien silnik BMW robilo dobrze swoje silniki i bez powaznych modyfikacji duzo wiecej z nich nie wyciagniesz
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
mi sie jednak wydaje ze jak by powaznie zrobic dolot, wydech caly, magnetyzer i chip do mozna bylo by odczuc ! na bank! niech lepiej sie wypowiadaja ci co maja takie modyfikacje. Inaczej by tego nie wymyslono. Inaczej by nie bylo magnetyzerow w sporcie wyczynowym, filtrow i chipow . pozdrowka :)

www.bmwproject.pl

www.szczyrbowski.pl

E36 TURBO 325i & E46 TOURING 330D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Napisz, jaki masz numer sterownika, może mam wsad. Jak nie, to poszukaj na sieci, może u znajomych. Zaprogramuję Ci i może wymienię (jak sobie nie poradzisz).

 

Zmieniłem pamięć w moim sterowniku na wsad tuningowy. Tyle, co mogę powiedzieć, to, że spalanie pozostało na tym samym poziomie, auto jest żwawsze i zniknął ogranicznik obrotów. Liczbowo ujmę "auto jest żwawsze", jak będę miał wykres z hamowni. Ciągle się wybieram...

Kai
Opublikowano
najpierw sobie sprawdz czy jak odkrecisz sterownik nie okaze sie ze sama kosc chipa nie jest wyciagalna ... :) u mnie tak jest, malo bylo takich przypadkow :)

www.bmwproject.pl

www.szczyrbowski.pl

E36 TURBO 325i & E46 TOURING 330D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
najpierw sobie sprawdz czy jak odkrecisz sterownik nie okaze sie ze sama kosc chipa nie jest wyciagalna ... :) u mnie tak jest, malo bylo takich przypadkow :)

 

Yyyy, co znaczy "nie jest wyciągalna"? Albo jest na podstawce albo wlutowana. Czyli albo "wyciągalna bezproblemowo" albo "wylutowalna" (przy odrobinie umiejętności albo za "dychę" może ktoś w serwisie RTV wylutować i wsadzić podstawkę).

Kai
Opublikowano

racje oczywiscie masz, u mnie jest bez podstawki na stale wlutowana w plytke aleee wiem tez ze ja bym sie nie podjal wylutowywanie tego (reki mmi chodzi i moj sprzet profesjonalny ehe) a tak na powaznie to problem jeszcze wynikl z tego ze chip ktory tam jest wlutowany (wyglada na lutowanie fabryczne) aleee ma naklejke taka dupna na sobie i nie ma tam nr kosci wiec lipa z miodem , odkleic nie moge bo to jest chyba eprom (mozna naswietlic) poprostu u mnie akurat jest lipa :( chyba ze juz ktos tam majstrowal (ale nie wierze) . Z tego co wiem Tooo dopiero w e46 byly nie wyciagalne a tu u mnie ZONG. POdaje link z dyskusji na temat chipa (moj topic) bo juz bylem zdecydowany na zmiane ecu ;) pozdrawiam

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=235218#235218

www.bmwproject.pl

www.szczyrbowski.pl

E36 TURBO 325i & E46 TOURING 330D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie jest Ci potrzebny numer chipa, tylko numer sterownika. Ważne jest, w jakim sprzęcie (hardware) pracuje, a nie jaką masz wersję oprogamowania. Przeważnie chipy tuningowe są tworzone raz dla sprzętu, a nie na podstawie każdej wersji oprogramowania dla danego sprzętu.

 

Twojego możesz z powodzeniem wylutować i wsadzić w jego miejsce podstawkę, a jak już będziesz miał tuning chip, to je zamienisz i sprawdzisz.

 

Tak, to jest Eprom, ale przez zdjęcie nalepki go nie zmażesz, musiałby leżeć dzień na słońcu albo godzinę w solarium (profesjonalne kasowniki robią to w 10-15minut). Bez obaw, jak go zakleisz, to przeżyje :). A typy pamięci w naszych sterownikach są dwa: 27C256 (32kBx8 - na 90% taki jest u Ciebie) lub 27c512 (64kBx8 - taki mam ja i takie są w niewielu sterownikach, w silnikach M50 z vanosem).

 

A odnośnie podstawek, to nie wiem, jakie są zależności, ale u mnie w E34 jest.

Kai
Opublikowano

nr sterownika spisalem ... ale w tej firmie ktorej mialem kupic chip chcieli jeszcze sam nr chipa ... ogolnie i tak zrezygnowalem raczej bo sie boje tego lutowac zreszta ile mi to tych koni da ... cos tam da pewnie lepiej bedzie sie wkrecac... a i mampytanie przy okazji ... czy chipy zmieniaja TYLKO MAPE PALIWA I POTWIETRZA? TO JEST : wiecej zasysaja luftu wiec wiecej biora paliwa (mowa jak sie depnie) ... czy jeszcze cos zmieniaja ... oczywiscie wiemy ze to niesie za soba wiecej Nm ...

 

fotki ponizej ciekawe :

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//k64.freehost.pl/dolot.JPG

 

http://k64.freehost.pl/chip/1.jpg

http://k64.freehost.pl/chip/2.jpg

http://k64.freehost.pl/chip/3.jpg

http://k64.freehost.pl/chip/4.jpg

http://k64.freehost.pl/chip/5.jpg

http://k64.freehost.pl/chip/6.jpg

www.bmwproject.pl

www.szczyrbowski.pl

E36 TURBO 325i & E46 TOURING 330D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z tego, co się orientuję i wyczytałem, to zmiana map nie ma sensu ze wzgledu na procedurę adaptacji, która "doprowadzi" mapy do poprzedniego "wyglądu". Zmienia się właśnie procedurę, a mapy czasami przy okazji. Z porównania programów mojego sterownika zauważyłem zmiany w parunastu miejscach, większość z nich to parametry pojedyncze oraz jakaś charakterystyka jednowymiarowa. Może to charakterystyka przepływomierza? Zdejmuje się przy okazji ograniczenie obrotów i prędkości (tego drugiego u mnie w sterowniku i tak nie ma fabrycznie, bo po co). Przybliża się z zapłonami (warto pamiętać, że paliwo to nie wszystko, zapłony są równie ważne, jak ktoś miał samochód z tradycyjnym przerywaczem, to wie, o czym piszę :) ) do magicznej granicy spalania stukowego oraz modernizuje wyprzedzenie zapłonu przy przyspieszaniu (może to od tego ta charakterystyka była) i to chyba wszystko.

Ponadto, jak napisane na sieci... procedury tuningowe są... mniej restrykcyjne pod względem ekologii :) i tu podobno jest pole do popisu (jak w przypadku wycięcia katalizatora można uratować parę kucyków - oczywiście NIE polecam tej praktyki).

 

Osiągi. W moim przypadku obiecanki i wykresy mówiły o 18KM i 28Nm extra (czyli dla mnie to w przeliczeniu +9% mocy i +11% momentu). Jak jest na prawdę - mam zamiar jechać na hamownię...

Kai
Opublikowano
czyli napewno cos daje. ale co z tym katalizatorem i pisales odradzasz? bo nie rozumie :) ja wycialem bo byl zapchany i teraz jest rurka ... chodzilo ci o emisje spalin albo o cos innego ? pzodrowka

www.bmwproject.pl

www.szczyrbowski.pl

E36 TURBO 325i & E46 TOURING 330D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
czyli napewno cos daje. ale co z tym katalizatorem i pisales odradzasz? bo nie rozumie :) ja wycialem bo byl zapchany i teraz jest rurka ... chodzilo ci o emisje spalin albo o cos innego ? pzodrowka

 

Tak, między innymi chodzi mi o emisję spalin (uważam, że jednak trzeba się jakoś w stosunku do środowiska zachowywać). Drugą sprawą jest fakt, że jeżeli nie masz niczego za sondą lambda, tylko rurka, to odczyty są mniej dokładne, a to powoduje dodatkowe "zabrudzenie" spalin i możliwe większe zużycie paliwa (uwaga, napisałem "możliwe", a nie na bank - objawy mogą być identyczne, jak przy starej, wolnej sondzie).

Kai
Opublikowano
tzn odczucie mam takie ze mniej pali ... spaliny sie uwalniaja latwiej ... kat byl zapchany na maxa

www.bmwproject.pl

www.szczyrbowski.pl

E36 TURBO 325i & E46 TOURING 330D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.