Skocz do zawartości

[318i N42]Czujniki położenia wałka rozrządu


KarolSzczecinek

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Pierwszy błąd to 2782 czujnik wałka rozrządu wydechowy a drugi to 277F czujnik położenia wału.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do czujnika walka rozrządu zamień je miejscami i zobacz czy błąd przejdzie na wałek ssący masz tam ze wartość poza tolerancja.(w końcu się dopatrzylem) Więc jeśli po zmianie czujników błąd zostanie ten sam to albo rozrząd do sprawdzenia albo vanos. Elektrozawory zamieniłeś i jest dobrze? , więc może w tym jest problem ze któryś jest zapaprany. Może być też słabe ciśnienie oleju na początku. Np brudny smok w pompie przez co ma problem z wysterowaniem wałka. Nie podając odpowiedniego ciśnienia. Do tego wymiennika patrzyłeś? Opisz dokładniej jak było z tym ciśnieniem? A co do drugiego czujnika sprawdź wtyczkę czy nie zababrana olejem oraz przewody czy są całe. Jeśli jest ok to czujnik do wymiany
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podmieniałem czujnik bo mam drugi sprawny i to samo. Błąd czujnika na wydechu pojawiał się sporadycznie już wcześniej ale sam, bez czujnika położenia wału.

Elektrozawory zamieniłem i błąd jak wyskoczył to nadal na wydechowym.

Nic nie robiłem przy czujniku położenia wału. Z tego drugiego błędu to by wynikało że jest zanik impulsów ???? czyli możliwe że wtyczka nie łączy. Tam chyba będzie problem z dostępem. Trzeba demontować kolektor czy dostane się do wtyczki ??

 

Dziś albo jutro będę miał uszczelki i filtry. Zobaczymy czy coś się zmieni jak powymieniam te części.

Ogólnie od soboty pali od pierwszego. Zamówiłem też uszczelki do wymiennika.

 

Sprawdziłem ciśnienie (tak jak pisałeś przez wentyl na listwie). Za pierwszym razem ciśnienia nie było i wtedy musiałem trochę pokręcić żeby odpalił. Sprawdzając ponownie ciśnienie już było, bo poleciała benzyna. Po tym znowu chwila kręcenie bo ciśnienie spadło, ale już krócej. Później jeszcze jedna próba (tym razem delikatniej). Od tej pory odpala za każdym razem. Nie wiem czy tam jakieś powietrze mogło być ?? Na wszelki wypadek zamówiłem też filtr paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtry paliwa są tak na prawdę 2. Czyli wychodzi że cofa ci paliwo do baku i nie trzyma ciśnienia. Gdzieś w baku przy pompie jest chyba zaworek zwrotny który temu zapobiega.ale nie jestem tego pewny, nie grzebalem jeszcze u siebie tam. Musiałbyś popatrzeć na schematach lub niech wypowie się ktoś kto to robił i wie gdzie on jest. U mnie ciśnienie w listwie jest nawet po tygodniu stania. Pewnie masz dużo syfu w baku który gdzieś zablokował zaworek. Można też założyć zewnętrzny osobny zaworek zwrotny koszt około 15zl.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej ciasno będzie. I ciężka sprawa, wtyczkę da się namacac ale żeby tam operować to słabo. Zależy pewnie jakie masz duże dłonie. Może po demontażu alternatora i wymiennika będzie łatwiej, tyle że daleko tam sięgnąć. Jeśli nie to dolot do ściągnięcia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tyle to ja też wiem

Kolega napisał, że nie widzi na telefonie, swoją drogą teraz doczytałem, że sam opis błędu raczej widział :oops:

Pomijając temat jest na forum jakaś anomalia tej zimny..zawsze pierwsza strona w tym okresie wygląda tak: 320d/318d/330d nie pali, faluje, nie mam mocy..itp. a teraz: N42/N46.. :roll:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Chyba świńska grypa albo inne cholerstwo, które teraz panuje..Ale i tak dziwne jest to, że zima się zaczęła a tu więcej problemów z n42/46 niż z kopciuchami :shock:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I to nie tylko w e46 e 90 e87 i wszystkie podobne to samo z tego co przeglądam. Ale zauważyłem jedną zależność. Jakieś 80% to są auta świeżo po kupnie, więc pewnie ktoś,, pozbył się problemu " mimo to jeśli wie się jak zadbać o ten silnik jest cudowny. Spalanie w trasie 5.6 przy 100km/h po mieście u mnie w największych korkach 10l a około 10% problemu to przekonanie że rozrządu na łańcuchu się nie robi. Oraz lenistwo. Na rozrządzie widzę koledzy jeżdżą dopóki się nie rozsypie. A łatwiej raz na 100 tys wymienić profilaktycznie slizg i łańcuszek z napinaczem. Koszt febiego 280 zł. W większości nikt nie ściąga miski żeby ją wyczyścić z resztek bo trzeba wieszać silnik. Później oczywiście problemy z paleniem chrobotaniem i inne problemy się pojawiają.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 9 miesięcy temu...

Witam. Podłączę się do tematu jeżeli to nie problem. Auto z jakim problem to bmw e90 318i z 2006 roku. Inpa pokazuje błędy wałka ssącego i wydechowego. Po kasowaniu nie wracają odrazu tylko po jakimś czasie. To co ja zauważyłem z jazdy to jak dla mnie za mało mocy. Raz po nocy auto ciężko miało odpalić. Od czego zacząć. Gdzie szukać problemu. Ponieżej fotki z inpy

https://zapodaj.net/2dfbe68041e48.jpg.html

https://zapodaj.net/7f7b34e280302.jpg.html

https://zapodaj.net/c3fad158ccd87.jpg.html

https://zapodaj.net/5539576216835.jpg.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy nikt nie pomoże. Czy może to być od starego wyciągniętego łańcucha rozrządu? Przeważnie jak czytałem w innych wątkach to pojawiał się ludziom błąd od jednego wałka. Wtedy wymiana czujnika pomagała. U mnie są blędy od dwoch wałków więc myśle że dwa czujniki się ne popsuły w jednym czasie tylko że jest inny problem. Podpowiedzcie co sprawdzać na początku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zacznij o wyczyszczenia elektrozaworów vanosów, one też mogą powodować błędy czujników wałków rozrządu. Jak nic to nie da to podmień chociaż jeden czujnik wałka.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Dziś sprawdziłem zawory vanosów-były czyste. Przeczyściłem czujniki wałków wydech i ssący. Jeden był już chyba wymieniany bo jest ze startym napisem. Łańcuch przez wlew oleju sprawdziłem- nie jest luźny. Co dalej można sprawdzić, co wykluczyć. Jeszcze jedna sprawa. Auto ma na liczniku około 148 tyś km przejechane a przy błędach widnieje przebieg około 117 tyś. Dlaczego tak jest. Dodam że są to świeże błędy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Napięcia łańcucha tak się nie sprawdza :8) zdejmij osłonę silnika górną i przejedź się, szczególnie przy schodzeniu z obrotów, jak łańcuch jest luźny, to słychać jak hałasuje, możesz pomóc sobie przejeżdżając koło ściany. Mam nadzieję, że po stwierdzeniu, że elektrozawory są czyste i tak je przepłukałeś w jakimś zmywaczu?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zwykły zmywacz do tarcz hamulcowych sprawdza się dobrze.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Błędy wracają? Vanosy pracują czy bez zmian po czyszczeniu? Nie wiem jak to jest z tym przebiegiem, może cały czas są stałe od tego przebiegu, wracają od razu po skasowaniu?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.