Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Posiadam zestaw Big Brake Kit przód 6-tłoczków, tył 2 tłoczki z BMW e82 135i (jest to taki sam zestaw jak zestaw hamulców Performance w kolorze phoenix gelb, z tym że kolor jest inny, inne są także tarcze - perforowane i nacinane, u mnie gładkie w tym samym rozmiarze).

 

Chciałbym założyć na razie zestaw na przód. Zestaw Performance na przednią oś ma nr katalogowy 34110444738. Informacja mówi, że nie mogę zamontować tego zestawu w moim samochodzie - data produkcji 06/2005. BMW twierdzi, że zestaw taki można założyć do e90 lecz od daty 06/2006 wzwyż. Przeszukałem większość forum, polskie i zagraniczne i nigdzie nie było jednoznacznej informacji na ten temat. ASO BMW nie potrafi wyjaśnić dlaczego taki zestaw nie pasuje (dostałem jedynie odpowiedź, że wg mojego nr VIN i katalogu części zestaw taki nie jest dedykowany do mojego modelu). Okazało się, że przednie zaciski i tarcze pasują plug & play, nie ma komplikacji z ich montażem, problem jest z modułem DSC.

 

W modułach DSC produkowanych przed 06/2006 - czyli np. moje auto (silniki 6-cylindrowe) i przed 03/2007 (silniki 4-cylindrowe) nie ma możliwości kodowania/programowania tego modułu w celu dostosowania jego pracy do nowego zestawu hamulców. I teraz pytanie:czy jest konieczność przeprowadzania takiej czynności? Nie chciałbym, by podczas jazdy zblokowało mi się np. koło, tak samo nie chciałbym zrobić innym i sobie krzywdy.

Opublikowano

Moim zdaniem BMW ma po prostu burdel w swoich numerach i to, że coś ma inny numer i wg VIN nie pasuje to nie oznacza, ze nie będzie pasować. Np historia z mojego GT podczas doposażenia w CarbonCeramic. Wg VIN jarzma tył są inne w przed i poliftach i nie pasują, szukałem 3 miesiące aż w końcu kupiłem jarzmo przed liftem dompolifta i co sie okazało? Jest takie samo tylko numer części inny.

 

Doposażylem 20d które miało tarcze 296na przodzie w cały układ hamulcowy 35i gdzie jest niecałe 350. Nic nie kodowalem, wszystko działa idealnie.

 

Dla tego tez moim zdaniem nie potrzeba kodować żadnej pompy dsc bo ona bierze to z prędkości obrotowej koła, po to są wszędzie czujniki które właśnie patrzą czy koło jedzie czy nie jedzie i w razie problemów wysyłają sygnał o tym ze koło stoi i trzeba upuścić ciśnienia. Kodowanie na bank nie, ale możesz jeszcze zwiększyć sile hamowania wstawiając większe serwo (o ile jest dostępne)

Opublikowano

Co do serwo nie ma niestety opcji żeby wstawić inne. Nie wiem dokładnie na jakiej zasadzie to działa? Jest impuls, moduł DSC przekazuje informację i pompa hamulcowa pompuje odpowiednią dawkę płynu do zacisku? Mam obawy z tego względu, że obecnie mam zaciski wielkości piąstki niemowlaka 2-tłoczkowe a przesiądę się na zdecydowanie większe 6-tłoczkowe, także będzie co pompować.

 

A co do bałaganu i dezorientacji numerów poszczególnych części to prawda, wg BMW (realoem) powinienem mieć inne przewody hamulcowe z przodu żeby założyć inne zaciski, a według producentów typu Hella, Textar, Ate, Corteco gwinty przewodów wejściowy i wyjściowy są takie same i przewody stosowane są zamiennie (M10x1) i nie ma potrzeby ich zmiany na nowe.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.