Skocz do zawartości

E46 320i seryjny tempomat w R6


marcin5001

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry koledzy! Na gwiazdkę będę chciał sobie sprawić prezent w postaci tempomatu. I pytanie do Was czy auto z 1998 roku a dokładnie BMW E46 320i sedan, miało wbudowany fabryczny tempomat bez kierownicy z multifunkcją ? - Osprzęt bez kierownicy. Czytałem wiele tematów i nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrzebne będą napewno same guziki do kiery lub cała kiera. Trzeba podłączyć 3 kabelki od kierownicy jeden do kompa pod maskę a dwa do kabelkow gdzie wlaczasz światła... Na YouTube jest film jak to zrobić. A w Google w jakich modelach możesz to zrobić. Generalnie mi zajęło wszystko 2 h ale nie miałem kabelkow ani niczego wiec dlatego tak długo. Wiem ze kostkę z starego kompa z wiatraka trzeba mieć... Poczytaj i ogarniaj samemu. Pozdr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Z tego co się dowiedziałem w silnikach R6 osprzęt jest i wystarczy multifunkcja. "Prezent sobie zrobiłem" jadąc do miasta i wystrzelił mi zbiorniczek wyrównawczy. Zbiornik, płyn + korek z ASO + rozpórka + zbieżność. Tempomat będzie na bank w tym roku. Wystarczy poduszka do zwykłej kiery i guziki plus okablowanie lub nowa kiera i kodowanie np poduszki dwu nabojowej ale to znacznie większy koszt. Na pewno w tym roku zrobię tempomat o ile ktoś osprzętu nie sprzedał na złom :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Witam. Zastanawia mnie informacja jaka znalazlem w internecie na temat tempomatu w e46. Mianowicie, ponoc we wszystkich v6 tempomat jest seryjny i wystarczy zamontowac kierownice multifunkcyjna by gouizywac... Czy to prawda?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK czyli wychodzi na to, że nasza przepustnica oprócz linki sterowana jest również elektronicznie, nice :8)

Rozumiem, że wystarczy tylko kierownica multifunkcyjna a okablowanie już jest?

Musiałeś aktywować tempomat również w komputerze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chri$:

Tak jak pisałem wyżej. Jeżeli masz kierownice np 4-ramienną jak w moim przypadku to zmieniasz poduszkę na taką, która ma multifunkcje. Jeżeli masz jedno nabojową poduszkę i na taką zmienisz to wszystko działa p&p. Jeżeli kupisz nową kierownicę z poduszką 2-nabojową to musisz dokodować drugi nabój. Druga sprawa to okablowanie, nie ma go w instalacji. Natomiast masz normalnie gniazda przystosowane pod tempomat. Więc wystarczy wpiąć się w odpowiednie gniazda, przewody i wszystko będzie działać co ważne bez żadnego zbędnego programowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.