Skocz do zawartości

BMW 525d 163km e60 2004r duże spalanie 11.5l/100km POMÓŻCIE


Bronek2307

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. zakupiłem bmw 525d 163km e60 2004r w automacie. Średnie spalanie przy spokojnej jeździe to 11.5l/100km. Przy jeździe jak emeryt nie przekraczającej 120km/h na pełnym zbiorniku 68l robię tylko 600km. W aucie wypaliłem dpf-a i wymieniłem sondę lambda i dalej to samo. samochód w bardzo dobrej kondycji. Silnik dynamiczny działa bez zarzutu, nie kopci ani nic. Po podpięciu kompa wyskakują dwa nieznane błędy 4CF3 i 4298 + 44E2 - generator nieciągły, 483D - siłownik przepustnicy nieciągły, 4166 system filtra cząstek nieciągły. Te błędy były już przed wymianą sondy i wypaleniem dpf-a. Po wymianie nie podłączałem drugi raz kompa i nie sprawdzałem jeszcze błędów. ktokolwiek może coś pomóc to proszę pisać, ewentualnie dzwonić 505932862 bo już nie nadążam tankować :lol: :) z góry dziękuję za każdą sensowną informację.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

4CF3 DDE: Abgasgegendrucksensor, Signal

4298 Lambdasonde

 

44E2 Generator

483D Drosselaktuator

4166 Partikelfiletrsystem

 

Trochę sobie ułatwiłem aby lepiej odczytać błędy

 

Masz wogole dpf ? Zczytajcie jego wartości

Sprawdz wszystkie gumowe szlauchy z podciśnienia

 

Do tego masz błąd Lambdasonde wiedz musi iść do wymiany.

Z tymi błędami nie wypali szybko dpf-a.

 

Podaj vin też przy okazji

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy masz dpf może go kto wyciął. Zobacz czy masz czystą rurę wydechowy, powinna być czysta jeśli jest sadza to pewnie go nie masz. Zapewne dde nie ma włączonego programowo dpf i dopala go co powoduje podniesienie spalania. Miałem podobny przypadek w aucie klienta 3,0 paliła 13 14litrow po modyfikacji mieści się w 10.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też wskakuje takie duże spalanie jak sterownik chce wypalić DPF a nie ma takiej możliwości bo są jakieś błędy w sterowniku. Miałem uszkodzoną klapę gaszącą to spalanie dochodziło mi do 12l. Po wymianie przepustnicy, wykasowałem błędy, z komp wymusiłem wypalanie i po przejechaniu ok 20km wszystko wróciło do normy. Myślę że u Ciebie jest to spowodowane błędem sondy czyli jakiś warunek nie może być spełniony do przeprowadzenia wypalania.

Warto to sprawdzić bo następnym etapem jest przyrost oleju na miarce...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.