Skocz do zawartości

[318i] N42, nierówna praca silnika,


walek82

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

 

Zamieszczam ponownie temat ponieważ poprzedni został zablokowany chyba za złą nazwę tematu za co przepraszam. Jeżeli coś jeszcze źle robię proszę o info od moderatora przed zablokowaniem tematu a poprawię co będzie trzeba.

 

Jestem posiadaczem BMW E46 318i z silnikiem N42 i mam następujący problem.

Jak auto odpala to przez parę sekund pracuje jakby nie na wszystkie cylindry lub jakby się nakładała praca cylindrów i jak jest bardzo zimny to kilka razy słychać jak kicha w układ wydechowy.

Po około 5-8 sekundach praca zaczyna się poprawiać i równiej pracować. Niestety jak się zagrzeje do około 40-50 stopni i gwałtownie wcisnę pedał do dechy silnik się wkręca ale szarpie i tak jakby nie pracował na wszystkie cylindry. Jak płynnie wciskam gaz do dechy to wkręca się równo bez żadnych problemów.

Opisze co zostało już wykonane:

- rozrząd sprawdzony wszystko super, ślizgi, łańcuh i napinacz w idealnym stanie.

- podmieniane: VANOSY, czujnik położenia wałka valvetronic, silniczek VVT, zawory od vanosów, czujniki położenia wałków, listwa wtryskowa - wszystkie części podstawiane są ze sprawnego motoru ponieważ posiadam dwie takie same BMW.

 

Jak wprowadzę silnik w tryb awaryjny i odepnę silnik VVT to nie ma tych objawów i wszystko jest ok.

 

INPA nie pokazuje żadnych błędów w silniku.

Dodatkowo zrobiłem zrzut z analog 3 i 4, nie podoba mi się wartość sondy na katalizotorem BANK2 (Lambdasonde n.kat Bank2) jest tu zawsze stała wartość 0.42(jak silnik zgaszony też jest taka wartość) i nie ważne czy dodaje gazu, w tym momencie Lambdasonde n.kat Bank1 zmienia swoje wartości cały czas. Czy to może mieć wpływ na takie objawy.

 

http://www.fotosik.pl/zdjecie/904a22793388714c

 

http://www.fotosik.pl/zdjecie/c69ffc4caecbe4db

 

Czy dobrze rozumie iż BANK 2 to cylindry 2 i 4.

 

Dodatkowo przed chwilą znalazłem na taki filmik gdzie silnik zachowuje się identycznie jak u mnie.

Jak wcisnę pedał do gwałtownie to tak samo zwiększa obroty. Jak wciskam powoli płynnie to tego objawu nie ma

 

 

Mam nadzieje że właściciel nagrania się nie obrazi.

 

Co proponujecie jeszcze sprawdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Witam wszystkich.

 

Zamieszczam ponownie temat ponieważ poprzedni został zablokowany chyba za złą nazwę tematu za co przepraszam. Jeżeli coś jeszcze źle robię proszę o info od moderatora przed zablokowaniem tematu a poprawię co będzie trzeba.

Mamy już kilka podobnych tematów, poczytaj lub popytaj w już istniejących.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Przeglądałem wiele wątków na temat nierównej pracy N42. Niestety nie dopatrzyłem się opisów pasujących do mojego.Pod pojęciem nierówna praca najczęściej jest poruszany aspekt falowania obrotów lub samoczynnego podwyższania się obrotów. Często też przyczyną nierównej pracy jest przeskoczenie łańcucha co w moim przypadku nie maiło miejsca i łańcuch wraz z napinaczem jest w idealnym stanie.

Dlatego też pozwoliłem sobie zamieścić nowy temat tym bardziej że dodałem filmik jak mój silnik się dokładnie zachowuje.

Dzięki filmikowi wiadomo dokładnie o jaka pracę silnika chodzi i jak znajdę rozwiązanie będzie na przyszłość dokładna informacja co było przyczyną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam identyczny problem z praca silnika na zimnym przy odpaleniu, chodzi na 3 cylindrach a po chwili juz jest okej, obroty wtedy delikatnie skacza. wystarczy ze poczekam chwile albo po prostu wkrece go troche na obroty i jest okej i sam nie wiem o co chodzi dokladnie, mechanik rowniez
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

U mnie nie ważne czy zimny czy ciepły zawsze było tak samo. Zobacz na filmik, mój chodził identycznie.

Tak się dzieje jak chodzi na wolnych obrotach i wcisnołem gwałtownie gaz do dechy. Jeżeli dodawałem gaz płynnie po woli do dechy to wchodził na obroty dobrze.

Z falowaniem obrotów to okazało się że przewód idący od rury karbowanej pomiędzy przepływomierzem o przepustnicą do filtra paliwa był nieszczelny. Przy filtrze jest odcinek gumowy i tam był przerwany na załamaniu.

 

Natomiast za wypadanie zapłony i szarpanie przy wciśnięciu pedału gazu do oporu odpowiedzialne były dźwigienki i wałek valvetronica.

Wałek był delikatnie ruszony na 1 i 3 cylindrze, natomiast wszystkie dźwigienki w miejscu styku z wałkiem były podtarte.

Wczoraj wymieniłem i wszystko jest już idealnie. Silnik pracuje perfekcyjnie.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.