Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam do czyszczenia zawór EGR-a, szukałem jak zrobić to samemu... znalazłem informacje na temat wpływu tego elementu na trwałość silnika i teraz się zastanawiam: wyczyścić czy zaślepić??
Pozdrower Krzysztof :)
Opublikowano
Wydaje mi się kolego ze nie możesz tak poprostu go zaślepić.... Egr steruje ECU a pyzatym jest on napewno powiązany z DPF i z szeregiem innych rzeczy. Wydaje mi się ze najpierw trzeba wyprogramować z ECU i dopiero zaślepić. Masz jakiś manual jak czyścić EGR? Ja bym wyczyścił i tyle.
Opublikowano

Nie wiem jeszcze jak go zaślepić, wiem tylko że tak robią... Brat w Audi tak zrobił i chwali sobie, że lepiej idzie ale nieznacznie wolniej się nagrzewa... Nie wiem w BMW... Dlatego pytam.

Co do czyszczenia... To żadna filozofia trzeba zdjąc osłonę silnika i już go mamy na wierzchu... 4 śrubki i jest wyjęty... Wymyć i po skręcać jak było.

Pozdrower Krzysztof :)
Opublikowano
Kolego napewno nie jest tak jak w AUDI że coś sobie odepniesz i będzie O.K. Na dzień dobry wysypie Ci się błąd. Pozatym coś mi się kojarzy że był gdzieś podobny temat na forum.....
Opublikowano

podepnę się z pytaniem

 

Jakie są skutki zaślepienia EGR te pozytywne i negatywne? oczywiście usunięcie fizyczne i elektryczne

Po niedzieli usuwam klapki z kolektora i myślę też czy by nie było warto coś z EGR zrobić

Opublikowano
podepnę się z pytaniem

 

Jakie są skutki zaślepienia EGR te pozytywne i negatywne? oczywiście usunięcie fizyczne i elektryczne

Po niedzieli usuwam klapki z kolektora i myślę też czy by nie było warto coś z EGR zrobić

 

 

Jak będziesz po usunięciu klapek daj znać czy zauważyłeś jakieś zmiany podczas jazdy i pracy silnika. A co do EGR to jeśli masz DPF to go zostaw ja w swojej tylko ograniczyłem Disem. I co zauważyłem, to wszyscy piszą i pokazują zdjęcia jak mają zasyfiony EGR a u mnie w ogóle nie był czyszczony i w środku jest czyściutko i tak się zastanawiam właśnie czy czasem te klapki nie mają z tym nic wspólnego. Może ktoś podpowie ?

Opublikowano

Wymieniłem...

Zdecydowanie idzie lepiej poniżej dwóch tysięcy.

Po wymianie obejrzałem

I zrobiłem błąd... Mianowicie cały wsadziłem w ropę i mogłem uszkodzić membranę... Ogólnie mocno się zastanawiam nad zaślepieniem ... Co by więcej powietrza dostawał... Jest na forum ktoś, kto go zaślepił?

Co będzie jak go zatkam lub jak zatkam weżyk podciśnienia?

 

Ewentualnie mam Rheingold... jak go nim ograniczyć ?

Pozdrower Krzysztof :)
Opublikowano

Zdecydowanie wyłączenie egr polepsza właściwości jezdne a dodatkowo turbina wstaje szybciej o około 150 obrotów. Nie są to dane wyssane z palca tylko sam na własnym samochodzie robiłem wykresy ciśnienia w zależności od obrotów przy pełnym obciążeniu. Wyszło jasno ze turbo wstaje szybciej i szybciej osiąga pełna moc. Plus tego tez jest taki ze czyste powietrze trafia do silnika. Minus taki ze silnik produkuje trochę więcej tlenków azotu i na zimnym silniku może lekko śmierdzieć.

 

Egr można odłączyć programowo, zasklepić lub odpiąć podciśnienie i wężyk od podciśnienia zamknąć - dwie ostatnie pozycje dadzą nam niestety check

Opublikowano
jezeli znasz się na modyfikacji map ECU to jest to roboty na 20 minut góra. Jeżeli nie umiesz to nie zrobisz :D
Opublikowano
jezeli znasz się na modyfikacji map ECU to jest to roboty na 20 minut góra. Jeżeli nie umiesz to nie zrobisz :D

Gdzie w Lublinie lub okolicach z tym pojechać??

Pozdrower Krzysztof :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.