Skocz do zawartości

E46 320i Sedan Stahlbalu przedlift


fiftyfifty91

Rekomendowane odpowiedzi

Witam chciałbym pokazać swoje pierwsze BMW zakupione w kwietniu 2016 od tego czasu nie sprawiało żadnych problemów. Powód dla którego opisuję swoje BMW to aby usłyszeć opinie forumowiczów oraz prowadzić historię auta :) Aktualny przebieg 228 000 km (aczkolwiek nie wiadomo czy aktualny), zrobione już 15 000 km :) Dodam ze auto miało już założoną instalację gazową STAG. Zdjęcia są aktualne jednak od zakupu nie dokonywałem żadnych zmian wizualnych.

 

Auto nie jest bezwypadkowe, szyba przednia nie jest oryginalna, pojawia się korozja jednak mechanicznie nie zawodzi :) Przed przedstawieniem auta odpowiem na pytanie które na pewno narodzi się w głowie każdego czytającego dlaczego kupiłem auto? Cena była na tyle okazyjna ze mimo wszystko warto było :) zatem do rzeczy:

 

========================================

Vehicle information

========================================

VIN: WBAAM11040JM43675

Type code: AM11

Model: 320I (EUR)

E-F-R series: E46 4

Series: 3

Type: LIM

Steering: LL

Doors: 4

Engine: M52/TU

Displacement: 2.00

Power: 110 (149 hp)

Drive: HECK

Transmission: MECH

Paint code: 372 - STAHLBLAU METALLIC

Upholstery code: E3DL - STOFF FLOCK RAUT

Prod.date: 1999-08-11

 

S256 Sports multifunct.strng whl,cruise cntrl

S286 BMW light alloy wheel BMW styling

S302 Alarm system

S441 Smoker package

S465 Through-loading system

S473 Armrest front

S520 Fog lights

S534 Automatic air conditioning

S548 Kilometre speedo

S550 On-board computer

S661 Radio BMW Business (C43)

S672 CD changer for 6 CDs

S715 M Aerodynamics package

S818 Battery master switch

S832 Battery in luggage compartment

S863 Dealer List Europe

S877 Omission of non-combined operation

S881 Operating instructions, French

 

Co do tej pory udało się zrobić:

215 600 km wymiana oleju (Motul X Clean 5w40)

215 600 km wymiana filtrów oleju i powietrza (Filter Mann)

215 600 km wymiania filtrów LPG

 

216 000 km wymiana odmy (Febi)

 

218 300 km wymiana uszczelki podstawy filtra oleju (oryginalne OEM)

 

224 500 km wymiana termostatu (Wahler)

 

225 190 km wymiana przepalonego przetwornika Angle Eyes

 

227 700 km wymiana oleju (Motul X Clean 5w40)

227 700 km wymiana filtrów oleju i powietrza (Filter Mann)

 

Rzeczy które muszę zrobić:

  • woda się leje na filtr kabinowy muszę zdjąć podszybie i założyć nową uszczelkę filtr kupiony (Filter Mann) bez aktywnego węgla
  • wymienić szpecące nerki na chromowane
  • wymienić emblemat na masce
  • zakup mowy kloszy przednich
  • chromowane ramki tablic rejestracyjnych
  • zagospodarować miejsca na popielniczki - sam nie wiem jeszcze jak

 

ogólnie nie przewiduję wielkich zmian :)

 

Rzeczy które planuję zrobić (zależy od waszej opinii):

  • zdemontować spoiler
  • wymienić lusterka na oryginalne (dostałem razem z autem)
  • wymienić lub w ostateczności schować zbyt wystającą rurę wydechową
  • białe kierunkowskazy boczne
  • chromowane ramki na zegary
  • zniszczoną mam również tabicerkę wewnątrz radzicie iść w oryginalny granatowy kolor czy jeżeli juz wymieniam to sugerujecie cos innego ?
  • likwidacja rdzy (o czym później)
  • założenie poduszek powietrznych (o czym później)

 

http://i613.photobucket.com/albums/tt216/fiftyfifty91/DSC02196_zpseucnzaoy.jpg

http://i613.photobucket.com/albums/tt216/fiftyfifty91/DSC02246_zps9hc5kniz.jpg

http://i613.photobucket.com/albums/tt216/fiftyfifty91/DSC02191_zpsavpoxgpf.jpg

http://i613.photobucket.com/albums/tt216/fiftyfifty91/DSC02190_zpspzqhhlh3.jpg

http://i613.photobucket.com/albums/tt216/fiftyfifty91/DSC02248_zpswfmgyv4v.jpg

http://i613.photobucket.com/albums/tt216/fiftyfifty91/DSC02255_zpshsok5dhp.jpg

http://i613.photobucket.com/albums/tt216/fiftyfifty91/DSC02209_zpsfnuvwxyt.jpg

http://i613.photobucket.com/albums/tt216/fiftyfifty91/DSC02225_zps6fxkzeta.jpg

http://i613.photobucket.com/albums/tt216/fiftyfifty91/DSC02223_zpsil2m5b29.jpg

http://i613.photobucket.com/albums/tt216/fiftyfifty91/DSC02224_zpsdaqcg5jm.jpg

 

 

Przejdźmy teraz do mniej przyjemnych rzeczy

 

Po podłączeniu do Inpy wyskoczyło sporo błędów które jeżeli jest to możliwe chciałbym się pozbyć, zatem liczę na cenne uwagi co do przyczyn występowania błędów

Silnik:

RESULT:    10 errors in error memory !
-------------------------------------------------------------
159   Signal Lambda probe after-Kat Bank 2 max value over limit
Error frequency : 34
Logistic counter: 40
  Engine speed                              2688.00  1/min
  load                                       299.59  mg/Hub
  temperature cooling water                   60.75  Grad C
  lambda probe voltage after cat probe Ban     1.28  V
  appear before (rel.)                        27.10  h
  Kurzschluss gegen U-Batt.
  CARB-Fehler
  Fehler nach Entprellung gespeichert
  Fehler momentan nicht vorhanden
  sporadischer Fehler
Errorcode: 9F B1 22 28 54 37 91 FF 91 8C
-------------------------------------------------------------
79    avtivate Lambda probe heating after KAT Bank 1
Error frequency : 1
Logistic counter: 40
  Engine speed                              2720.00  1/min
  load                                       168.86  mg/Hub
  lambda probe voltage after cat probe Ban     0.41  V
  temperature cooling water                   62.25  Grad C
  appear before (rel.)                        27.10  h
  Leitungsunterbrechung
  CARB-Fehler
  Fehler nach Entprellung gespeichert
  Fehler momentan vorhanden
  statischer Fehler
Errorcode: 4F 74 01 28 55 1F 51 93 91 8C
-------------------------------------------------------------
61    avtivate Lambda probe heating after KAT Bank 2
Error frequency : 1
Logistic counter: 40
  Engine speed                              2720.00  1/min
  load                                       168.86  mg/Hub
  lambda probe voltage after cat probe Ban     1.28  V
  temperature cooling water                   62.25  Grad C
  appear before (rel.)                        27.10  h
  Leitungsunterbrechung
  CARB-Fehler
  Fehler nach Entprellung gespeichert
  Fehler momentan vorhanden
  statischer Fehler
Errorcode: 3D 74 01 28 55 1F FF 93 91 8C
-------------------------------------------------------------
216   Signal Lambda probe after-Kat Bank 2 not any Signal
Error frequency : 66
Logistic counter: 40
  Engine speed                              2688.00  1/min
  load                                        32.68  mg/Hub
  temperature cooling water                   94.50  Grad C
  lambda probe voltage after cat probe Ban     0.42  V
  appear before (rel.)                        27.10  h
  CARB-Fehler
  Fehler nach Entprellung gespeichert
  Fehler momentan nicht vorhanden
  sporadischer Fehler
Errorcode: D8 B4 42 28 54 06 BE 55 91 8C
-------------------------------------------------------------
215   Signal Lambda probe after-Kat Bank 1 not any Signal
Error frequency : 17
Logistic counter: 36
  Engine speed                              2048.00  1/min
  load                                        32.68  mg/Hub
  temperature cooling water                   94.50  Grad C
  lambda probe voltage after cat probe Ban     0.42  V
  appear before (rel.)                        26.40  h
  CARB-Fehler
  Fehler nach Entprellung gespeichert
  Fehler momentan nicht vorhanden
  sporadischer Fehler
Errorcode: D7 B4 11 24 40 06 BE 55 91 93
-------------------------------------------------------------
240   burning fail Cylinder 3
Error frequency : 1
Logistic counter: 12
  temperature cooling water                   33.75  Grad C
  revolution upper limit                    1024.00  1/min
  Airmass upper limit                        185.20  mg/Hub
  Airmass under limit                        152.52  mg/Hub
  appear before (rel.)                        12.20  h
  Verbrennungsaussetzer CARB B1, emissionsverschlechternd
  CARB-Fehler
  Fehler nach Entprellung gespeichert
  Fehler momentan nicht vorhanden
  sporadischer Fehler
Errorcode: F0 B2 01 0C 6D 20 22 1C 92 21
-------------------------------------------------------------
156   Signal Lambda probe after-Kat Bank 1 max value over limit
Error frequency : 4
Logistic counter: 19
  Engine speed                              2496.00  1/min
  load                                       174.31  mg/Hub
  temperature cooling water                   92.25  Grad C
  lambda probe voltage after cat probe Ban     1.28  V
  appear before (rel.)                         9.70  h
  Kurzschluss gegen U-Batt.
  CARB-Fehler
  Fehler nach Entprellung gespeichert
  Fehler momentan nicht vorhanden
  sporadischer Fehler
Errorcode: 9C B1 04 13 4E 20 BB FF 92 3A
-------------------------------------------------------------
238   burning fail Cylinder 1
Error frequency : 2
Logistic counter: 34
  temperature cooling water                   41.25  Grad C
  revolution upper limit                    3360.00  1/min
  Airmass upper limit                        419.42  mg/Hub  
  Airmass under limit                        408.52  mg/Hub
  appear before (rel.)                         7.70  h
  Verbrennungsaussetzer CARB, KAT-schaedigend
  CARB-Fehler
  Fehler nach Entprellung gespeichert
  Fehler momentan nicht vorhanden
  sporadischer Fehler
Errorcode: EE B1 02 22 77 69 4D 4B 92 4E
-------------------------------------------------------------
241   burning fail Cylinder 4
Error frequency : 2
Logistic counter: 34
  temperature cooling water                   41.25  Grad C
  revolution upper limit                    3360.00  1/min
  Airmass upper limit                        419.42  mg/Hub
  Airmass under limit                        408.52  mg/Hub
  appear before (rel.)                         7.70  h
  Verbrennungsaussetzer CARB, KAT-schaedigend
  CARB-Fehler
  Fehler nach Entprellung gespeichert
  Fehler momentan nicht vorhanden
  sporadischer Fehler
Errorcode: F1 B1 02 22 77 69 4D 4B 92 4E
-------------------------------------------------------------
239   burning fail Cylinder 2
Error frequency : 2
Logistic counter: 34
  temperature cooling water                   42.00  Grad C
  revolution upper limit                    3488.00  1/min
  Airmass upper limit                        419.42  mg/Hub
  Airmass under limit                         92.60  mg/Hub
  appear before (rel.)                         7.70  h
  Verbrennungsaussetzer CARB, KAT-schaedigend
  CARB-Fehler
  Fehler nach Entprellung gespeichert
  Fehler momentan nicht vorhanden
  sporadischer Fehler
Errorcode: EF B1 02 22 78 6D 4D 11 92 4E
=============================================================

ASC

RESULT:    3 errors in error memory !
-------------------------------------------------------------
148   CAN DME/DDE, engine torque not adjustable
Error frequency : 254
  Vehicle speed                                0.00  km/h
  system activ                                 0.00  -
  brake lights switch                          1.00  -
-------------------------------------------------------------
49    wheel speed sensor rear left trigger signal
Error frequency : 254
  Vehicle speed                                0.00  km/h
  system activ                                 0.00  -
  brake lights switch                          0.00  -
-------------------------------------------------------------
65    wheel speed sensor rear right trigger signal
Error frequency : 254
  Vehicle speed                                0.00  km/h
  system activ                                 0.00  -
  brake lights switch                          0.00  -
=============================================================

 

 

I te nieszczęsne poduszki powietrzne (po niewiadomej kolizji) czy kest możliwe jeszcze niskim kosztem aby auto było bezpieczne a poduszki prawidłowo działały?

 

RESULT:    8 errors in error memory !
-------------------------------------------------------------
14    ignition circuit 10 -> unplug batterie 
Error frequency : 169
  Remain over limiting value
-------------------------------------------------------------
4     ignition circuit 0  -> driver airbag
Error frequency : 51
  Remain over limiting value
-------------------------------------------------------------
24    seat occupied recognition
Error frequency : 256
  communication error
  break in seat mat
  Error present
-------------------------------------------------------------
20    sensor sidebag left is sending wrong data
Error frequency : 1
  Error present
-------------------------------------------------------------
23    sensor sidebag left is sending wrong data
Error frequency : 1
  Error present
-------------------------------------------------------------
14    ignition circuit 10 -> unplug batterie 
Error frequency : 209
  Remain under limiting value
  Error present
-------------------------------------------------------------
13    ignition circuit 9  -> airbag head right 
Error frequency : 1
  Remain over limiting value
  Error present
-------------------------------------------------------------
9     ignition circuit 5  -> side airbag right 
Error frequency : 1
  Remain over limiting value
  Error present
=============================================================

Wszelka pomoć jak poradzić sobie ze wszystkimi błędami mile widziana:)

 

poniżej pokazuję rdzę która zaczyna atakować auto jeżeli ocenianie stan ogólny auta na dobry to odpowiedzcie mi czy warto walczyć z tymi ogniskami?

 

http://i613.photobucket.com/albums/tt216/fiftyfifty91/DSC02263_zpsg32vyhmq.jpg

http://i613.photobucket.com/albums/tt216/fiftyfifty91/DSC02235_zpswhebv8u2.jpg

http://i613.photobucket.com/albums/tt216/fiftyfifty91/DSC02232_zpse4jeek5c.jpg

http://i613.photobucket.com/albums/tt216/fiftyfifty91/DSC02240_zpsofn1akka.jpg

http://i613.photobucket.com/albums/tt216/fiftyfifty91/DSC02242_zpssvq3wvif.jpg

http://i613.photobucket.com/albums/tt216/fiftyfifty91/DSC02243_zpsc10tc5vz.jpg

http://i613.photobucket.com/albums/tt216/fiftyfifty91/DSC02245_zps5vaymyqa.jpg

 

Po wszystkim co przedstawiłem zwracam się do was z pytaniem czy warto inwestować aby przywrócić swietność tej bawarce?

Dziękuję wszystkim którzy przeczytali do końca :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Czesc,

 

Jezeli zastanawiasz sie nad miejscem popielniczki to przejrzyj oryginalne moduly od bmw. Ja radze kupic uzywana popielniczke ale oryginalna, nie bedziesz mial klopotu. Mozesz na ebay kupic za kilkadziesiat zlotych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Aktualny przebieg: 230 500

 

Prawda jest taka że robiąc to teraz zapłacisz (tutaj strzelam) np. 500zł i będzie zabezpieczone, nie będzie dalej to rdzewieć a czekając moim zdaniem sytuacja się pogorszy bo zardzewieje jeszcze bardziej i drożej to wyjdzie :)

Zgadzam się z Tobą jednak moje pytanie może wydawać się okrutne ponieważ ja pytam czy warto to zabezpieczać czy wydawać na to pieniądze ;)

Czesc,

 

Jezeli zastanawiasz sie nad miejscem popielniczki to przejrzyj oryginalne moduly od bmw. Ja radze kupic uzywana popielniczke ale oryginalna, nie bedziesz mial klopotu. Mozesz na ebay kupic za kilkadziesiat zlotych.

nie zrozumieliśmy się, popielniczkę mam a nie chce jej mieć nie palę i nie powalam palić :mrgreen: zatem chciałbym to miejsce spożytkować lepiej

 

1.Co zostało zrobione w październiku przy aucie (od ostatniego posta):

1.1 228 300 km wymienione lusterka na oryginalne które dostałem od poprzedniego właściciela wystarczyło przełożyć (elektryczne grzane :P ). Zdjęcia dodam jak się pogoda poprawi :)

podczas wymiany ukazał się obraz wnętrza. Drzwi kierowcy widać ze oryginalny stan, pasażera niestety po przygodach

http://s5.ifotos.pl/img/2016-10-0_axhrpex.jpg

http://s2.ifotos.pl/img/2016-10-0_axhrhxp.jpg

1.2 228 300 km przeczytałem na tym forum jak można sobie poradzić z cieknącym podszybiem i wybrałem budżetowe rozwiązanie uszczelka okienna typu D :P

podszybie ma sporo pęknięć :(

http://s2.ifotos.pl/img/2016-10-0_axhhqnh.jpg

Poniżej widać, że z uszczelki nic nie zostało

http://s5.ifotos.pl/img/2016-10-0_axhhqwp.jpg

a tu z naklejoną ładnie uszczelką (oczywiście wszystko umyte i odtłuszczone:))

http://s5.ifotos.pl/img/20161008-_axhrrhx.jpg

przy okazji pokażę jak wyglądał filtr kabinowy założony nowy Filter Mann (zdjęcia nowego nie pokazuje bo każdy wie jak wygląda :lol: )

http://s5.ifotos.pl/img/2016-10-0_axhrphq.jpg

1.3 228 800 km wymienione dwie nerki na chromowane na obwodzie używane BMW OE. Te były malowane i wyglądały strasznie. Zdjęcia dodam później

1.4 228 800 km wpadła osłona akumulatora ponieważ brakowało :)

1.5 228 800 km wymieniłem klapę bagażnika pozbywając się spoilera (JEST NA SPRZEDAŻ) przy okazji pozbyłem się rdzy z klapy :D. Jak wygląda auto z nową klapa dodam pokażę przy najbliższej sesji

1.6 228 900 km wymienione przewody gumowe dolotowe pomiędzy przepływomierzem a przepustnicą (FEBI nowe). Myślałem ze to załatwi pojawiające się błędy sond lambda jednak się przeliczyłem

http://s2.ifotos.pl/img/2016-10-1_axhrhnw.jpg

1.7 228 900 km wymienione świece zapłonowe poprzednio założone NGK BKR6EK założyłem Denso IK20TT czytając na forum ze poprzednie się do gazu nie nadają kupiłem typowe jednak różnicy nie odczułem :)

http://s5.ifotos.pl/img/2016-10-1_axhhqah.jpg

 

 

prosiłbym o pomoc skąd się wziął olej na pokrywie??

http://s2.ifotos.pl/img/2016-10-1_axhhqsw.jpg

 

2.Przejdźmy teraz do planów :)

2.1 Pierwsza rzecz to wpadło przypadkowo Radio na Alpine CD53 cena była okazyjna to brałem :)

2.2 Druga to trzeba zabezpieczyć lakier na zimę jednak przed tym zabiegiem intensywna nauka ze znanego forum o pielęgnacji aut (nie wiem czy można reklamować inne fora). Pochłonie to cały budżet jaki przeznaczam miesięcznie na auto nie posiadam nic z chemii do pielęgnacji auta do tej pory było tylko myte na myjniach. Będzie to jedyna rzecz jaką planuję na przyszły miesiąc

 

3. W niedalekiej przyszłości chciałbym również poprawić bezpieczeństwo tak aby nie było żadnego błędu modułu Airbag (lista błędów znajduje się w pierwszym poście) poniżej opiszę postępowanie oraz pytania i prosiłbym każdego kto walczył z poduszkami powietrznymi aby pomógł bezpieczeństwo jest najważniejsze :)

Pytanie 1. Dlaczego mam dwa razy błąd 14 ??

W pierwszej kolejności chcę usunąć błąd 20 i błąd 23 jednak

Pytanie 2. skąd mam wiedzieć o jakim numerze czujnik zdarzenia bocznego kupić?

Pytanie 3. Czym różni się błąd 20 od błędu 23 ??

następnie chcę pozbyć się błędu 13 wymieniając kurtynę pasażera oraz błędu 9 zakładając poduszkę powietrzna w drzwiach prawych

Pytanie 4. Skąd mam wiedzieć o jakim numerze kupić poduszkę powietrzną drzwi oraz kurtynę??

Pytanie 5. Czy na postawie tych błędów ktoś może mi odpowiedzieć czy moduł ma zapamiętaną Crash data ?

jak uda mi się usunąć te 4 błędy będę walczyć dalej:)

 

Podsumowując trochę napisałem jednak nie dodałem jeszcze zdjęć po zmianach wizualnych. Uczynię to po najbliższej sesji :) a w tym miejscu pragnę pozdrowić wszystkich którzy doczytali do końca, podzielą się swoja wiedzą pomagając tym samym w naprawie samochodu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.