Skocz do zawartości

Awaria klapki wlotu paliwa BMW E87(wszystkie modele)


KumatyWujek

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio robilem wymiane elementu 51 17 7 069 449 ktory jest sprawca calego zamieszania zwiazanego z niezamykajacym sie wlotem paliwa.

Kolejna z awarii dosc popularna na zagranicznych forach BMW serii 1 ale na naszym nie opisana a ze zbliza sie zima wiec pomyslalem ze warto jednak to zrobic.

Czytajac wczesniej ich tutoriale opracowalem wlasny sposob na przeprowadzenie tej naprawy posilkujac sie kompilacja ich robot.

Po pierwsze trzeba zaznaczyc ze mechnizm ktory sie zepsuje nie moze byc juz naprawiony i jest do wyrzucenia co ulatwia sprawe dla jego uzytkownika.

Po pierwsze zdejmujemy klapke paliwa wypychajac ja od siebie po podwazeniu kwadratoweo wypustu na ramieniu plastkowym mechanizmu klapki.

Plastik bolca klapki odkrecamy na pol obrotu i tez wyjmujemy.(jesli guma jest zuzyta/peknieta to kupujemy nowy!)

 

Sposobow wydostania tego elementu z karoserii jest trzy:

 

-zdjac kolo,nadkole i silowac sie od srodka wneki kola probujac scisnac i wypchnac na zewnatrz mechanizm

-nawiercic 4 dziurki i wlozyc srubokret ktory pozwoli wypchnac zatrzaski mechanizmu i goi wysunac.

-wyciac nozem nad zatrzaskami plastik i wyrwac mechanizm na zewnatrz.

 

Zastosowalem sposob trzeci wycinajac dwa otwory nad dolnymi zatrzaskami ktore umozliwily wysuniecie na zewnatrz i wypchniecie w lewa strone.

Teraz jedziemy do serwisu BMW zamowic nowa czesc ktora kosztuje 117.50zl :)

Gdy juz minie kilka dni i mamy plastikowo-gumowy mechanizm w rekach to przystepujemy do montazu...

Smarujemy zatrzaski plynem do naczyn/szamponem samochodowym i uszczelke gumowa po obwodzie z dwoch stron.

Najpierw wkladamy czesc na ktorej jest zawias i manewrujemy uszczelka wlotu paliwa co by sie nam nie podwinela i wkladamy bolec zamka w jego dziure.

Teraz dociskamy do karoserii i mamy obsadzony elememt do ktorego montujemy klapke i uszczelke bolca.

Do montazu moim sposobem nie trzeba sciagac nadkola czy kola...

 

(galerie dodam)

Edytowane przez KumatyWujek
MADE IN PRL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta metoda co ja robilem to bylo 15min wyciagniecie starego i ok.6min obsadzenie nowego.

Moze gdybym robil te dwie czynnosci jedna po drugiej to by mi zajelo wiecej czasu...

Ale ja rozbilem to na dwie rozne dni bo chcialem obadac czy sie da naprawic mechanizm.

MADE IN PRL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.