Skocz do zawartości

poziom oleju + dodatkowa duża chłodnica oleju m62b44


slizg

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Posiadam dodatkową dużą chłodnicę oleju setrab w moim m62b44.

Stan oleju na zimnym silniku jest na maximum, jednak po uruchomieniu(na działającym silniku jest około milimetr mniej niż minimum)

chłodnica momentalnie robi sie pełna i ciepła - jednak zastanawia mnie czy wtedy nie ma za mało oleju w misce :?:

I oto pytanie do właścicieli m62

Jaki jest uWas stan oleju na zimnym i jaki na działającym silniku

szukałem ale nikt o zdrowych zmysłach nie sprawdza stanu na działającym silniku

pozdrawiam

Nordschleife... 20,8km w 9:38s
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nikt o zdrowych zmysłach nie sprawdza stanu na działającym silniku

pozdrawiam

I sam odpowiedziałeś sobie na to pytanie :cool2: Przecież jak silnik pracuje,to olej krąży w układzie i musi go być mniej w misce,a jak nie pracuje,to spływa do michy i wtedy cały sobie tam czeka :mad2:Dlatego sprawdza się poziom po 15 min od zgaszenia,aż cały olej spłynie do miski.

niema nic lepszego niż BAWARKA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz wiedzieć ile chłodnica wraz z przewodami ma pojemności. Dwa te same silniki po tylu latach mogą mieć różny poziom płynu na pracującym silniku.

 

Az tak potrzebujesz chłodnicy do oleju silnikowego? Używasz auta na torze? Z tego co wiem v8 nie ma problemów z przegrzewaniem się oleju bo układ czy to w r6 czy v8 jest dość pojemny i nie mam w e39 z tym problemu. Niektóre szlifierki japońskie maja układy po 4l i nawet przy "upalaniu nie mają problemu z temp oleju z wyjątkiem jakies marki która ma poniżej 4l. Tam zaleca się chłodnice lub wymianę miski na większą. Ale bmw ma 2x większy układ smarowania więc wymiana ciepła jest o wiele większa.

 

Jeśli masz możliwość odczytania nr chłodnicy albo sam przerabiales to możesz się w firmie dowiedzieć o pojemności chłodnicy. Na pewno kilka mm powyżej stanu musisz lać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nikt o zdrowych zmysłach nie sprawdza stanu na działającym silniku

pozdrawiam

I sam odpowiedziałeś sobie na to pytanie :cool2: Przecież jak silnik pracuje,to olej krąży w układzie i musi go być mniej w misce,a jak nie pracuje,to spływa do michy i wtedy cały sobie tam czeka :mad2:Dlatego sprawdza się poziom po 15 min od zgaszenia,aż cały olej spłynie do miski.

 

czytaj ze zrozumieniem... :mad2:

Mam dodatkową chłodnice oleju czyli pojemność układu się zwiększyła

 

 

Musisz wiedzieć ile chłodnica wraz z przewodami ma pojemności. Dwa te same silniki po tylu latach mogą mieć różny poziom płynu na pracującym silniku.

 

Az tak potrzebujesz chłodnicy do oleju silnikowego? Używasz auta na torze? Z tego co wiem v8 nie ma problemów z przegrzewaniem się oleju bo układ czy to w r6 czy v8 jest dość pojemny i nie mam w e39 z tym problemu. Niektóre szlifierki japońskie maja układy po 4l i nawet przy "upalaniu nie mają problemu z temp oleju z wyjątkiem jakies marki która ma poniżej 4l. Tam zaleca się chłodnice lub wymianę miski na większą. Ale bmw ma 2x większy układ smarowania więc wymiana ciepła jest o wiele większa.

 

Jeśli masz możliwość odczytania nr chłodnicy albo sam przerabiales to możesz się w firmie dowiedzieć o pojemności chłodnicy. Na pewno kilka mm powyżej stanu musisz lać.

 

Dodatkowa chłodnica jest niezbędna auto używam do driftu dlatego wymeniłem na jeszcze wieksza w e28 jest miejsce

czy moze ktoś jednak sprawdzic poziom na działającym?

teraz na zimnym dolałem 5mm ponad maximum i po uruchomieniu jest troszke mniej niż w połowie(miedzy max a min)

Nordschleife... 20,8km w 9:38s
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeciez wymieniajac olej nie wlewasz 7,5 litra ile zaleca bmw tylko patrzysz na bagnet, bo czesc starego oleju zostaje w silniku

tym bardziej w moim wypadku gdzie potrzebuje maximum mozliwe oleju do smarowania obu głowic bo olej przelewa się w misce przy przeciązeniach nawet z dodatkowymi burtami. Dlatego to pytanie do uzytkowników m62 jaki macie stan na zimnym i jaki na działąjącym(lub sekunde po zgaszeniu silnika)

pozdrawiam

Nordschleife... 20,8km w 9:38s
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to od górnego stanu trzymaj 0.7l - 0.8l więcej i będzie ok. Jak masz górny stan (dobrze by było spuścic tyle oleju) wlać 0.8 l i zaznaczyć na bagnecie taki stan i go utrzymywac.

 

Sprawdzanie na włączonym silniku stanu jak są różne pojemności układu mija się z celem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.