Skocz do zawartości

poziom oleju + dodatkowa duża chłodnica oleju m62b44


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Posiadam dodatkową dużą chłodnicę oleju setrab w moim m62b44.

Stan oleju na zimnym silniku jest na maximum, jednak po uruchomieniu(na działającym silniku jest około milimetr mniej niż minimum)

chłodnica momentalnie robi sie pełna i ciepła - jednak zastanawia mnie czy wtedy nie ma za mało oleju w misce :?:

I oto pytanie do właścicieli m62

Jaki jest uWas stan oleju na zimnym i jaki na działającym silniku

szukałem ale nikt o zdrowych zmysłach nie sprawdza stanu na działającym silniku

pozdrawiam

Nordschleife... 20,8km w 9:38s
Opublikowano
nikt o zdrowych zmysłach nie sprawdza stanu na działającym silniku

pozdrawiam

I sam odpowiedziałeś sobie na to pytanie :cool2: Przecież jak silnik pracuje,to olej krąży w układzie i musi go być mniej w misce,a jak nie pracuje,to spływa do michy i wtedy cały sobie tam czeka :mad2:Dlatego sprawdza się poziom po 15 min od zgaszenia,aż cały olej spłynie do miski.

niema nic lepszego niż BAWARKA
Opublikowano

Musisz wiedzieć ile chłodnica wraz z przewodami ma pojemności. Dwa te same silniki po tylu latach mogą mieć różny poziom płynu na pracującym silniku.

 

Az tak potrzebujesz chłodnicy do oleju silnikowego? Używasz auta na torze? Z tego co wiem v8 nie ma problemów z przegrzewaniem się oleju bo układ czy to w r6 czy v8 jest dość pojemny i nie mam w e39 z tym problemu. Niektóre szlifierki japońskie maja układy po 4l i nawet przy "upalaniu nie mają problemu z temp oleju z wyjątkiem jakies marki która ma poniżej 4l. Tam zaleca się chłodnice lub wymianę miski na większą. Ale bmw ma 2x większy układ smarowania więc wymiana ciepła jest o wiele większa.

 

Jeśli masz możliwość odczytania nr chłodnicy albo sam przerabiales to możesz się w firmie dowiedzieć o pojemności chłodnicy. Na pewno kilka mm powyżej stanu musisz lać.

Opublikowano
nikt o zdrowych zmysłach nie sprawdza stanu na działającym silniku

pozdrawiam

I sam odpowiedziałeś sobie na to pytanie :cool2: Przecież jak silnik pracuje,to olej krąży w układzie i musi go być mniej w misce,a jak nie pracuje,to spływa do michy i wtedy cały sobie tam czeka :mad2:Dlatego sprawdza się poziom po 15 min od zgaszenia,aż cały olej spłynie do miski.

 

czytaj ze zrozumieniem... :mad2:

Mam dodatkową chłodnice oleju czyli pojemność układu się zwiększyła

 

 

Musisz wiedzieć ile chłodnica wraz z przewodami ma pojemności. Dwa te same silniki po tylu latach mogą mieć różny poziom płynu na pracującym silniku.

 

Az tak potrzebujesz chłodnicy do oleju silnikowego? Używasz auta na torze? Z tego co wiem v8 nie ma problemów z przegrzewaniem się oleju bo układ czy to w r6 czy v8 jest dość pojemny i nie mam w e39 z tym problemu. Niektóre szlifierki japońskie maja układy po 4l i nawet przy "upalaniu nie mają problemu z temp oleju z wyjątkiem jakies marki która ma poniżej 4l. Tam zaleca się chłodnice lub wymianę miski na większą. Ale bmw ma 2x większy układ smarowania więc wymiana ciepła jest o wiele większa.

 

Jeśli masz możliwość odczytania nr chłodnicy albo sam przerabiales to możesz się w firmie dowiedzieć o pojemności chłodnicy. Na pewno kilka mm powyżej stanu musisz lać.

 

Dodatkowa chłodnica jest niezbędna auto używam do driftu dlatego wymeniłem na jeszcze wieksza w e28 jest miejsce

czy moze ktoś jednak sprawdzic poziom na działającym?

teraz na zimnym dolałem 5mm ponad maximum i po uruchomieniu jest troszke mniej niż w połowie(miedzy max a min)

Nordschleife... 20,8km w 9:38s
Opublikowano
Setrab pojemnosc 0,71 l + przewody olejowe łacznie około 120cm, wszystko jest za puszką filtra oleju bez termostatu
Nordschleife... 20,8km w 9:38s
Opublikowano

przeciez wymieniajac olej nie wlewasz 7,5 litra ile zaleca bmw tylko patrzysz na bagnet, bo czesc starego oleju zostaje w silniku

tym bardziej w moim wypadku gdzie potrzebuje maximum mozliwe oleju do smarowania obu głowic bo olej przelewa się w misce przy przeciązeniach nawet z dodatkowymi burtami. Dlatego to pytanie do uzytkowników m62 jaki macie stan na zimnym i jaki na działąjącym(lub sekunde po zgaszeniu silnika)

pozdrawiam

Nordschleife... 20,8km w 9:38s
Opublikowano
Masz jakieś zawory w chłodnicy? Czy olej z niej spływa po zgaszeniu?

 

nie ma termostatu, wszystko spływa do miski.

Nordschleife... 20,8km w 9:38s
Opublikowano

No to od górnego stanu trzymaj 0.7l - 0.8l więcej i będzie ok. Jak masz górny stan (dobrze by było spuścic tyle oleju) wlać 0.8 l i zaznaczyć na bagnecie taki stan i go utrzymywac.

 

Sprawdzanie na włączonym silniku stanu jak są różne pojemności układu mija się z celem

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.