Skocz do zawartości

Wymiana katalizatora w E90 318i N46B20B 2006rok


Palto

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

po uporaniu się ze standardowymi bolączkami bmw e90 318i N46B20B 95kW + LPG STAG QBOX PLUS czyli:

 

- eliminacja wycieków poprzez wymianę uszczelek (vanosy, pokrywa zaworów, pompa vacum, chłodnica oleju),

- eliminacja dymienia z wydechu i sporego apetytu na olej ( oczywiście wymiana uszczelniaczy zaworowych połączona ze zdjęciem i remontem głowicy)

 

Prawdopodobnie od syfu który poszedł w wydech podczas jazdy olejożernym silnikiem szlag trafił na sondę lambda za katalizatorem check engine i cały czas pokazuje stałą wartość(bodajże 1V) i nie zmienia napięcia przy dodawaniu i odejmowaniu gazu - sprawdzane w warsztacie zajmującym się lpg bo stawiałem początkowo, że to jego wina.

Przez pewien czas zniknęła mi kontrolka check engine więc uznałem, że w jakiś cudowny sposób wypaliło z syf z sondy i będzie fajnie.

No niestety, ostatnio znowu pojawił się check engine więc uznałem, że biorę się za wymianę drugiej sondy lambda (to na pewno).

 

Dodatkowo pomyślałem, że aby nie wracać później do zabawy z ewentualnym zasyfionym katalizatorem to przy okazji wjazdu na kanał załatwię też katalizator.

 

Postanowiłem jednak zasięgnąć opinii kogoś kto już "macał" się z podobnym tematem. Więc doświadczonych graczy proszę o odpowiedź(komentarz):

 

1.Czy wymieniając katalizator na nowy muszę koniecznie wymienić też sondę lambda za kolektorem a przed katem czy da się ją może w cywilizowany sposób odkręcić i zamontować ponownie?

2. Czy wymieniając kata razem z kolektorem to trzeba też powymieniać wszystkie śruby i uszczelki?

3. Czy po wymianie kata i chociaż jednej sondy lambda(za katem) trzeba przeprowadzać jakieś adaptacje komputerem?

 

Uczynnych forumowiczów proszę o odpowiedzi na ww. pytania i sugestie jak się do sprawy zabrać.

 

Dla odtajnienia części jakie chcę użyć podaję numery zdekodowane po VIN VA70875:

- katalizator z kolektorem 18407525455 ( JMJ1091524 nowy dedykowanydo silnika z wkładem pod LPG)

- lambda tył 11787530285 ( dedykowana NTK)

- lambda przód 11787530283 (wolałbym nie bo na razie żadnej alternatywy poza Boschem za 5 stów nie widziałem - ewentualnie chętnie poznam sugestie jaką i gdzie kupić)

- uszczelka kolektora 18307540797 (pewnie trzeba)

- uszczelka za katem 18307540798 (pewnie trzeba)

 

No to chyba tyle. Będę wdzięczny za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaki masz blad z sady za katem podstawa przerabialem temat 30 tys km temu padla mi grzalka wymienilem na bosch prawie sie nr zgadzal chodzi do tej pory bez bledow od tego trzeba zaczac jaki blad mozliwe ze przez kiepskie ustawieenie gazu zuca bledami z sady ppo drugie po jaki hu,,j ktos glowice sciagal do uszczelniaczy sam robilem i bez sciagania zrobilem wsadziles 1000zl za duzo co chodzi o kat to trzeba ogarnac jakie masz bledy popoprawiac lpg i co sie da a jak nie pomoze to wtedy wymiana kata taka moja sugestia blod z sady wymiana sady i kata jak chcesz ale wedlug mnie to przesada chyba ze nie masz w co kasy pchac to ok
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gaz sprawdzałem wszystko działa ok i korekty są też w porządku. Błąd pojawiał się niestety również podczas jazdy na benzynie.

Nie zapisałem błędu lambdy ale postaram się w tygodniu sprawdzić go znowu bo wcięło mi gdzieś kabel obd.

A uszczelniacze zaworowe robiłem w warsztacie, który bez zdejmowania nie chciał się tykać. A wszędzie gdzie dzwoniłem to albo terminy za miesiąc i dwie stówki taniej chcieli albo razem z głowicą.

Nie chcę wywalać kasy ale przy poprzednich naprawach jakie wykonywałem z milion razy słyszałem "błąd drugiej lambdy więc niebawem będzie wymiana kata" bo wpierdzielał 1l/1500 km.

Jak będę znał konkretny błąd lambdy to go wrzucę tymczasem liczę, że ktoś w temacie da wskazówki odnośnie moich pytań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy to nie jest błąd 29F5 CDKKAT2 - Catalytic-converter conversion (bank2) lub P0430 - Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 2).

Zależy czym odczytujesz kody.

 

Ja mam E90 320i N46B20B 2005r.

U mnie ten błąd pojawia co jakiś czas. Czy ktoś naprawił błąd w inny sposób niż wymiana katalizatora?

 

29F5 CDKKAT2 - Catalytic-converter conversion (bank2)

Error counter: 3

Logistic counter: 40

1. Umweltsatz

Mileage 128400 km

Exhaust mass flow filtered bank2(msabg2) 36.00 kg/h

Relative air filling (rl) 32.25 %

Exhaust temperature cat. from model B2(tikatm2) 820.00 Grd C

Lambda actual value front cat bank2(lamsoni2_u) 0.94 -

2. Umweltsatz

Mileage 128544 km

Exhaust mass flow filtered bank2(msabg2) 40.00 kg/h

Relative air filling (rl) 33.75 %

Exhaust temperature cat. from model B2(tikatm2) 740.00 Grd C

Lambda actual value front cat bank2(lamsoni2_u) 1.00 -

3. Umweltsatz

Mileage 128808 km

Exhaust mass flow filtered bank2(msabg2) 28.00 kg/h

Relative air filling (rl) 28.50 %

Exhaust temperature cat. from model B2(tikatm2) 735.00 Grd C

Lambda actual value front cat bank2(lamsoni2_u) 0.94 -

Catalytic converter efficiency below threshold value

Test conditions fulfilled

Error present now, but not yet stored (debouncing phase)

Error would cause a warning lamp to light up

Diagnostic active

Error code: 29 F5 C2 01 00 00 03 28 3E B2 09 2B AE 0F 3E C4

0A 2D 9E 10 3E E5 07 26 9D 0F

-------------------------------------------------------------

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po dogłębnym przemyśleniu sprawy postanowiłem wymienić jedynie sondę za katem (bez wspomnianego katalizatora). Mam nadzieję, że jeszcze trochę pojeżdżę na nim.

Sonda ku mojemu zdziwieniu nie była czarna od oleju a miała jedynie sporo białego nalotu na elemencie pomiarowym.

Niestety interfejsu diagnostycznego nie znalazłem w domu więc błędów nie podam jakie były. Żeby było ciekawiej kontrolka check engine zniknęła w momencie odpalania auta w celu wjazdu na kanał - chyba ze strachu :]

 

Chętnie podjadę do kogoś z działającym interfejsem diagnostycznym w Krakowie i sprawdzimy o co chodziło.

 

Przy okazji wizyty u teścia na kanale wymontowaliśmy też zaworek CDV przed siłownikiem sprzęgła i zmieniliśmy płyn hamulcowy bo tak jak w niezliczonych ilościach postów podkreślano-mógł być powodem koziołkowania przy ruszaniu po nocnym przestoju. Po zabiegu wymontowania i zmiany płynu koziołkowanie(szarpanie) nie występuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.