Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czy moglby mi ktos podpowiedziec jaka powinna byc prawidlowa wartosc parametru 'Activation, boost pressure actuator' w ISTA? Jesli sie nie myle to chodzi o ramie nastawnika turbiny.

Mozna go odczytac z parametrow dotyczacych pomiaru przeplywomierza w ISTA.

Wklejam filmik uzytkownika bmw-power z instrukcja uzytkowania ISTA (mam nadzieje, ze sie za to nie pogniewa) i na nim widac ten parametr od 11 sekundy trwania filmu.

U mnie na postoju na biegu jalowym pokazuje caly czas 95%. Czy to oznacza, ze ramie nastawnika jest prawie calkowicie wychylone i otwiera wastegate?

Przy przegazowaniu spada wartosc do ok 84-85%.

Dodam jeszcze, ze u mnie parametr 'Activation, EGR valve' bez przerwy bardzo szybko sie zmienia w zakresie 50-70% kiedy u niego jest w miare stabilny.

W moim odczuciu samochod nie ma takiej mocy jak kiedys, wrecz zamiast 231KM ma ze 150.

Bylbym wdzieczny za jakas podpowiedz.

Opublikowano

Ok juz to rozpracowalem.

Skala jest od 10%do 95% gdzie 95 to jest zamkniety a 10 otwarty calkowicie.

Temat do usuniecia.

  • 8 lat później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 1.09.2016 o 19:50, Gixxxer napisał(a):

Temat do usuniecia.

Nie do usunięcia, bo być może ktoś mieć podobny problem i po przeczytaniu tematu zrozumie działanie tego "ustrojstwa". 

Szukając porady (odpowiedzi) w sprawie actuator'a, trafiłem tutaj.  Szczegółowe informacje jest ciężko znaleźć. A mianowicie... po wymianie turbosprężarki na nową, mam wrażenie że auto nie ma takiego "pociągnięcia", jak przed wymianą. Na myśl mi przyszedł właśnie actuator. Przed wymianą turbo chciałem przerzucić ten actuator do do nowego turbo ze starego. Mechanik mi odradził. Ale z tego co się doczytałem w necie, o reakcji turbo decydują ustawienia w ECU. Sprawa jest "świeża". Póki co, wydaje mi się że spalanie ciut zmalało. 

Aha, "stare" turbo jak się okazało, jest w nienagannym stanie mimo przejechanych 200 tys.km. Powodem wymiany były spaliny w aucie. Po wymianie mam wrażenie, że jednak jeszcze coś czuć spalinami. A wszędzie sucho i czysto. Nawet w ASO stwierdzili, że układ jest szczelny.  

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.