Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam problem ze swoim M54B30 a mianowicie wyczuwam jakby wypadanie zapłonu - czuję to na lewarku biegów, a także np dotykając auta(np drzwi).

Świece mam dość świeże(na poprzednich tak samo), cewki sprawdzone omomierzem(wszystkie takie same), sprawdzone fajki i nie są pokruszałe itd.

Na komputerze 0 błędów(tym bardziej o wypadającym zapłonie). FIltr powietrza czysty(świeży), dolot szczelny(przepływomierz, guma do przepustnicy i krokowca). Ciśnienie paliwa sprawdzone na listwie idealnie 3,5bara. Test VANOSów przechodzi. Auto przyśpiesza, ciągnie do odcinki ale mimo wszystko czuć wypadanie zapłonu szczególnie na postoju, czasami małe szarpnięcia podczas przyśpieszania. Mam też wrażenie jakby zapłon strzelał w tłumik czasami.

Krokowiec był czyszczony przeze mnie, przepustnica czysta. Z odłączoną przepływką jest tak samo.

Pomysły? bo mi się powoli kończą.

Czy jest możliwe że np cewka jest wadliwa(w jakiś tam sposób) a sterownik nie wychwytuje wypadającego zapłonu?

Opublikowano
Zdejmij oslone kolektora i tam zajrzyj czy jakies gumowe przewody powietrza nie sa gdzies uszkodzone. Nasluchuj czy jakies lewe powietrze nie ucieka..

Tam za bardzo nie ma przewodów gumowych. Sprawdzałem używając plaka i żadnej różnicy nigdzie nie było.

Opublikowano

Jak to nie ma..

Ostatnio walczylem z jedna bmw i wlasnie po odkreceniu zaworow doszlismy do 1 przewodu ktory odpowiada za przeplyw powietrza w zaworach wiec spojrz tam dokladniej. Gdziekolwiek spojrz bo jest duzo miejsc gdzie moze uciekac lewe powietrze.

Opublikowano

Skoro to nie cewki to w takim razie gdzieś lewe musi łapać. Plak albo samostart i bd szukać. Ewentualnie myślałem o przebiciu gdzieś zapłonu. Świece wszystkie w tym samym kolorze suche bez objawów.

Przy okazji kompresja 12.3-12.5 dla tego silnika to dobra czy za mało? ?

Opublikowano

lewe powietrze a lewe powietrze...

bardzo lewe od razu byłby check z sondami bo one by widziały nieprawidłową mieszankę a sondy pracują prawidłowo i adaptacje wyglądają że są ok(wrzuce screeny)

Samochód chodzi na zasadzie: chodzi chodzi chodzi chodzi puch małe i dalej chodzi chodzi chodzi puch małe czuje to na karoserii, czuć to na silniku.

Wszystkie świece mają ten sam kolor więc jako takie wypadanie zapłonu raczej odpada a jednak czuje wibracje co jakiś czas. Może VANOS nie prawidłowo się ustawia? choć testy przechodzi(wynik -3 z tego co pamiętam). Kompresja jak wyżej napisałem równa.

Pomysły?

  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano
Aktualnie tez mam problemy check engine . Bank 1 mieszanka zbyt uboga. Slychac vanos wiec zabieram sie za regeneracje . Tak mi sie wydaje ze jednak zle sir ustawia Jepaniec..
Opublikowano
moim zdaniem warto na sto procent wykluczyć lewe powietrze po zakupie samochodu mialem problem z wypadaniem zaplonu na 4 oraz 5 cylindrze check sie palił ale z powodu uszkodzonej sondy i termostatu nie wiem jakby bylo w przypadku braku tamtych usterek ale w pierwszej kolejnosci kupiłem samostart psikałem w każdym miejscu gdzie mogło łapać lewe powietrze u mnie łapał u gory nad kolektorem tam gdzie ten cienki przewód łączy sie z przewodem od odmy po naprawie problem zniknal . za samostart dałem 12 zł wiec to nie majątek warto spróbować. :wink:
Opublikowano

akurat auta już nie mam(a szkoda)

ale u mnie był 100% szczelny, dostał silnik tyle samostartu w różne miejsca że gdyby gdziekolwiek zaciągnął właśnie samostart to taka ilość spowodowałaby że by się chyba uniósł w powietrze:)

ja u mnie obstawiałem czujnik położenia wałka ale że auto sprzedałem to już tego nie zrobiłem

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.